|
КВАЛІМЕТРІЯ В УПРАВЛІННІ:
ГУМАНІСТИЧНИЙ КОНТЕКСТ Електронний посібник |
||
Додатки: приклади застосування оціночних моделей педагогічної
кваліметрії |
ПІСЛЯМОВА |
||
Підкреслюємо, нагадуємо і
повторюємо ще і ще раз, що факторно-критеріальна кваліметрія саме в
гуманістичному контексті розкриває свої надзвичайні управлінські можливості. По-перше, йдеться про
саморозвиток дитини у напрямі формування особистості, яка потрібна собі,
родині, навколишньому соціуму і всьому суспільству. Ніякі зовнішні виховальні
впливи батьків та вчителів не можуть мати суттєві позитивні наслідки, якщо
сама дитина не захоче це робити. Виміри на факторно-критеріальній основі
здатні викликати мотивацію самої дитини до свого розвитку. Це обумовлено тим,
що за допомогою кваліметричних вимірювань учень може усвідомити рівень наявності тої чи іншої якості у себе
порівняно з нормою (ідеалом, стандартом) і чітко бачити відставання від неї.
По-друге, учень може наочно спостерігати динаміку цього рівня додавання
певних зусиль. По-третє, одержані кваліметричні показники зіставні з
показниками інших учнів у відповідному рейтингу. Тобто в учня може виникнути
такий мотиватор як суперництво себе самого з собою та іншими учнями з приводу
покращення цього показника у вигляді
індексу. А ще, якщо з розумом застосувати зовнішнє стимулювання саморозвитку
учнів, можна досягти суттєвих успіхів у напряму вирішення проблеми самовдосконалення
молодшого покоління. |
|||