КВАЛІМЕТРІЯ В УПРАВЛІННІ: ГУМАНІСТИЧНИЙ КОНТЕКСТ

Електронний посібник

Головна

 

Передмова

 

Теоретичні відомості

 

Додатки: приклади застосування оціночних моделей педагогічної кваліметрії

 

Пакет анкет

 

Післямова

 

Укладачі

ПІСЛЯМОВА

 

Підкреслюємо, нагадуємо і повторюємо ще і ще раз, що факторно-критеріальна кваліметрія саме в гуманістичному контексті розкриває свої надзвичайні управлінські можливості.

По-перше, йдеться про саморозвиток дитини у напрямі формування особистості, яка потрібна собі, родині, навколишньому соціуму і всьому суспільству. Ніякі зовнішні виховальні впливи батьків та вчителів не можуть мати суттєві позитивні наслідки, якщо сама дитина не захоче це робити. Виміри на факторно-критеріальній основі здатні викликати мотивацію самої дитини до свого розвитку. Це обумовлено тим, що за допомогою кваліметричних вимірювань учень може усвідомити  рівень наявності тої чи іншої якості у себе порівняно з нормою (ідеалом, стандартом) і чітко бачити відставання від неї. По-друге, учень може наочно спостерігати динаміку цього рівня додавання певних зусиль. По-третє, одержані кваліметричні показники зіставні з показниками інших учнів у відповідному рейтингу. Тобто в учня може виникнути такий мотиватор як суперництво себе самого з собою та іншими учнями з приводу покращення  цього показника у вигляді індексу. А ще, якщо з розумом застосувати зовнішнє стимулювання саморозвитку учнів, можна досягти суттєвих успіхів у напряму вирішення проблеми самовдосконалення молодшого покоління.

 

Попередня тема

На початок

Наступна тема