НМЦ

ОБСТЕЖЕННЯ ТА ОЦІНКА СТАНУ ЗДОРОВ’Я ЛЮДИНИ

Електронний підручник

 

ВФПО

ІНСТРУКЦІЯ 10

 

Інструкція № 10 для навчальної практики під керівництвом викладача

Участь сестри медичної бакалавра в обстеженні та оцінюванні стану ендокринної системи

Обладнання: методична розробка, презентація «Участь сестри медичної бакалавра в обстеженні та оцінюванні стану ендокринної системи», відеофільми «Вимірювання рівня глюкози в крові», «Школа цукрового діабету», «Ожиріння», ситуаційні тестові завдання, наочності для демонстраціїглюкометр, тестові смужки для визначення експрес діагностики глюкози в сечі, крові, кетонових тіл у сечі, ємності для збору сечі на глюкозу, щоденник діабетика.

Джерела інформації

1. Обстеження та визначення стану здоров’я/ підручник / І.Ф. Костенко, Київ, Медицина, 2019, с. 226-270, 138-144.

2. Внутрішня медицина –Навчальні матеріали онлайн. [Електронний ресурс] – режим доступу https://pidruchniki.соm/77840/meditsinа/vnutrisnya_meditsina.

3. G Suite for Education googl класрум: презентація, відеофільми, практичні навики, код предмету d7yfhwx

Мета: поглиблено вивчити теоретичні та прикладні засади діагностики та моніторингу стану здоров’я пацієнтів із захворюваннями ендокринної системи, що оглядово вивчались на попередніх курсах, достатніх для успішного виконання професійних обов’язків за обраним фахом; удосконалити теоретичні знання з обстеження і діагностики захворювань ендокринної системи для підвищення ефективності медичних послуг, а також використовувати методи, що ведуть до раціонального використання обмежених ресурсів.

Студент має знати:

основи функціональної діагностики пацієнта з захворюваннями ендокринної системи, техніку виконання функціональних методів діагностики. Діагностичне значення основних інструментальних методів дослідження захворювань ендокринної системи, основні симптоми та синдроми захворювань ендокринної системи;

вміти: удосконалити та систематизувати навики із техніки і підготовки пацієнта до виконання функціональних проб, методів дослідження функціонального стану ендокринної системи.

Хід роботи

І. Теоретична конкретизація знань

Тестовий контроль початкового рівня знань (варіант 1)

Усне/письмове фронтальне опитування

ІІ. Практична робота студента під керівництвом викладача

 

№ з/п

Зміст навчання

Роз’яснення до виконання завдання

1

 

 

Користуючись схемою і методикою обстеження пацієнта, спираючись на знання анатомо-фізіологічних особливостей ендокринної системи у пацієнтів різних вікових груп, уміти проводити пальпацію:

- щитоподібної залози, пульсу (розділ 6) на нижніх і верхніх кінцівках, нижнього краю печінки, селезінки (розділи 7, 9).

Проводити підготовку пацієнта до інструментальних обстежень, збору біологічного матеріалу для лабораторних досліджень, в умовах 303 та домашніх умовах. За допомогою лабораторного обладнання вміти проводити забір крові на біохімічне дослідження, збір сечі на глюкозу;

- визначати рівень глюкози в крові за допомогою тест-смужок, глюкометра

Додаток: розділ 10

 

Вирішення ситуаційних завдань (додаток 2)

Тестовий контроль кінцевого рівня знань (варіант 2).

ІІІ. Додаток: навчальний посібник «Обстеження та визначення стану здоров’я», 10 розділ.

ІV. Контрольні запитання для закріплення знань з теми «Участь сестри медичної бакалавра в обстеженні та оцінюванні стану ендокринної системи».1. Основні скарги пацієнта при захворюваннях ендокринної системи.

2. Особливості огляду пацієнта з ендокринною патологією.

3. Охарактеризуйте синдром гіпертиреозу: визначення, клінічні прояви, методи діагностики.

4. Дайте характеристику синдрому гіпотиреозу: визначення, клінічні прояви, методи діагностики.

5. Синдром гіпер та гіпоглікемії: визначення, клінічні прояви, методи діагностики.

V. Висновок: __________________________________________________

VІ. Домашнє завдання. Участь медичної сестри-бакалавра в обстеженні та оцінюванні стану опорно-рухового апарату та уражень сполучної тканини.

Попередня тема

Повернутися назад

Наступна тема