НМЦ

ОБСТЕЖЕННЯ ТА ОЦІНКА СТАНУ ЗДОРОВ’Я ЛЮДИНИ

Електронний підручник

 

ВФПО

ІНСТРУКЦІЯ 9

 

Інструкція № 9 для навчальної практики під керівництвом викладача

Участь сестри медичної бакалавра в обстеженні та оцінюванні стану системи крові

Обладнання: методична розробка, презентація «Участь сестри медичної бакалавра в обстеженні та оцінюванні стану системи крові», відеофільми «Система крові», «Хвороби крові».

Джерела інформації

1. Обстеження та оцінка стану здоров’я людини/ підручник / І.Ф. Костенко, Київ, Медицина, 2019, с. 118-138.

2. Внутрішня медицина – Навчальні матеріали онлайн. [Електронний ресурс] – режим доступу https://pidruchniki.соm/77840/meditsinа/vnutrisnya_ meditsina.

3. G Suite for Education googl класрум: презентація, відеофільми, практичні навики, код предмету d7yfhwx

Мета: поглиблено вивчити теоретичні та прикладні засади діагностики та моніторингу стану здоров’я пацієнтів із захворюваннями системи крові, що оглядово вивчались на попередніх курсах, достатніх для успішного виконання професійних обов’язків за обраним фахом;

удосконалити теоретичні знання з обстеження і діагностики захворювань системи крові з метою підвищення ефективності медичних послуг, а також використовувати методи, що ведуть до раціонального використання обмежених ресурсів.

Студент має знати:

основи функціональної діагностики пацієнта з захворюваннями системи крові, техніку виконання функціональних методів діагностики. Діагностичне значення основних інструментальних методів дослідження захворювань крові, основні симптоми та синдроми захворювань системи крові;

вміти: удосконалити та систематизувати навички із техніки і підготовки пацієнта до виконання функціональних проб, дослідження функціонального стану системи крові.

Хід роботи

І. Теоретична конкретизація знань.

Тестовий контроль початкового рівня знань (варіант 1).

Усне/письмове фронтальне опитування.

ІІ. Практична робота студента під керівництвом викладача.

 

№ з/п

Зміст навчання

Роз’яснення до виконання завдання

1

 

 

Користуючись схемою і методикою обстеження пацієнта, спираючись на знання анатомо-фізіологічних особливостей системи крові у пацієнтів різних вікових груп, уміти проводити:

1. Пальпацію:

- периферійних лімфатичних вузлів;

- нижнього краю печінки (розділ 7), селезінки.

2. Вимірювати температуру тіла та здійснювати реєстрацію в температурному листку (розділ 5)

3. Підготовка пацієнта та всього необхідного для аспіраційної біопсії кісткового мозку

Додаток: розділ 9

 

Вирішення ситуаційних завдань (додаток 2)

Тестовий контроль кінцевого рівня знань (варіант 2).

ІІІ. Додаток: навчальний посібник «Обстеження та визначення стану здоров’я», 9 розділ.

ІV. Контрольні запитання для закріплення знань з теми «Участь сестри медичної бакалавра в обстеженні та оцінюванні стану системи крові».

1. Основні синдроми та скарги пацієнта у разі захворювань крові. Зміни шкіри та слизових оболонок у разі захворювань крові.

2. Особливості огляду пацієнтів із захворюваннями системи крові.

3. Основні причини розвитку залізодефіцитної анемії: загальні клінічні прояви, діагностика, основні лабораторні ознаки.

4. Основні причини розвитку гемолітичні анемії: загальні клінічні прояви, діагностика, основні лабораторні ознаки.

5. Синдром лімфоїдної проліферації: причини виникнення, клінічні ознаки лімфаденопатії, діагностика.

V. Висновок: __________________________________________________

 

VІ. Домашнє завдання. Участь медичної сестри-бакалавра в обстеженні та оцінюванні стану ендокринної системи.

Попередня тема

Повернутися назад

Наступна тема