НМЦ

ОБСТЕЖЕННЯ ТА ОЦІНКА СТАНУ ЗДОРОВ’Я ЛЮДИНИ

Електронний підручник

 

ВФПО

ЗМІСТ

 

1. СУТНІСТЬ ТА ХАРАКТЕРИСТИКА МОДЕЛЕЙ «ЗДОРОВ’Я» ТА «ХВОРОБИ». МЕДСЕСТРИНСЬКИЙ ПРОЦЕС ПРИ ОБСТЕЖЕННІ ПАЦІЄНТА З ДОТРИМАННЯМ ПРАВИЛ БЕЗПЕКИ ЧЕРЕЗ COVID 19

ТЕОРЕТИЧНА КОНКРЕТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ. ВІДПОВІДІ НА КОНТРОЛЬНІ ЗАПИТАННЯ

1.1. Поняття «гомеостазу». Участь залоз внутрішньої секреції в підтримці гомеостазу

1.2. Сутність та характеристика моделей «здоров’я» та «хвороби». Фактори, що впливають на фізичне здоров’я. Моделі здоров’я

1.3. Теорія Сельє. Характеристика фізіологічних, психологічних показників стресу. Медсестринський процес під час обстеження пацієнта зі стресом. Медсестринська допомога в разі стресу

1.4. Особливості роботи сестри-бакалавра з пацієнтами похилого віку

ПРАКТИЧНА РОБОТА СТУДЕНТА ПІД КЕРІВНИЦТВОМ ВИКЛАДАЧА

Практичний навик 1. Оцінювання загального стану пацієнта

Практичний навик 2. Визначення зросту дорослої людини

Практичний навик 3. Визначення маси тіла

Практичний навик 4. Визначення окружності грудної клітки

 

2. ДІАГНОСТИКА ФУНКЦІОНАЛЬНОГО СТАНУ ОРГАНІЗМУ ЛЮДИНИ ЗА ДОПОМОГОЮ ФУНКЦІОНАЛЬНИХ ПРОБ. ДІАГНОСТИЧНЕ ЗНАЧЕННЯ ОСНОВНИХ ПРОМЕНЕВИХ, ЕНДОСКОПІЧНИХ ТА ЗОНДОВИХ МЕТОДІВ ДОСЛІДЖЕННЯ ОРГАНІВ

ТЕОРЕТИЧНА КОНКРЕТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ. ВІДПОВІДІ НА КОНТРОЛЬНІ ЗАПИТАННЯ

2.1. Функціональна діагностика. Функціональні проби, їх значення, використання

2.2. Класифікація функціональних проб

2.3. Променеві методи діагностики: рентгенологічні – характеристика, підготовка пацієнта, показання до застосування

2.4. Променеві методи діагностики: магнітно-резонансні, характеристика, підготовка пацієнта, показання до застосування

2.5. Ендоскопічні, зондові методи дослідження. Характеристика. Підготовка пацієнта, показання до застосування

ПРАКТИЧНА РОБОТА СТУДЕНТІВ ПІД КЕРІВНИЦТВОМ ВИКЛАДАЧА

Практичний навик 1. Проба із затримкою дихання під час вдиху (проба Штанге)

Практичний навик 2. Проба із затримкою дихання під час видиху (проба Генчі)

Практичний навик 3. Ортостатична проба

Практичний навик 4. Кліностатична проба

Практичний навик 5. Проба Мартіне-Кушелевського

Практичний навик 6. Підготовка пацієнта до рентгенологічних методів дослідження

6.1. Підготовка пацієнта до рентгенологічного дослідження шлунку

6.2. Підготовка пацієнта до рентгенологічного дослідження кишківника (іригоскопії)

6.3. Підготовка пацієнта до рентгенологічного дослідження нирок і сечовивідних шляхів (екскреторної урографії)

Практичний навик 7. Підготовка пацієнта до ендоскопічних методів дослідження

7.1. Підготовка пацієнта до бронхоскопії

7.2. Підготовка пацієнта до ЕФГДС

7.3. Підготовка пацієнта до колоноскопії

7.4. Підготовка пацієнта до ректороманоскопії

7.5. Підготовка пацієнта до цистоскопії

Практичний навик 8. Підготовка пацієнта та проведення внутрішньошлункової рН-метрії

Практичний навик 9. Підготовка пацієнта та проведення дуоденального зондування (трифазне)

 

3. ДІАГНОСТИКА ТА МОНІТОРИНГ СТАНУ СЕРЦЕВО-СУДИННОЇ СИСТЕМИ. ЕКГ-ДІАГНОСТИКА В ПРАКТИЦІ СЕСТРИ МЕДИЧНОЇ БАКАЛАВРА

ТЕОРЕТИЧНА КОНКРЕТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ. ВІДПОВІДІ НА КОНТРОЛЬНІ ЗАПИТАННЯ

3.1. Електрокардіографія (ЕКГ)

3.2. Добове моніторування за Холтером

3.3. Тредміл-тест

3.4. Фонокардіографія (ФКГ)

3.5. Полікардіографія, сфігмографія

3.6. Ультразвукова діагностика серця. Доплерографія

3.7. Черезстравохідна електрокардіостимуляція. Визначення швидкості кровотоку

3.8. Радіоізотопна діагностика

3.9. Реографія. Осцилографія

ПРАКТИЧНА РОБОТА СТУДЕНТІВ ПІД КЕРІВНИЦТВОМ ВИКЛАДАЧА

Практичний навик 1. Підготовка пацієнта та техніка виконання ЕКГ

 

4. ДІАГНОСТИКА ТА МОНІТОРИНГ ФУНКЦІОНАЛЬНОГО СТАНУ НЕРВОВОЇ СИСТЕМИ ТА ОПОРНО-РУХОВОГО АПАРАТУ

ТЕОРЕТИЧНА КОНКРЕТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ. ВІДПОВІДІ НА КОНТРОЛЬНІ ЗАПИТАННЯ

4.1. Функціональна діагностика. Функціональні проби, їх значення, використання для діагностики стану нервової та опорно-рухової системи

4.2. Електрофізіологічні методи дослідження нервової системи: електроенцефалографія, електроміографія, електродіагностика й реоенцефалографія. Значення, показання

4.3. Методи дослідження опорно-рухового апарату

4.3.1. Дослідження функцій хребта

4.3.2. Дослідження функцій нижніх кінцівок

4.3.3. Інструментальні методи дослідження опорно-рухового апарату. Показання, підготовка пацієнта

4.3.4. Ендоскопічні методи обстеження опорно-рухового апарату. Артроскопія. Показання, підготовка пацієнта

ПРАКТИЧНА РОБОТА СТУДЕНТІВ ПІД КЕРІВНИЦТВОМ ВИКЛАДАЧА

Практичний навик 1. Проба Ромберга

Практичний навик 2. Пальценосова проба

Практичний навик 3. П’ятково-колінна проба

Практичний навик 4. Обертальна проба

Практичний навик 5. Теппінг-тест

Практичний навик 6. Дослідження рефлексів око-серцевого Ашнера, шкірно-вегетативного

Практичний навик 7. Здійснення рентгенологічного обстеження нижнього відділу хребта

Практичний навик 8. Підготовка пацієнта до комп'ютерної томографії

Практичний навик 9. Підготовка пацієнта та проведення артроскопії. Обов’язки медичної сестри

 

5. УЧАСТЬ СЕСТРИ МЕДИЧНОЇ БАКАЛАВРА В ОБСТЕЖЕННІ ТА ОЦІНЮВАННІ СТАНУ ДИХАЛЬНОЇ СИСТЕМИ

ТЕОРЕТИЧНА КОНКРЕТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ. ВІДПОВІДІ НА КОНТРОЛЬНІ ЗАПИТАННЯ

5.1. Особливості скарг та анамнезу в разі захворювань системи органів дихання

5.2. Методика обстеження грудної клітки

5.2.1. Огляд грудної клітки. Правила проведення. Ознаки, що виявляють у разі ураження системи органів дихання

5.2.2. Пальпація грудної клітки. Можливі зміни у разі захворювань органів системи дихання

5.2.3. Перкусія: види перкусії, звуки, що виникають під час перкусії. Значення для діагностики захворювань системи органів дихання

5.2.4. Аускультація: види, загальні правила аускультації. Значення для діагностики захворювань органів дихання

5.3. Синдром ущільнення легеневої тканини: визначення, етіологія, клінічні ознаки, методи діагностики, диференційна діагностика

5.4. Синдром бронхіальної обструкції: причини виникнення, пальпаторні, перкуторні, аускультативні ознаки, додаткові методи дослідження

5.5. Гостра і хронічна дихальна недостатність: визначення, клінічні ознаки, методи діагностики

ПРАКТИЧНА РОБОТА СТУДЕНТІВ ПІД КЕРІВНИЦТВОМ ВИКЛАДАЧА

Практичний навик 1. Підрахунок частоти дихання

Практичний навик 2. Вимірювання температури тіла в підпахвинній ділянці, реєстрація даних у температурному листку

Практичний навик 3. Визначення окружності грудної клітки під час вдиху та видиху

Практичний навик 4. Підготовка пацієнта та техніка виконання мазка із зіва для бактеріологічного дослідження

Практичний навик 5. Підготовка пацієнта та техніка виконання мазка із носа для бактеріологічного дослідження

Практичний навик 6. Підготовка пацієнта та техніка збору харкотиння для лабораторних досліджень

Практичний навик 7. Плевральна пункція. Обов’язки медичної сестри

 

6. УЧАСТЬ СЕСТРИ МЕДИЧНОЇ БАКАЛАВРА В ОБСТЕЖЕННІ ТА ОЦІНЮВАННІ СТАНУ СЕРЦЕВО-СУДИННОЇ СИСТЕМИ

ТЕОРЕТИЧНА КОНКРЕТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ. ВІДПОВІДІ НА КОНТРОЛЬНІ ЗАПИТАННЯ

6.1. Основні скарги пацієнта у разі захворювань серцево-судинної системи. Особливості збирання анамнезу

6.2. Особливості огляду пацієнта з хворобами серцево-судинної системи. Ознаки, що виявляють при ураженні серцево-судинної системи

6.3. Пальпація грудної клітки. Можливі зміни у разі захворювань органів серцево-судинної системи

6.4. Перкусія серця. Значення для діагностики захворювань серцево-судинної системи

6.5. Аускультація серця. Функціональні й органічні шуми серця

6.6. Гіпертензивний синдром: визначення, етіологія, клінічні ознаки, ускладнення, методи діагностики

6.7. Больовий синдром у лівій половині грудної клітки

6.8. Визначення стенокардії: етіологічні чинники, механізм виникнення, класифікація, клінічні ознаки

6.9. Синдром ураження міокарда: визначення, етіологія, клінічні ознаки, методи діагностики, зміни на ЕКГ, диференційна діагностика больового синдрому при стенокардії та інфаркті міокарду

6.10. Синдром гострої недостатності кровообігу

6.11. Синдром хронічної недостатності кровообігу

ПРАКТИЧНА РОБОТА СТУДЕНТІВ ПІД КЕРІВНИЦТВОМ ВИКЛАДАЧА

Практичний навик 1. Визначення верхівкового поштовху

Практичний навик 2. Визначення систолічного і діастолічного тремтіння («котячого муркотіння»)

Практичний навик 3. Визначення артеріального пульсу на променевій артерії

Практичний навик 4. Вимірювання артеріального тиску на плечовій артерії

Практичний навик 5. Проведення аускультації серця

 

7. УЧАСТЬ СЕСТРИ МЕДИЧНОЇ БАКАЛАВРА В ОБСТЕЖЕННІ ТА ОЦІНЮВАННІ СТАНУ ТРАВНОЇ СИСТЕМИ

ТЕОРЕТИЧНА КОКРЕТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ. ВІДПОВІДІ НА КОНТРОЛЬНІ ЗАПИТАННЯ

7.1. Основні скарги пацієнта у разі захворювань травної системи. Особливості збирання анамнезу

7.2. Особливості огляду пацієнта з хворобами травної системи. Ознаки, що виявляють при ураженні травної системи

7.3. Синдром шлункової диспепсії: визначення, етіологія, класифікація диспепсій, клінічні ознаки, методи діагностики

7.4. Больовий синдром у разі ураження шлунка: причини виникнення, диференційна діагностика болю в надчеревній ділянці

7.5. Синдром дегідратації: визначення, етіологія, клінічні ознаки, методи діагностики

7.6. Синдром біліарної дискинезії: визначення, класифікація, клінічний перебіг, діагностика

7.7. Синдром жовтяниці: види, причини виникнення, діагностика, диференційна діагностика жовтяниць

7.8. Синдром печінкової недостатності: етіологія, класифікація, клінічний перебіг, діагностика

7.9. Синдром подразнення товстої кишки: визначення, етіологія, клінічні ознаки, методи діагностики

7.10. Синдром непрохідності кишок: визначення, етіологія, класифікація, клінічні ознаки, методи діагностики

ПРАКТИЧНА РОБОТА СТУДЕНТІВ ПІД КЕРІВНИЦТВОМ ВИКЛАДАЧА

Практичний навик 1. Поверхнева пальпація живота

Практичний навик 2. Глибока пальпація живота за методом Образцова і Стражеско

Практичний навик 3. Визначення точок (зон) больової чутливості у разі захворювань жовчного міхура

Практичний навик 4. Визначення больових точок (зон) у разі захворювань підшлункової залози

Практичний навик 5. Перкусія живота

Практичний навик 6. Аускультація живота

 

8. УЧАСТЬ СЕСТРИ МЕДИЧНОЇ БАКАЛАВРА В ОБСТЕЖЕННІ ТА ОЦІНЮВАННІ СТАНУ НИРОК ТА СЕЧОВИДІЛЬНОЇ СИСТЕМИ

ТЕОРЕТИЧНА КОКРЕТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ. ВІДПОВІДІ НА КОНТРОЛЬНІ ЗАПИТАННЯ

8.1. Основні скарги пацієнта у разі захворювань нирок та сечовидільної системи, особливості збирання анамнезу

8.2. Особливості огляду пацієнта із захворюваннями нирок та сечовидільної системи

8.3. Метод радіоізотопної діагностики: мета, показання у разі захворювань нирок

8.4. Больовий синдром та його особливості у разі захворювань нирок і сечовивідних шляхів

8.5. Сечовий синдром у разі захворювань нирок та сечовидільної системи

8.6. Нефротичний синдром: причини розвитку, клінічні прояви, діагностика

8.7. Набряковий синдром: визначення, клінічні ознаки, диференційна діагностика набряків, методи дослідження

ПРАКТИЧНА РОБОТА СТУДЕНТІВ ПІД КЕРІВНИЦТВОМ ВИКЛАДАЧА

Практичний навик 1. Пальпація нирок

Практичний навик 2. Перкусія нирок. Визначення симптому Пастернацького

Практичний навик 3. Визначення добового діурезу, водного балансу

 

9. УЧАСТЬ СЕСТРИ МЕДИЧНОЇ БАКАЛАВРА В ОБСТЕЖЕННІ ТА ОЦІНЮВАННІ СТАНУ СИСТЕМИ КРОВІ

ТЕОРЕТИЧНА КОНРЕТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ. ВІДПОВІДІ НА КОНТРОЛЬНІ ЗАПИТАННЯ

9.1. Основні синдроми та скарги пацієнтів у разі захворювань крові, особливості огляду

9.2. Основні причини розвитку залізодефіцитної анемії: загальні клінічні прояви, діагностика, основні лабораторні ознаки

9.3. Основні причини розвитку гемолітичні анемії: загальні клінічні прояви, діагностика, основні лабораторні ознаки

9.4. Синдром лімфоїдної проліферації: причині виникнення, клінічні ознаки лімфаденопатії, діагностика

ПРАКТИЧНА РОБОТА СТУДЕНТІВ ПІД КЕРІВНИЦТВОМ ВИКЛАЛАЧА

Практичний навик 1. Пальпація периферійних лімфатичних вузлів

Практичний навик 2. Пальпація селезінки

Практичний навик 3. Підготовка пацієнта та всього необхідного для аспіраційної біопсії кісткового мозку

 

10. УЧАСТЬ СЕСТРИ МЕДИЧНОЇ БАКАЛАВРА В ОБСТЕЖЕННІ ТА ОЦІНЮВАННІ СТАНУ ЕНДОКРИННОЇ СИСТЕМИ

ТЕОРЕТИЧНА КОНРЕТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ. ВІДПОВІДІ НА КОНТРОЛЬНІ ЗАПИТАННЯ

10.1. Основні скарги пацієнта при захворюваннях ендокринної системи

10.2. Особливості огляду пацієнта з ендокринною патологією

10.3. Синдроми ураження щитоподібної залози: гіпертиреозу, гіпотиреозу, зобу: визначення, клінічні прояви, методи діагностики

10.4. Синдроми гіпер та гіпоглікемії: визначення, клінічні прояви, методи діагностики

ПРАКТИЧНА РОБОТА СТУДЕНТІВ ПІД КЕРІВНИЦТВОМ ВИКЛАЛАЧА

Практичний навик 1. Пальпація щитоподібної залози (далі – ЩЗ)

Практичний навик 2. Взяття крові з вени для біохімічних досліджень (визначення рівня глюкози)

Практичний навик 3. Експрес-метод визначення рівня глюкози, кетонових тіл в сечі

Практичний навик 4. Збирання сечі для визначення глюкози у добовій сечі

 

11. УЧАСТЬ СЕСТРИ МЕДИЧНОЇ БАКАЛАВРА В ОБСТЕЖЕННІ ТА ОЦІНЮВАННІ СТАНУ ОПОРНО-РУХОВОГО АПАРАТУ ТА УРАЖЕНЬ СПОЛУЧНОЇ ТКАНИНИ

ТЕОРЕТИЧНА КОНКРЕТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ. ВІДПОВІДІ НА КОНТРОЛЬНІ ЗАПИТАННЯ

11.1. Основні скарги пацієнта у разі захворювань опорно-рухового апарату та уражень сполучної тканини

11.2. Особливості огляду пацієнта з ураженнями опорно-рухового апарату, сполучної тканини

11.3. Суглобовий синдром: визначення, клінічні прояви, методи діагностики

11.4. Методи обстеження пацієнтів з суглобовим синдромом

ПРАКТИЧНА РОБОТА СТУДЕНТІВ ПІД КЕРІВНИЦТВОМ ВИКЛАЛАЧА

Практичний навик 1. Оцінювання стану опорно-рухового апарату пацієнта

Практичний навик 2. Вивчення об'єму активних та пасивних рухів, м’язової сили

Практичний навик 3. Пальпація суглобів, визначення симптомів Кушелевського, Ласега

 

12. УЧАСТЬ СЕСТРИ МЕДИЧНОЇ БАКАЛАВРА В ОБСТЕЖЕННІ ТА ОЦІНЮВАННІ СТАНУ НЕРВОВОЇ СИСТЕМИ

ТЕОРЕТИЧНА КОНКРЕТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ ВІДПОВІДІ НА КОНТРОЛЬНІ ЗАПИТАННЯ

12.1. Особливості збирання анамнезу у разі захворювань нервової системи

12.2. Об’єктивне дослідження неврологічного статусу пацієнта

12.3. Менінгеальний синдром, синдром підвищення внутрішньочерепного тиску

12.4. Мозкова кома: визначення, причини, методи діагностики. Диференційована діагностика коми

ПРАКТИЧНА РОБОТА СТУДЕНТІВ ПІД КЕРІВНИЦТВОМ ВИКЛАЛАЧА

Практичний навик 1. Обстеження стану психомоторики осіб з мовними порушеннями (за методикою Г. А. Волкової)

Практичний навик 2. Визначення менінгеальних симптомів

 

 

На початок