НМЦ

ТЕХНІЧНИЙ СЕРВІС

В АГРОПРОМИСЛОВОМУ КОМПЛЕКСІ

Електронний посібник

 

ВФПО

7. ТЕХНІЧНЕ ОБСЛУГОВУВАННЯ ЗАСОБІВ ДЛЯ ТО І ДІАГНОСТУВАННЯ МАШИН

 

7.1. Технічне обслуговування стендового обладнання

7.1.1. Типи стендового обладнання і його характеристика

7.1.2. Технічне обслуговування стендів та обладнання для визначення технічного стану вузлів (деталей) паливної, оливної та гідравлічної апаратури, вузлів електрообладнання. Зміст технологічних операцій ТО за стендовим обладнанням

 

 

7.1.1. Типи стендового обладнання і його характеристика

 

 

image008-topaz-enhance

В агропромисловому комплексі використовуються як пересувні, так і стаціонарні агрегати технічного обслуговування та діагностування. Всі вони мають стендове обладнання для якісного проведення операцій технічного обслуговування, діагностування та ремонту машин.

 

Рис. 7.1. Типи стендового обладнання:

стендове обладнання для діагностування: стенд КІ-4872, КІ-4998, КІ-4856, установка КІ-4935, стенд К-203, прибори НІІАТ-69, НІІАТ-528, моделі 577Б, Е-202, 1155М, мотор-тестер КІ-4897, комплекти – КІ13901, КІ-5308А та інші

 

Ремонтні пересувні майстерні та пересувні агрегати технічного обслуговування: МПР-817А модель майстерні 3901, ЛуМЗ-37031, МПР-817Д, МПР-9924, АТО -4822, АТО-9966А, АТО-9966-04, АТО-1800, АТО-1768А та ін.

Агрегати для заправки паливно-мастильними матеріалами і охолоджувальними рідинами: МЗ-3904, МЗ-3905Т, 03-9902А та на пунктах технічного обслуговування обладнання: для мийки – М-107, модель установки 1112, 1114, установка марки – 1100, 03-3360, ОМ-5285, ОК-1, установка моделі 196ПМ, моделі 9002, установка ОМ-2871А та ін.

Проведення вантажно-розвантажувальних робіт: П-201М, П-111, П-112, П-113, модель 468, домкрат гаражний моделі П-403, П-308, П-444, кран моделі 2471, візок моделі ЦКБ-П-216, П-217, ланцюговий конвеєр моделі ПТ-46М, конвеєр 4096, 423М та ін.

Розбирально-збиральне і технологічне обладнання: стенд моделі – 2473, Р-201, ОПР-689, Р-207, КІ-7285, 70-7826-1528, НО11.00.000, ЦКБ-Р-203, станок марки-2470, ЦКБ-Р-114, ПТ-823, Р-304, станок моделі ЗЕ-631.

Основною базою для виконання робіт з технічного обслуговування машинно-тракторного парку служать стаціонарні пункти технічного обслуговування (ПТО) і центральні ремонтні майстерні господарства.

 

image031

Для робіт з технічного обслуговування тракторів, самохідних шасі, комбайнів і інших сільськогосподарських машин на стаціонарному ПТО обладнання для якісного проведення технічного обслуговування достатнє, а для виконання планових ТО, діагностування і поточних ремонтів у польових умовах необхідно пункту технічного обслуговування мати додатково:

агрегати технічного обслуговування ATО-А, АТО-АМ, АТО-4822, АТО-П (АТО-1500), АТО-ПД (АТО-1500В, АТО-1500М), АТО-С (АТО-1768 для ТО-1 і ТО-2 тракторів, самохідних шасі і комбайнів;

пересувні ремонтно-діагностичні майстерні МПР-817А , МПР-3901, МПР-3902, Лумз-37031, котрі дозволяють виконувати роботи з усунення несправностей машин у полі;

• ремонтно-діагностичні майстерні МПР-9924; МПР-817Д для виявлення причин і усунення технічних несправностей, а також виконання робіт з визначення технічного стану тракторів і зернозбиральних комбайнів під час проведення технічних обслуговувань.

 

Автомобільні пересувні ремонтні і ремонтно-діагностичні майстерні, як правило, знаходяться у центральній ремонтній майстерні сільськогосподарського підприємства.

Центральні ремонтні майстерні. Майстерні призначені для проведення ТО-1, ТО-2, ТО-3 тракторів, самохідних шасі, комбайнів і складних сільськогосподарських машин, сезонних технічних обслуговувань, ремонту сільськогосподарської техніки та усунення технічних несправностей, що виникають у процесі експлуатації.

Залежно від проєктної потужності майстерні включають:


• ковальсько-зварювальне відділення;

• слюсарне чи слюсарно-механічне відділення;

• відділення усунення несправностей машин;

• пункт технічного обслуговування;

• приміщення для теплої стоянки машин;

• комору;

• котельню.

Пункт технічного обслуговування машин обладнаний оглядовою ямою і оснащений комплектом технологічного устаткування, пристосувань, приладів, інструменту, інвентарю й оргоснащення. Основним технічним засобом обслуговування на дільниці є комплект обладнання ОРГ-4999А робочого місця майстра-наладчика, який складається з верстата з приставкою ОРГ-4968, установки для миття деталей ОРГ-4991, монтажного стола ОРГ-1468-01-080. На пункті також встановлюють стаціонарну установку 03-4967М для мащення і заправки машин нафтопродуктами або пересувну установку 03-9902А, стаціонарну компресорну установку М-155-2В, комплект діагностичних засобів КІ-13919 або переносний діагностичний комплект КІ-13901Ф, обдирно-шліфувальний верстат ЗБ-634, настільний свердлильний верстат НС-12А, гідравлічний ручний прес ГВП-15-01, пересувну мийну ванну ОМ-1316, слюсарний верстат на одне робоче місце ОРГ-1468-01-60, стелаж для зберігання деталей OPГ-1468-230A, електромеханічний солідолонагнітач 03-9903, стелаж для дрібних деталей ОРГ-1468-05-340A, пересувний інструментальний візок з набором інструменту ОРГ-70-7878-1004, шафу для зберігання одягу ОРГ-1468-07-120.

Стіл-приставка кріпиться до верстата з правого або лівого боку залежно від площі дільниці, розміщення обладнання та оглядової ями. Верстат і стіл-приставка мають висувні металеві ящики з регульованими перегородками для розміщення різних приладів та інструменту. У середній частині-верстата встановлені лещата, а на столі-приставці – прилад КІ-562 для перевірки і регулювання паливної апаратури. Довжина верстака 1710 мм, висота 950 і ширина 850 мм, маса 150 кг. Розміри стола-приставки 90×950×850 мм, маса 65 кг.

Установка для очищення і миття деталей під час технічних обслуговувань тракторів обладнана баком місткістю 70 л для мийної рідини, електронагрівником потужністю 1,2 кВт, насосом для примусової циркуляції рідини, щіткою та йоржами. Температура мийної рідини підтримується автоматично у межах 45°С. Потужність електрообладнання 3,72 кВт, тип насоса ПА-22, подача 22 л/хв. Габаритні розміри уста­новки 1000×500×1000 мм, маса 120 кг.

Шафа – призначена для зберігання приладів, пристроїв та інвентарю, за допомогою яких можна виконувати періодичні технічні обслуговування тракторів. Габаритні розміри її 900×400×1700 мм, маса 65 кг.

Стіл монтажний для виконання монтажно-демонтажних робіт під час обслуговування та усунення несправностей машин має габаритні розміри 1200×700×600 мм. Каркас стола і кришки металеві. Маса його 59,6 кг.

Установка 03-4967М для механізованої видачі свіжої та відпрацьованої оливи, змащення вузлів, підкачування шин і обдування деталей стиснутим повітрям складається з трьох секцій, виконаних у вигляді шаф, які можна встановлювати разом чи окремо. У них розміщене технологічне обладнання і апаратура керування, місткості для зберігання свіжих, відпрацьованих матеріалів для змащення, насосні установки, натяжні пристрої для укладання рукавів, роздавальні й забірні рукави з кранами і наконечниками, пістолет-солідолонагнітач, кнопкові пости (кнопки «Пуск» і «Стоп»), крани керування, ящик з допоміжним обладнанням.

Свіжу оливу видають за допомогою кранів, до яких вона подається із місткостей насосами. Привод насосних установок від мережі змінного струму, керування роботою ручне.

Машини змащують за допомогою ручного пістолета-солідолонагнітача під дією стиснутого повітря, яке надходить із зовнішньої пневматичної магістралі.

Шини підкачують за допомогою наконечника роздавального шланга або пістолета для обдування. Інші дані установки наведено в табл. 7.1.

Таблиця 7.1

Технічна характеристика установки 03-4967М

 

Найменування параметра

Показники параметра

Кількість місткостей:

для свіжої оливи;

для відпрацьованої оливи;

для мастила

 

4

1

1

Об'єм місткостей, л:

для солідолу;

для відпрацьованого масла;

для мастила

 

400

400

20

Насос:

тип;

кількість;

подача, л/хв;

номінальний тиск, кПа (кгс/см2)

 

Шестеренний Г11-22А

5

8–12

500 (5)

Спосіб заповнення місткостей

Примусовий, насосом установки чи наливанням через горловину

Довжина роздавальних рукавів, мм

6000

Габаритні розміри, мм:

довжина;

ширина;

висота;

маса, кг

 

3768

750

1200

2055

 

Пересувна установка 03-9902А призначена для мащення та механізованої видачі свіжої і збирання відпрацьованої оливи, мащення машин, нанесення рідких антикорозійних покрить, підкачування, обдування деталей стиснутим повітрям. Вона складається з рами, що має причіпний пристрій. На ній розміщені місткості для свіжої, відпрацьованої оливи і мастильного матеріалу, компресорна установка, електрична шафа, щит керування, пістолет солідолонагнітач, роздавальні та забірні рукави з екранами і наконечниками, ящик для зберігання інструменту та допоміжного облад­нання.

До комплекту установки входять також заправні рукави з наконечниками, апарат для нанесення антикорозійних покрить, пістолет для обдування агрегатів повітрям, малий набір інструментів ПІМ-156А і запасні частини. Обладнання установки змонтовано на рамі у відкритому виконанні. Кожухом закритий тільки щит керування з роздавальними рукавами.

Залежно від потреби установка працює у двох основних режимах – розрідження чи тиск, які створюються компресором. Керування роботою установки ручне, за допомогою кранів і кнопкового поста, змонтованих на передній панелі щита.

Компресорна установка М-155-2В призначена для живлення стиснутим повітрям пневматичних солідолонагнітачів, пістолетів-розпилювачів, повітря роздавальних колонок для накачування шин, привода пневматичного інструменту та іншого обладнання. Вона складається з компресора, електродвигуна, пневматичного розвантажувача і ресивера.

Пневматичний розвантажувач полегшує роботу електродвигуна під час пуску компресора. Ресивер обладнаний запобіжним і зворотними клапанами.

Комплект діагностичних засобів КІ-13919 призначений для діагностування тракторів під час ТО-3, а також ТО тракторів і комбайнів, ресурсного та заявочного діагностування.

До нього входять:

• пересувна колонка для зберігання діагностичних приладів;

• пересувна опора для компресорної установки;

• пересувний стіл для інструменту та складальних одиниць машин і діагностичних приладів в зоні роботи майстра-діагноста;

• верстат для проведення слюсарно-складальних робіт;

• пристрій для відведення вихлопних газів.

Гідравлічний ручний прес ГВП-15-01 призначений для виконання пресувальних робіт, що потребують незначних зусиль. Встановлюють його на слюсарному верстаті.

Пересувна ванна ОМТ 1316 призначена для миття деталей, вузлів і агрегатів під час усунення несправностей тракторів. У ній є решітки (верхня і нижня) для відстоювання бруду, що сприяє раціональному використанню мийної рідини. Ванна встановлена на колеса і її можна пересувати у приміщенні дільниці. Місткість ванни 150 л, габаритні розміри, мм: 1250×620×960, маса 130 кг.

Стенд із валом відбору потужності МАХА ZW 500 створений спеціально відповідно до вимог, що надаються до сучасної сільськогосподарської техніки.

Бездротове з'єднання між модулем управління і потужним стендом, що є унікальним на цьому ринку, має суттєві переваги перед стандартним провідним з'єднанням під час щоденної роботи на стенді. Стенди з валом відбору потужності МАХА забезпечують отримання точних даних та відрізняються простотою в керуванні та надійністю конструкції. Потужні стенди серії MZW мобільні, що ще більше розширює їхні операційні можливості. Так стенд ZW 500 призначений для проведення випробувань найвищої потужності тракторів.

 

image020-topaz-enhance

Рис. 7.2. Діагностичний стенд ZW 500 для визначення тягово-силових

та гальмівних показників колісних тракторів

 

Гальмівний стенд СТМ-16000.02 – універсальний моноблоковий гальмівний стенд, призначений для вимірювання всіх параметрів гальмівної системи всіх типів автомобілів із навантаженням на вісь до 16000 кг – всі легкові, повнопривідні, мікроавтобуси, автобуси, вантажні та інші, включаючи великовантажні автомобілі.

 

image022-topaz-enhance

Рис. 7.3. Гальмівний стенд СТМ-16000.02

 

Електричний стенд КІ-4935 призначений для діагностування двигуна гальмівним методом. Водночас гальмо обертається від вала відбору потужності трактора за допомогою карданного вала. Для регулювання навантаження і теплового режиму на стенді є бак з водою, що циркулює від водяного насоса. Частоту обертання вимірюють механічним тахометром, датчик якого підключають до вала гальмівного барабана. Потім визначають витрату палива за допомогою об'ємного витратоміра, підключеного до двигуна еластичними трубками. Частоту обертання колінчастого вала й потужність двигуна визначають на холостому ходу і з повним навантаженням (за номінальної частоти обертання). Під час діагностування двигун повинен мати тепловий режим 85–90oС. Потім за формулами визначають ефективну потужність двигуна, а також годинну і питому витрату палива.

 

image023-topaz-enhance

Рис. 7.4. Електричний стенд для обкатки двигунів КІ-4935:

1 – двигун, що встановлений на стенд для обкатки; 2 – станина для установки і кріплення двигуна; 3 – зчеплення, що входить у комплект стенда, 4 – балансувальна машина; 5 – рідинний реостат; 6 – покажчик температури оливи; 7 – тахометр;

8 – ваговий механізм; 9 – покажчик навантаження на валу двигуна; 10 – манометр у системі мащення двигуна; 11 – покажчик температури води в системі охолодження двигуна; 12 – корпус вагового механізму; 13 – редуктор; 14 – маховик;

15 – важіль муфти вимикача зчеплення; 16 – муфта вимикання зчеплення;

17 – вал приводу колінчастого вала; 18 – колба витрати дизельного палива;

19 – електромагнітний клапан; 20 – мірний бачок дизельного палива;

21 – трубка рівня дизельного палива; 22 – фотодіод

 

image024-topaz-enhance

Рис. 7.5. Стенд універсальний КС276-032 для обкатки двигунів різних

марок тракторів і автомобілів

 

image027-topaz-enhance

Рис. 7.6. Стенд для випробування паливних насосів

високого тиску (ТНВД) Common Rail:

1 – верхній електричний ящик; 2 – монітор; 3, 7 – панель керування; 4 – полка для клавіатури; 5 – полка для інструментів; 6 – нижній електричний ящик; 8 – насос для підкачування палива; 9, 10– фільтр тонкого очищення тестової рідини 1;

11 – верхній радіатор з примусовим повітряним охолодженням; 12 – бак для тестової рідини; 13 – бак для зливу рідини і оливи з робочого столу стенда;

14 – робоча зона для випробування паливної апаратури; 15 – захисне скло;

16 – накопичувач тиску (Rail); 17 – панель блоку контролерів;

18 – блок контролерів; 19 – панель електроживлення;

20 – двосекційний радіатор з примусовим повітряним охолодженням;

21 – задня стінка стенду; 22 – фланець витяжної системи

 

Стенд для випробування паливних насосів високого тиску (ТНВД) Common Rail. Стенд дозволяє перевіряти паливні насоси високого тиску (ТНВД) системи COMMON RAIL, фірми BOSCH, DENSO, DELPHI, SIEMENS (CP1, CP2, CP3, HP2, HP3, DFP1, DFP3, DFP6, HP3, HP4), регулятори, датчики тиску встановлюються на будь-яких дизельних двигунах легкої і середньої автомобільної тяги, включаючи високошвидкісні двигуни легкових автомобілів, автобусів, вантажних автомобілів і сільськогосподарських тракторів.

Пересувні ремонтні майстерні відрізняються між собою за конструкцією кузова, розміщенням та обладнанням робочих місць, типом автомобільного шасі. Однак всі вони обладнані аналогічним комплектом пристроїв, інструменту, приладів, інвентарю та матеріалів.

 

Новый рисунок

Обладнання пересувних ремонтних майстерень дозволяє виконувати монтажно-демонтажні, регулювальні, слюсарні, вантажно-підйомні, зварювальні, слюсарні роботи, а також контрольно-вимірювальні операції (перевірка технічного стану двигуна, шасі та інших агрегатів, тракторів і комбайнів) безпосередньо на місці роботи машини (в полі).

 

image035-topaz-enhance

Рис. 7.7. Розміщення обладнання пересувної ремонтної майстерні

 

image049-topaz-enhance

Рис. 7.8. Сервісне обслуговування техніки Massey Ferguson

 

00

Рис. 7.9. Пересувна авторемонтна майстерня з КМУ AVTR-АП53M6412-K

на шасі автомобіля MAN

 

 

7.1.2. Технічне обслуговування стендів та обладнання для визначення технічного стану вузлів (деталей) паливної, оливної та гідравлічної апаратури, вузлів електрообладнання. Зміст технологічних операцій ТО за стендовим обладнанням

 

 

image008-topaz-enhance

Технічне обслуговування засобів дільниць зовнішнього миття. Згідно з Державним стандартом конструкції мийних установок поділяють на чотири типи:

• моніторні;

• струминні;

• завантажувальні;

• комбіновані.

 

image052-topaz-enhance

Рис. 7.10. Типи мийних установок

 

Моніторні мийні машини ОМ-5359-КГКБ, ОМ-5360-КГКБ, ОМ-5381-КГКБ, 03-5382-КГКБ, ОМ-5285-КГКБ призначені для гідродинамічного очищення поверхні тракторів, комбайнів та сільськогосподарських машин, а також агрегатів, вузлів і деталей під час технічного обслуговування та ремонту.

Гідродинамічне очищення полягає у подачі на поверхню, що очищують під тиском 5000–10000 кПа (50–100 кгс/см2), водяного струменя температурою 20–80°С. Дія тиску струменя з високою температурою, а також мийних засобів забезпечують ефективне видалення з поверхонь машин бруду, оливи і продуктів їх розкладу.

Найефективніше гідродинамічне очищення поверхонь забезпечує насадка малого діаметра 1,8–2,5 мм, що створює плоский струмінь, який розходиться під певним кутом. Велика швидкість струменя (70–120 м/с) зумовлюється високим тиском перед насадкою, що дає можливість його дії миттєво видалити бруд.

Моніторні машини використовують у закритих приміщеннях і на відкритих майданчиках. Їх експлуатація можлива за температури навколишнього повітря не нижче +3°С. Під час нижчої температури моніторні машини необхідно встановлювати в опалюваному приміщенні, а напірні рукави з гідромоніторами виводити назовні до об'єктів очищення. Для машин ОМ-5359 слід зробити димову трубу для виводу вихлоп­них газів за межі приміщення.

З використанням мийних засобів у моніторних машинах підвищується якість очищення, особливо під час видалення бруду, що містить олива. У машинах ОМ-5359 і ОМ-5360 можна використовувати мийні засоби типу Лабомід-101, Темп-100, МС-8 та інші.

 

Новый рисунок

Технічне обслуговування мийних машин складається з ЩТО, ТО-1, ТО-2. Щоденне технічне обслуговування проводиться через 6–10 годин роботи установок, ТО-1 кожного тижня, і ТО-2 через кожні 500 годин роботи установок.

 

Під час проведення операцій ЩТО необхідно:

• очистити всі вузли і механізми;

• перевірити ущільнення плунжерних насосів високого тиску на наявність підтікань;

• змастити вузли відповідно до інструкції з технічного обслуговування та експлуатації мийних машин;

• очистити сопла насадки від відкладення і накипу м’яким дротом.

Під час технічного обслуговування № 1 проводяться такі роботи:

• проведення операцій ЩТО;

• очищення запальних свічок від нагару і регулювання зазору між контактами електродів, для цього необхідно зняти форсунки з кришки теплообмінника;

• перевірка надійності всіх з’єднань;

• очищення і промивка у гасі або дизельному паливі паливного фільтра;

• змащення осі каретки передніх коліс через маслянку, яка знаходиться на втулці платформи.

Під час технічного обслуговування № 2 проводяться такі роботи (табл.7.2):

• здійснення операцій ЩТО і ТО-1;

• регулювання ущільнення насоса високого тиску шляхом підтяжки гайки;

• заміна масла в корпусі насоса високого тиску, для цього відкривають кран і зливають масло у ємність, промивають ємність корпусу маслом, заповнюючи його через горловину, потім закривають кран і заливають масло до норми.

Таблиця 7.2

Операції ТО для пересувної мийної машини ОМ-5359

 

Назва операції

Періодичність проведення

Операції, що виконуються

ЩТО (щоденне технічне обслуговування)

6–10 годин роботи

Очистити всі вузли і механізми;

Перевірити ущільнення плунжерних насосів високого тиску;

Перевірити підтікання у з'єднаннях;

Змастити вузли згідно з заводською інструкцією

ТО-1 (технічне обслуговування №1)

1 раз на тиждень

Провести операції ЩТО:

очистити запальні свічки від нагару;

зняти форсунки з кришки теплообмінника та перевірити і за необхідності відрегулювати зазор у контактах електродів;

очистити паливні фільтри;

змастити осі каретки передніх коліс через маслянку, яка знаходиться на втулці платформи

ТО-2 (технічне обслуговування №2)

500 годин роботи

Провести операції ЩТО і ТО-1

Перевірити і за необхідності відрегулювати ущільнення насоса високого тиску (регулюється підтягуванням гайки)

Замінити оливу в корпусі насоса високого тиску (відкрити кран, злити оливу у ємність, промити ємність корпусу оливою та заповнити його через горловину)

 

ТО за обладнанням пересувного агрегату технічного обслуговування. Щоденне технічне обслуговування за кожним пересувним агрегатом проводиться через 8–10 год роботи незалежно від його годин роботи на виїзді.

ЩТО включає:

• очистку агрегату від пилу і бруду;

• перевірку затяжки зливних пробок ємностей, кришок заливних горловин, болтів кріплення компресора, ємностей, відсіків, стелажів, кожуха, бункера солідолонагнітача, барабанів, щитка керування, причіпного пристрою;

• перевірку наявності паливно-мастильних матеріалів та води;

• перевірку інструменту, пристосувань, запасних частин.

ТО-1 агрегату проводиться через 60 годин роботи водночас перевіряють додатково:

відсутність підтікання палива і води із ємностей;

герметичність з’єднань рукавів з роздавальними кранами та штуцерами;

• запуск приводного двигуна в роботу;

• роботу компресора;

герметичність повітряної лінії;

• роботу контрольних приладів;

• роботу підігрівача;

• натяг пасів насоса компресорної станції (прогин пасів має бути не більшим 15–20 мм під час зусилля руки (3–4 кг).

Під час роботи агрегатів слідкують за тепловим режимом компресора і водяного насоса (АТО-4822 ГОСНИТИ, АТО-9966А, АТО-9966-04 і АТО-1768А ГОСНИТИ), чистотою роздавальних кранів, не допускають потрапляння паливно-мастильних матеріалів на гумові рукави.

На пункті технічного обслуговування (ПТО) тракторів і автомобілів проводяться планові операції, що спрямовані на підтримання працездатності та справності машин під час їх експлуатації.

Відповідно до технології робіт ПТО мають бути оснащені:

• спеціальним підйомним та оглядовим устаткуванням;

• пристроями для огляду і роботи з різних сторін машини;

• механізмами для вивішування коліс;

• транспортним устаткуванням задля переміщення машин вздовж постів потокових ліній.

Таблиця 7.3

Операції технічного обслуговування за обладнанням ПТО

 

Вид технічного обслуговування

Періодичність проведення

Операції, що виконуються під час

технічного обслуговування

ЩТО (щоденне технічне обслуговування)

8–10 годин роботи

Очистити від пилу і бруду;

перевірити затяжку зливних кранів місткостей, кришок заливних горловин, болтів кріплення обладнання, місткостей, відсіків, стелажів, кожуха, бункера солідолонагнітача, барабанів, щитка керування, причіпного пристрою;

перевірити наявність паливно-мастильних матеріалів і води, пристосувань та інструментів, запасних частин тощо

ТО-1 (технічне обслуговування №1)

 

60 годин роботи

Провести операції ЩТО;

перевірити додатково відсутність підтікання палива і води із місткостей, з'єднань, рукавів з роздавальними кранами, штуцерами;

перевірити запуск механізму двигуна в роботу і роботу компресора;

перевірити герметичність повітряної лінії і роботу контрольних приладів;

провести контрольне розпалювання підігрівача;

провести перевірку і регулювання пасів компресорної станції (прогин має бути не більше 15–20 мм під час зусилля натискання 3–4Н.

ТО-2 (технічне обслуговування №2)

240 годин

роботи

Провести операції ЩТО і ТО-1;

замінити оливу в корпусах агрегатів;

перевірити затяжку болтів кріплення приводу;

злити відстій із місткостей;

очистити повітряний фільтр компресора

СТО (сезонне технічне обслуговування)

2 рази на сезон

Помити місткості агрегатів дизельним паливом і пропарити гарячою водою;

розібрати і промити вузли приводу компресора і водяного насоса

 

Технічне обслуговування стендів та обладнання для визначення технічного стану вузлів паливної апаратури.

Таблиця 7.4

Операції технічного обслуговування за стендовим обладнанням

 

Вид технічного обслуговування

Періодичність проведення

Операції, що виконуються під час

технічного обслуговування

ЩТО (щоденне технічне обслуговування)

8–10 годин роботи

Очистити від пилу, бруду і підтікань дизельного палива;

протерти сухою тканиною робочі поверхні;

перевірити натяг ланцюгів і пасів. Провисання ланцюга не має перевищувати 5–6 мм. Провисання пасів на середині ділянки має бути в межах 8–12 мм під час натискування із зусиллям 40Н

Періодичне технічне обслуговування

1 раз на місяць роботи

Перевірити заправку баків фільтрованим паливом, за необхідності долити

1 раз на 2 місяці роботи

Замінити паливо у баку, зливаючи його через спеціальний отвір у дні

1 раз на 6 місяців

Промити паливний бак і корпуси фільтрів, одночасно перевіряючи стан фільтрувальних елементів та фільтрів тонкого очищення палива і за необхідності знімати з них шар фільтрувальної маси на глибину 3–4 мм. Зовнішній діаметр фільтрувального елемента не має бути менш як 65 мм;

змастити підшипники солідолом

 

Технічне обслуговування стендів та обладнання для визначення технічного стану вузлів оливної та гідравлічної апаратури.

В агропромисловому комплексі країни для технічного обслуговування та ремонту гідравлічних агрегатів в основному використовують прилади КІ-5473, КІ-1097, КІ-6285, пристрій КІ-6272, універсальні стенди КІ-4200, КІ-4815М, КІ-4896.

Прилад КМ-5473 призначений для перевірки стану гідравлічної апаратури (гідронасосів типу НШ, системи розподілення начіпного пристрою, силових циліндрів та інші роботи).

Прилад КІ-1097, пристрій КІ-6272 діагностують гідросистему рульового керування тракторів ХТЗ, Т-150К, прилад КІ-6285 діагностує гідросистему коробки передач тракторів ХТЗ. За цими приладами і пристроями проводять технічні обслуговування:

ЩТО;

ТО-1.

Під час проведення операцій ЩТО очищають від забруднення прилади, перевіряють технічний стан шлангів, арматури і герметичність з’єднань.

Під час ТО-1 додатково, не менше одного разу на тиждень промивається система подачі оливи, перевіряється робота манометрів, перевіряють відповідність показів лімба, технічний стан плунжерів.

За допомогою пристрою КІ-4940 перевіряють правильність показів манометра машини системи мащення. За допомогою приладу КІ-1308В, КІ-9912 виміряють відповідну частоту обертання ротора оливної центрифуги і забрудненість ротора центрифуги.

За приладами КІ-1308В, КІ-9912 в основному проводиться ЩТО, ТО-1. Під час ЩТО після очистки зовнішнім оглядом визначають технічний стан корпусу, маховичка, індексу, язичка, шкали, індикатора ІЧ-10.

Під час ТО-1 додатково. Зрівнюють показання приладів з помірними вимірюваннями.

 

image031

За пристосуванням КІ-5472, котре призначене для визначення тиску машин у зливній майстерні гідросистеми і в головній оливній магістралі системи мащення двигунів, передбачається проведення ЩТО, яке включає такі роботи:

• після закінчення роботи злити оливу з рукавів, очистити пристосування від пилу і бруду;

• закрити рукав заглушкою;

• провести перевірку манометра відповідно до ДСТУ.

 

Для універсальних стендів КІ-4200, КІ-4815М, КІ-4896 проводять ЩТО, ТО-1.

Під час ЩТО очищають прилади від забруднення, перевіряють:

• технічний стан шлангів, арматури і герметичність з'єднань;

• стан робочих поверхонь пасів, під час замащення промивають їх чистим бензином;

• натяг пасів, який має бути близько 9 мм під час натискання з зусиллям 37Н;

• обертання ротора за температури робочої рідини 50±5 °С. Після зупинки двигуна шум від обертання ротора має прослуховуватися упродовж 30–60 с. Якщо шуму не чути, потрібно зняти ротор і прочистити отвори форсунок та сітки.

Під час ТО-1 (через 60 годин роботи):

• провести операції ЩТО;

• 1 раз на тиждень промити систему подачі оливи;

• відкрити, почистити і промити відцентровий фільтр. Після складання ротор фільтра має вільно прокручуватись від руки;

• перевірити роботу манометрів, перевіряють відповідність показів лімба, технічний стан плунжерів;

• перевірити рівень трансмісійної оливи у редукторі.

Технічне обслуговування стендів та обладнання для діагностування та визначення технічного стану вузлів (деталей) електрообладнання.

Під час експлуатації стендів необхідно перевіряти стан мастила у підшипниках електродвигуна, варіатора, редуктора та інших обертових деталей, не допускаючи їх перегрівання. Особливо уважно слід стежити за чистотою і надійністю контактів пускача магнітного та перемикачів стенда, натягом пасів варіатора та їх станом. Кулькові підшипники необхідно змащувати через кожні 500 год роботи стенда.

Після завершення випробування приладів електрообладнання на стенді потрібно встановити частоту обертання вала електричного двигуна у межах 1000–2000 об/хв, а потім вимкнути стенд.

Кожні 2 місяці слід змащувати вакуумний насос, що забезпечить плавний хід пари манжети-поршень та надійну роботу насоса. Своєчасно здійснювати зарядження акумуляторної батареї стенда під час сили струму до 6А.

Ступінь намагніченості ротора перевіряють магнітометром МД-4, трансформатори перевіряють на контрольно-випробувальному стенді УКС-60 або УКІС-М-1. Міжвиткове замикання котушок генераторів змінного струму виявляють вольтметром. Реле-регулятори випробовують і регулюють на стенді УКС–60 або УКІС–М-1. Технічний стан стартерів, генераторів на тракторах визначають за допомогою приладу КІ-1093.

 

 

 

Попередня тема

На початок

Наступна тема