НМЦ

ОБСТЕЖЕННЯ ТА ОЦІНКА СТАНУ ЗДОРОВ’Я ЛЮДИНИ

Електронний підручник

 

ВФПО

ІНСТРУКЦІЯ 2

 

Інструкція2 для навчальної практики під керівництвом викладача

Діагностика функціонального стану організму людини за допомогою функціональних проб. Діагностичне значення основних променевих, ендоскопічних та зондових методів дослідження органів

Обладнання: методична розробка, презентація «Діагностика функціонального стану організму людини за допомогою функціональних проб. Діагностичне значення основних променевих, ендоскопічних та зондових методів дослідження органів», роздатковий матеріал, ситуаційні завдання, тестові завдання, відеосюжети «ЕФГДС при патології ШКТ», «ЕФГДС,  колоноскопія», стенди «Захворювання печінки», «Захворювання ШКТ»

Джерела інформації.

1. Основні: Обстеження та оцінка стану здоров’я людини: підручник / І.Ф. Костенко - К.: Медицина. 2019. – с. 44-45

2. Електронні джерела:- https://diagnoza.net.ua/diagnostika/kardiologiya/diagnostika-sercevo-sudinnix-zaxvoryuvan-metodi-doslidzhennya-sudinno-sistemi.html ;

3. -https://diagnoza.net.ua/diagnostika/kardiologiya/diagnostika-sercevo-sudinnix-zaxvoryuvan-metodi-doslidzhennya-sudinno-sistemi.html

4. -http://diagnoz03.in.ua/kardiologiya/metodi-doslidzhennya-sudin-i-sertsya-pokazannya-ta-protipokazannya.html

5. G Suite for Education googl класрум: презентація, відеофільми, практичні навики, код предмету d7yfhwx

Мета: поглиблено вивчити теоретичні та прикладні засади діагностики та моніторингу стану здоров’я, які оглядово вивчались на попередніх курсах, достатніх для успішного виконання професійних обов’язків за обраним фахом;

удосконалити теоретичні знання ранньої діагностики захворювань для підвищення ефективності медичних послуг, а також використовувати методи, що ведуть до раціонального використання обмежених ресурсів.

Студент має знати:

основи функціональної діагностики пацієнта, техніку виконання функціональних проб, діагностичне значення основних променевих, ендоскопічних та зондових методів дослідження органів;

уміти: удосконалити та систематизувати навички з техніки і підготовки пацієнта до виконання функціональних проб, основних променевих, ендоскопічних та зондових методів дослідження органів.

Хід роботи

І. Теоретична конкретизація знань.

Тестовий контроль початкового рівня знань (варіант 1).

Усне/письмове фронтальне опитування.

ІІ. Практична робота студента під керівництвом викладача.

 

№ з/п

Зміст навчання

Роз’яснення до виконання завдання

 

1

 

 

 

 

 

 

2

 

Практичні навички

Підготовка пацієнта та техніка виконання функціональних проб:

- із затримкою дихання під час вдиху (проба Штанге);

- із затримкою дихання під час видиху (проба Генчі);

- ортостатична проба;

- кліностатична проба;

- Мартіне-Кушелевського;

Підготовка пацієнта до:

- рентгенологічних методів дослідження;

- ендоскопічних методів дослідження (бронхоскопії, гастроскопії, колоноскопії, ректороманоскопії тощо);

- рН метрії, дуоденального зондування

Додаток: розділ 2

 

Тестовий контроль кінцевого рівня знань (варіант 2).

ІІІ. Додаток 3: навчальний посібник «Обстеження та визначення стану здоров’я», 2 розділ.

ІV. Контрольні запитання для закріплення знань з теми «Діагностика функціонального стану організму людини за допомогою функціональних проб. Діагностичне значення основних променевих, ендоскопічних та зондових методів дослідження органів».

1. Функціональна діагностика. Функціональні проби, їх значення, використання.

2. Види функціональних проб залежно від чинника, що впливає.

3. Класифікація функціональних проб з фізичним навантаженням.

4. Функціональні проби зі змінами положення тіла. Використання в медицині.

5. Променеві методи діагностики: рентгенологічні – характеристика, показання до застосування;

6. Променеві методи діагностики: магнітно-резонансні, характеристика, показання до застосування.

7. Ендоскопічні, зондові методи дослідження. Характеристика. Показання до застосування.

V. Висновок: __________________________________________________

VІ. Домашнє завдання. Діагностика та моніторинг стану серцево-судинної системи. ЕКГ-діагностика в практиці сестри медичної бакалавра

Попередня тема

Повернутися назад

Наступна тема