НМЦ

КОМП’ЮТЕРНЕ ПРОЄКТУВАННЯ

ТА ПРОЄКТНА ГРАФІКА

Електронний посібник

 

ВФПО

4. КОНЦЕПЦІЯ ТА ОСНОВНІ ПРИНЦИПИ РОБОТИ REALTIME LANDSCAPING ARCHITECT

 

4.1. Ознайомлення з інтерфейсом. Панель інструментів ПП Realtime Landscaping Architect

4.2. Налаштування загальних параметрів. Користування сіткою координат. Зменшення або збільшення всього поля об’єкта

 

 

 

 

4.1. Ознайомлення з інтерфейсом. Панель інструментів ПП Realtime Landscaping Architect

 

 

 

 

Меню вікна

На рис. 9 показано інтерфейс Realtime Landscaping Architect з позначенням кожного розділу інтерфейсу.

 

3

Рис. 9. Вікно програми Realtime Landscaping Architect

 

Рядок меню містить розкривні меню, такі як File, Edit тощо. Наприклад, натисніть File, щоб показати команди для відкриття та збереження файлів.

Деякі команди меню також можна отримати за допомогою комбінацій клавіш. Якщо доступна комбінація клавіш, послідовність клавіш з’явиться праворуч від команди. Наприклад, комбінація клавіш для копіювати – Ctrl+C.

 

Вкладки категорій об’єктів

Кожен об’єкт, який можна додати до проєкту, розташований на одній із вкладок категорії об’єктів. Наприклад, натисніть вкладку Landscape, щоб відобразити кнопки для додавання рослин та інших об’єктів ландшафту. Нижче наведено короткий опис кожної вкладки категорії об’єкта.

Main – загальні команди для файлів і буфера обміну, наприклад «Зберегти», «Копіювати» та «Друкувати».

Building – об’єкти, які використовуються для будівництва та ландшафтного дизайну, наприклад будинок, патіо та підпірна стіна.

Terrain – об’єкти, що використовуються для зміни топології ландшафту, як-от схил і грейдер площі.

Road – об’єкти, що використовуються для проєктування доріг, тротуарів, бордюрів, дорожніх знаків.

Landscape – основні об’єкти ландшафтного дизайну, такі як рослина, регіон і шлях.

Water Features – об’єкти, які використовуються для додавання ставків, іригаційних систем, фонтанів тощо.

Swimming Pool – об’єкти, пов’язані з басейнами та аксесуарами для басейнів.

Utilities – різноманітні об’єкти, такі як текст, накладення та межі ділянки.

Modeling – об’єкти та інструменти для створення власних моделей і аксесуарів.

Plan Detail – двовимірні об’єкти, які відображаються лише в поданні плану, наприклад символ, дуга та легенда про рослину.

Інструменти створення об’єктів

Щоб додати об’єкт до ландшафтного дизайну, спочатку натисніть вкладку «Категорія об’єкта», яка містить потрібний об’єкт, а потім натисніть кнопку об’єкта, який ви хочете додати. Потім дотримуйтесь інструкцій, які з’являться в самому низу екрана.

Інструменти редагування в основному використовуються для вибору, переміщення, обертання та масштабування об’єктів. Під час редагування фігур (наприклад, окантовок і областей заливки) ви також можете використовувати ці інструменти для редагування точок, які складають фігури.

Інструменти перегляду дозволяють налаштувати вигляд як у плані, так і в перспективі. Наприклад, інструмент Orbit дозволяє обертати огляд навколо ландшафту, а інструмент Zoom дозволяє переміщати погляд ближче або далі від ландшафту.

 

Grid On/Off

 

Перемикач Сітка вмикає та вимикає лінії сітки. Лінії сітки призначені виключно для довідки, і ви можете вмикати та вимикати їх за бажанням.

 

Інструменти Snap

 

 

Верхня кнопка Snap Toggle вмикає та вимикає всі знімки одночасно. Нижня кнопка «Параметри прив’язки» дозволяє контролювати, які параметри прив’язки ввімкнено.

 

Перегляд вкладок

 

Вид у плані – це 2D-вид зверху вниз на проєкт. Багато об’єктів можна настроїти так, щоб вони виглядали по-різному в поданні плану, що дозволяє досягти стилізованого вигляду. Об’єкти «Деталі плану» відображаються лише в цьому поданні.

Перспектива – це тривимірне подання, яке корисне для створення рельєфу місцевості, встановлення висот та додавання дверей і вікон. У режимі перспективи проєкт можна побачити під будь-яким кутом.

Проходження в реальному часі – це спеціальний режим перегляду, який дозволяє пройтися ділянкою у 3D. Під час проходження доступні спеціальні анімації та звукові ефекти редагувати. Проєкт у цьому поданні редагувати неможливо.


Інструменти шару

Шари допомагають організувати ландшафтний дизайн і спрощують роботу з групами пов’язаних об’єктів. Наприклад, можна помістити доріжки та покриття в один шар, деталі посадки в інший і так далі. Інша корисна техніка полягає в тому, щоб розміщувати альтернативні ідеї дизайну на різних шарах, які можна швидко показувати та ховати під час презентації клієнту.

Властивості об’єкта з’являються праворуч на екрані, коли об’єкт вибрано. Властивості об’єктів використовуються для внесення важливих коригувань і модифікацій до об’єктів у ландшафтному дизайні, таких як зміна типів рослин або регулювання кута розпилення спринклерної головки.

 

Панель інструментів ПП Realtime Landscaping Architect

 

Створити новий проєкт

Відкрити вже існуючий проєкт

Викликати меню привітання

Зберегти як…

Зберегти

Відкрити приклад ландшафтного проєкту з набору програми

 

Рис. 10. Команди вкладок File та Settings

 

 

 

 

4.2. Налаштування загальних параметрів. Користування сіткою координат. Зменшення або збільшення всього поля об’єкта

 

 

 

 

Налаштування загальних параметрів

1. Змінити одиниці вимірювання на метри

Пункт Settings-Program Settings-Units. У вікні вибрати Metric (рис. 11).

 

https://flokus.ru/assets/drgalleries/260/big_260-metric-rla.jpg

Рис. 11. Зміна одиниць вимірювання

 

2. Змінити калібрування розмітки сітки

SettingsSnap Settings – Major line every … 10

3. Задати розмір ділянки (якщо робочого поля не вистачає) (рис. 12)

 

https://flokus.ru/assets/drgalleries/262/big_262-razmer-rla.jpg

Рис. 12. Зміна розміру ділянки

 

1. Пункт File-Page Setup.

2. У вікні, що з’явилось відкрити список Lot Size.

3. Вибрати з існуючих параметрів, або натиснути Custom Size.

4. Задати розмір ділянки вручну (Width – ширина, Depth – довжина), OK.

Або: SettingsTerrain Settings – кнопка Page Setup.

 

Налаштування прив’язок і сітки

Прив’язка (примагнічування) є хорошим інструментом для вирівнювання об’єктів. Наприклад, привязка до сітки дозволяє легко додати будинки, огорожі, інші обєкти за ідеально прямими лініями і кутами. Привязки працюють як у режимі плану, так і в режимі перспективи.

Щоб змінити налаштування прив’язок:

1. У меню програми вибрати Settings – Snap Settings (рис. 13).

 

Рис. 13. Вікно налаштування прив’язок

 

Enable snaps – вмикати/вимикати прив’язки.

 

Якщо ця функція увімкнена, об’єкти і точки будуть магнітитися до ліній сітки і їх перетинів.

Grid – вмикає привязку до сітки

Realtime Landscaping Architect привязка к сетке

Цей прапорець, вмикає привязку до точок.Під час додавання або редагування форм, курсор буде магнітитися до точок сусідніх форм.

Point точка

Realtime Landscaping Architect привязка к точке

Вмикає привязку до граней. Під час додавання або редагування об’єктів, курсор буде магнітитися до країв сусідніх форм.

Edge Грань

Realtime Landscaping Architect привязка к грани

Цей прапорець, вмикає привязку до середини межі. Під час додавання або редагування обєктів курсор буде магнітитися до середини межі прилеглих форм.

Midpoint середня точка

Realtime Landscaping Architect привязка к средней точке грани

Під час додавання нової форми, якщо перша точка поміщається на межі вже існуючої форми, то курсор буде прив’язуватися до лінії, перпендикулярної до цієї межі (крім напису показується ще й знак перпендикуляра).

Perpendicular перпендикулярна прив’язка

Realtime Landscaping Architect перпендикулярная привязка

Цей прапорець, включає підказки, які показують, до чого курсор зараз прив’язується.

Show tooltips – показувати підказки

Realtime Landscaping Architect 2013 перпендикулярная привязка

 

Angle snap enabled – кут прив’язки (включає прив’язку по заданому розі)

Під час обертання, об’єкт буде прив’язуватися до заданого кута. За замовчуванням коштує 90 градусів.

 

Вмикати/вимикати прив’язки можна, натиснувши значок магніта

на панелі ліворуч

https://flokus.ru/assets/drgalleries/58/thumb_003-snaps-realtime-landscaping-architect.jpg

 

Вмикати/вимикати сітку можна, натиснувши значок на панелі

https://flokus.ru/assets/drgalleries/58/thumb_002-grid-realtime-landscaping-architect.jpg

 

Вийти в налаштування прив’язок і сітки можна через кнопку

https://flokus.ru/assets/drgalleries/58/thumb_004-snaps-realtime-landscaping-architect.jpg

 

Show grid – показати сітку.

Grid size – розмір сітки.

Тут необхідно ввести потрібний розмір осередку сітки (стоїть 1 метр).

Major line every – проміжок, через який буде повторюватися темна лінія. Тобто, якщо стоїть значення 5, то через кожні 5 осередків буде темна лінія. Це добре видно в режимі плану.

Grid color колір сітки (змінити колір сітки, якщо це необхідно).

Змінити символ рослини на плані (рис. 14):

 

https://flokus.ru/assets/drgalleries/263/big_263-symbol-rla.jpg

Рис. 14. Зображення рослин в плані

 

1. Перейти на вкладку Plan і вибрати потрібну рослину.

2. У розділі Options правого меню рослини вибрати вкладку Symbol.

3. Забрати галочку Use defaul symbol.

4. Натиснути на картинку символа Symbol.

5. Вибрати потрібне зображення із списку – ОК.

Додати відразу багато однакових об’єктів (без копіювання і вставки)

Вибрати з меню об’єкт для додавання, затиснути і утримувати кнопку CTRL на клавіатурі і, клікаючи мишкою в потрібних місцях проєкту, встановити необхідну кількість об’єктів.

Виділити всі об’єкти одного типу (рис. 15).

 

Например, если нам надо выделить все фонари проекта Realtime landscaping architect, то заходим в пункт Edit->Select->Select All by Type и выбираем Lights.

Рис. 15. Виділення об’єктів

 

EditSelectSelect All by Type – вибрати необхідний тип.

Наприклад, якщо нам треба виділити всі ліхтарі, то заходимо в пункт EditSelectSelect All by Typ і вибираємо Lights.

 

 

 

Попередня тема

На початок

Наступна тема