ДВНЗ«ОКЕПГРБ» |
БАРНА
СПРАВА Електронний посібник |
||
|
ВСТУП |
||
З розвитком
ринкової економіки України почала більш інтенсивно розвиватися сфера послуг.
Саме до неї привертається все більша увага. Багато галузей науково-практичної
діяльності зазнають переорієнтації в напрямку індивіда, забезпечення та
задоволення його різноманітних потреб, а ті, що виникають, свідомо
орієнтовані на розуміння важливості сфери послуг, рівень розвитку якої
виступає показовим індикатором якості життя населення. Загальновідомо, що
темпи зростання сфери послуг значно перевищують сьогодні масштаби товарного
виробництва, у чому проявляється невпинність і закономірність розвитку
цивілізації людства, що орієнтована на пріоритет продуктивної соціальної
взаємодії. За останні роки
система громадського харчування
зазнала значних змін. Вони пов’язані з макроекономічними чинниками, політичною стабільністю. На розвиток бізнесу вплинув туризм. Стали розвиватись
середньоцінові підприємства
ресторанного господарства з
акцентом на кухню країн Європи,
Азії, Південної Америки, Японії, Китаю та ін., а також нові типи підприємств: некафе, йогуртерії, інтернет, фрі-фло кафе. Організовуються молочні, вітамінні, салатні, десертні та інші види барів.
Значно розширюється асортимент продукції, поліпшується культура обслуговування. Підприємства стають більш сучасними за плануванням, технічним оснащенням, меблями, інтер’єром, дизайном. Крім підприємств із стильним інтер’єром, високим менеджментом, розрахованих на обслуговування
іноземців з різних країн світу, створюються так звані демократичні ресторани. Концепція їх знаходиться на стику масових технологій мережевих ресторанів та якісної національної кухні: української, кавказької,
японської, італійської, східної, латиноамериканської. Ці заклади порівняно недорогі, мають змогу організувати харчування в тому числі іноземців, вони досить затишні для проведення дозвілля, дозволяють іноземцям познайомитись з їх національними кухнями. У ресторанному бізнесі відбувається конкурентна боротьба за споживача. Тому кожному підприємству необхідно впроваджувати новітні прогресивні технології, підвищувати рівень обслуговування, надавати нові послуги з врахуванням бажань різних
категорій населення, гостей
з інших країн. Цим вимогам мають
відповідати бари з новими формами обслуговування і рівнем професійної
підготовки барменів і менеджерів. У зв’язку
з тим, що перед спеціалістами барної справи постають нові завдання, необхідно підвищувати рівень їх підготовки
в закладах освіти. |
|||