НМЦ

ОБСТЕЖЕННЯ ТА ОЦІНКА СТАНУ ЗДОРОВ’Я ЛЮДИНИ

Електронний підручник

 

ВФПО

ІНСТРУКЦІЯ 4

 

Інструкція № 4 для навчальної практики під керівництвом викладача

Діагностика та моніторинг функціонального стану нервової системи та опорно-рухового апарату. Модульний контроль 1

Обладнання: методична розробка, презентація «Діагностика та моніторинг функціонального стану нервової системи та опорно-рухового апарату», роздатковий матеріал, ситуаційні, тестові завдання, відеофільми «Ревматоїдний артрит», «Артороскопія».

Джерела інформації.

1. Обстеження та оцінка стану здоров’я людини: підручник / І.Ф. Костенко – Київ, Медицина, 2019, с. 52-54, 144-154, 270.

2. https://helpiks.org/8-82894.html

3. https://ihealth.in.ua/diagnostika/endoskopichne-doslidjennia-vidi-pokazannia-pidgotovka-yskladnennia.html довжини ніг

4. https://ihealth.in.ua/diagnostika/endoskopichne-doslidjennia-vidi-pokazannia-pidgotovka-yskladnennia.html

5. G Suite for Education googl класрум: презентація, відеофільми, практичні навики, код предмету d7yfhwxМета: поглиблено вивчити теоретичні та прикладні засади діагностики та моніторингу стану здоров’я, що оглядово вивчали на попередніх курсах, достатніх для успішного виконання професійних обов’язків за обраним фахом;

удосконалити теоретичні знання ранньої діагностики захворювань для підвищення ефективності медичних послуг, а також використовати методи, що ведуть до раціонального використання обмежених ресурсів.

Студент має знати:

Основи функціональної діагностики пацієнта, техніку виконання функціональних проб; діагностичне значення основних інструментальних методів дослідження нервової системи та опорно-рухового апарату;

уміти: удосконалити та систематизувати навички із техніки і підготовки пацієнта до виконання функціональних проб, дослідження функціонального стану нервової системи та опорно-рухового апарату.

Хід роботи

І. Теоретична конкретизація знань

Тестовий контроль початкового рівня варіант 1)

Усне/письмове фронтальне опитування по темі

ІІ. Практична робота студента під керівництвом викладача

 

№ з/п

Зміст навчання

Розяснення до виконання завдання

 

Практичні навички

Підготовка пацієнта та техніка виконання функціональних проб:

- Ромберга;

- пальценосова;

- обертальна;

- теппінг-тест;

Дослідження рефлексів:

- серцево-судинного – око-серцевий рефлекс Ашнера (див. у тексті);

- шкірно-вегетативного – оцінювання дермографізму (див. у тексті);

Підготовка пацієнта до:

- рентгенологічного дослідження нижнього відділу хребта;

- комп’ютерної томографії;

- артроскопії

Додаток: розділ 4

 

Ситуаційні завдання (додаток 2)

Усне/письмове опитування згідно білетів

Тестовий контроль кінцевого рівня знань (варіант 2).

ІІІ. Додаток: навчальний посібник «Обстеження та визначення стану здоров’я», 4 розділ.

ІV. Контрольні запитання для закріплення знань з теми «Діагностика та моніторинг функціонального стану нервової системи та опорно-рухового апарату. Модульний контроль 1».

1. Функціональна діагностика. Функціональні проби, їх значення, використання для діагностики нервової та опорно-рухової системи.

2. Функціональне дослідження нервової системиелектрофізіологічні методи: електроенцефалографія, електроміографія, електродіагностика й реоенцефалографія: значення, показання.

3. Інші інструментальні методи обстеження нервової системи: ехоенцефалографія, МРТ-ангіографія, рентгенологічні, магнітно-резонансні. Їх значення, показання.

4. Дослідження функцій верхніх кінцівок (амплітуди і координації рухів, сили та тонусу м’язів). Значення для діагностики.

5. Дослідження функцій хребта (визначення гнучкості, стабільності хребта, рівноваги тулуба) . Значення для діагностики.

6. Дослідження функцій нижніх кінцівок (визначення рівномірності опори на нижні кінцівки, плантографія та рентгенівська цифрова антропометрія).

7. Інструментальні методи дослідження опорно-рухового апарату: показання, підготовка пацієнта.

8. Ендоскопічні методи обстеження опорно-рухового апарату. Артроскопія. Показання, підготовка пацієнта.

V. Висновок: __________________________________________________

VІ. Домашнє завдання. Участь сестри медичної бакалавра в обстеженні та оцінюванні стану дихальної системи

Попередня тема

Повернутися назад

Наступна тема