image001

ТРАКТОРИ І АВТОМОБІЛІ, частина І

Електронний посібник

 

Головна

Анотація

Теоретичні відомості

Додатки

Список використаних джерел

Укладачі

ЗМІСТ

 

1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

1.1. Загальні відомості про трактори і автомобілі

1.1.1. Класифікація тракторів та самохідних шасі

1.1.2. Класифікація автомобілів

1.1.3. Структура умовного позначення автомобілів

1.1.4. Основні частини трактора, самохідного шасі і автомобіля

1.1.5. Коротка технічна характеристика основних моделей тракторів і автомобілів

 

1.2. 3агальна будова двигуна внутрішнього згоряння

1.2.1 Класифікація двигунів тракторів і автомобілів

1.2.2. Призначення, розміщення та взаємодія основних механізмів і систем двигуна

1.2.3. Основні поняття і визначення

1.2.4. Коротка технічна характеристика двигунів тракторів і автомобілів

1.2.5. Принцип роботи дво-та чотиритактних карбюраторних і дизельних двигунів

1.2.5.1. Робочий цикл чотиритактного карбюраторного двигуна

1.2.5.2. Робочий цикл чотиритактного дизельного двигуна

1.2.5.3. Робочий цикл двотактного карбюраторного двигуна

1.2.6. Робота багатоциліндрового двигуна

1.2.7. Порівняльна характеристика техніко-економічних показників сучасних вітчизняних та зарубіжних автотракторних двигунів

 

2. ОСНОВИ ТЕОРІЇ АВТОТРАКТОРНИХ ДВИГУНІВ

2.1. Дійсні робочі цикли двигунів

2.1.1. Індикаторна діаграма дійсних процесів 4-тактних двигунів

2.1.2. Процес впуску: призначення, характер протікання

2.1.3. Процес стиску: призначення, характер протікання

2.1.4. Процес згорання: призначення, характер протікання

2.1.5. Процес розширення: призначення, характер протікання

2.1.6. Процес випуску: призначення, характер протікання

2.1.7. Індикаторні і ефективні показники робочого циклу

2.1.8. Тепловий баланс двигуна

2.1.9. Порівняльні параметри

2.1.10. Визначення основних розмірів двигуна

 

2.2. Кінематика і динаміка кривошипно-шатунного механізму

2.2.1. Загальні відомості

2.2.2. Методи і засоби зрівноваження двигунів

 

2.3. Характеристики та випробування двигунів

2.3.1. Показники двигунів

2.3.2. Основні характеристики двигунів

2.3.3. Стенди для обкатування і випробування двигунів внутрішнього згоряння

2.3.4. Випробування двигунів внутрішнього згоряння

2.3.5. Принципова схема функціонування та управління стендом

 

3. ДВИГУНИ ВНУТРІШНЬОГО ЗГОРАННЯ

3.1. Корбово-гонковий механізм

3.1.1. Призначення і загальна будова корбово-гонкового механізму

3.1.2. Блок-картери і циліндри рядних і V-подібних двигунів, їх призначення, будова, умови роботи; матеріал виготовлення

3.1.3. Головки циліндрів, їх призначення, матеріал виготовлення

3.1.4. Призначення та конструкція поршнів карбюраторних і дизельних двигунів

3.1.5. Поршневі кільця: їх призначення, матеріал і обробка

3.1.6. Поршневі пальці, їх призначення, умови роботи, матеріал виготовлення і обролення

3.1.7. Призначення, умови роботи, матеріал і будова гонків

3.1.8. Призначення та типи гонкових і корінних вальниць

3.1.9. Призначення колінчастого вала, умови роботи, вимоги до валів, матеріал виготовлення, будова, конструктивні форми

3.1.10. Призначення, матеріал виготовлення, кріплення маховика

3.1.11. Основні несправності корбово-гонкового механізму та способи їх усунення. Поняття про технічне обслуговування та регулювання

 

3.2. Газорозподільний і декомп­ресійний механізми

3.2.1. Призначення газорозподільного механізму та його типи

3.2.2. Типи клапанних механізмів залежно від розміщення клапанів та розподільного вала, їх будова і робота

3.2.3. Конструктивні параметри механізмів газорозподілу. Фази газорозподілу

3.2.4. Деталі клапанної групи

3.2.4.1. Клапани, їх конструкція і умови роботи

3.2.4.2. Направляюча втулка

3.2.4.3. Сідло клапана

3.2.4.4. Клапанні пружини, їх призначення, кількість та способи кріплення

3.2.4.5. Механізм обертання клапана

3.2.5. Деталі приводу

3.2.5.1. Розподільний вал, його призначення, будова та матеріал

3.2.5.2. Привід розподільного вала

3.2.6. Передавальні деталі механізму газорозподілу

3.2.6.1 Штовхачі та їх типи

3.2.6.2. Натискні важелі і штанги

3.2.7. Призначення, типи, будова та принцип дії декомпресійного механізму дизельних двигунів

3.2.8. Несправності і технічне обслуговування клапанного механізму газорозподілу

3.2.9. Порядок регулювання теплових зазорів в клапанному та декомпресійному механізмах ГРМ

 

3.3. Система живлення карбюраторного двигуна

3.3.1. Паливо для карбюраторних двигунів

3.3.1.2. Паливна суміш

3.3.1.3.Призначення, будова та функціональна схема роботи системи живлення

3.3.2. Пристрої системи живлення

3.3.2.1. Паливні баки і паливопроводи

3.3.2.2. Паливні фільтри

3.3.2.3. Паливопідкачувальний насос

3.3.2.4. Карбюратор

3.3.2.5. Повітроочисник

3.3.2.6. Глушники шуму

 

3.4. Система живлення двигунів з газобалонною установкою

3.4.1. Системи живлення двигунів на зрідженому газі

3.4.2. Газобалонне обладнання систем живлення нового покоління

 

3.5. Система живлення двигунів з впорскуванням палива

3.5.1. Системи з центральним впорскуванням

3.5.2. Системи з розподільним впорскуванням

3.5.3. Системи з безпосереднім впорскуванням

3.5.4. Технічне обслуговування систем живлення

 

3.6. Система живлення і регулятори дизельного двигуна

3.6.1. Процес сумішоутворення в дизельних двигунах. Особливості сумішоутворення при надуванні повітря

3.6.2. Особливості будови і принцип дії системи живлення дизельного двигуна Призначення, розміщення та  взаємодія приладів системи живлення дизельного двигуна

3.6.3. Будова та принцип дії паливних баків, паливних фільтрів, паливопідкачувальних насосів, форсунок

3.6.4. Повітроочисники, впускні та випускні трубопроводи, глушник

3.6.5. Конструкція і принцип дії турбокомпресора

3.6.6. Класифікація паливних насосів високого тиску

3.6.7. Призначення та загальна будова ПНВТ секційного типу. Будова і робота насосної секції. Деталі приводу насосної секції

3.6.8. Регулювання і недоліки ПНВТ секційного типу

3.6.9. Особливості будови ПНВТ двигуна КамАЗ-740

3.6.10. Загальна будова і принцип дії ПНВТ розподільного типу. Конструкція і робота насосної секції насоса високого тиску НД-21/4. Деталі приводу насосної секції. Переваги ПНВТ розподільного типу

3.6.11. Автоматична муфта випередження впорскування палива

3.6.12. Призначення, класифікація і принцип дії регуляторів частоти обертання колінчастого вала. Конструкція і робота однорежимного відцентрового регулятора

3.6.13. Будова і робота всережимного відцентрового регулятора ПНВТ типу УТН

3.6.14. Будова і робота всережимного відцентрового регулятора ПНВТ типу НД

3.6.15. Основні несправності системи живлення дизельного двигуна, їх виявлення та способи усунення. Поняття про технічне обслуговування та регулювання

 

3.7. Система мащення двигуна

3.7.1. Види тертя рухомо сполучених деталей двигуна

3.7.2. Система мащення двигуна

3.7.2.1. Призначення, будова та робота системи мащення

3.7.2.2. Функціональна схема роботи системи мащення

3.7.3. Будова і робота елементів системи мащення

3.7.3.1. Піддон блок-картера і масляний насос

3.7.3.2. Фільтри системи мащення

3.7.3.3. Масляні радіатори системи мащення

3.7.3.4. Контрольні пристрої системи мащення

3.7.4. Вентиляція картера двигуна

3.7.5. Мастильні матеріали для двигунів

3.7.6. Технічне обслуговування системи мащення

 

3.8. Система охолодження двигуна

3.8.1. Умови роботи і тепловий режим роботи двигуна

3.8.2. Рідинна і повітряна система охолодження: переваги і недоліки

3.8.2.1. Призначення та класифікація систем охолодження

3.8.2.2. Загальна будова та робота систем охолодження

3.8.2.3. Вимоги до систем охолодження

3.8.2.4. Переваги і недоліки рідинної та повітряної систем

3.8.3. Прилади та механізми системи рідинного і повітряного охолодження двигунів

3.8.3.1. Рідинні насоси

3.8.3.2. Радіатори

3.8.3.3. Пристрої для регулювання теплового режиму двигуна

3.8.4. Охолоджувальні рідини

3.8.5. Перспективи вдосконалення систем охолодження

3.8.5.1. Сучасні вимоги до систем охолодження

3.8.5.2. Регулювання теплового режиму зміною повітряного потоку через радіатор

3.8.5.3. Регулювання теплового режиму двигуна зміною кількості циркулюючої охолоджувальної рідини через радіатор

3.8.6. Технічне обслуговування системи охолодження двигуна

 

3.9. Система пуску двигуна

3.9.1. Призначення систем пуску. Вимоги до систем пуску

3.9.2. Умови та способи запуску двигунів

3.9.3. Конструкція і технічні характеристики пускових двигунів

3.9.4. Трансмісії пускових двигунів

3.9.5. Пуск дизельних і карбюраторних двигунів за низької температури навколишнього середовища

3.9.6. Безпека праці під час підготовки тракторів та автомобілів до роботи і пуску двигуна

3.9.7. Несправності, причини їх виникнення та способи усунення. Поняття про технічне обслуговування і регулювання системи пуску двигуна

 

Тести

 

На початок