|
|
ТЕХНІЧНИЙ СЕРВІС В АГРОПРОМИСЛОВОМУ КОМПЛЕКСІ Електронний посібник |
|
|||||||||||||||||||||||||
2. ОРГАНІЗАЦІЯ ТЕХНІЧНОГО
СЕРВІСУ |
||||||||||||||||||||||||||||
2.7. Загальне діагностування
і здавання машин на технічне обслуговування (ремонт) 2.7.1. Підготовка машини до технічного обслуговування і діагностування 2.7.2. Зовнішнє очищення і миття машин 2.7.3. Діагностування оглядом, за зовнішніми ознаками та показами
приладів щитка 2.7.4. Визначення основних параметрів машин та залишкового ресурсу
Перед
виконанням діагностування трактора важливо з'ясувати враження тракториста про
роботу складових частин трактора. Після цього
перевіряють кріплення його складових частин, рівня оливи в картері основного
та редукторі пускового двигунів, паливного насоса, чищення та миття трактора.
Виявлені недоліки усувають, після чого трактор подають на пост
діагностування.
Перед миттям трактора (рис. 2.134) перевіряють
щільність закривання паливного бака та оливозаливної горловини двигуна,
закривають вихлопну трубу двигуна. Під час миття звертають особливу увагу на
чистоту тих місць, де кріпитимуться контрольно-вимірювальні прилади. Під час перевірки кріплення складових
частин машини звертають увагу на надійність кріплення двигуна, відкритих
деталей силового передавача (карданний вал, ВВП
тощо). Дані опитування механізатора щодо
технічного стану машини, виявлені зовнішнім оглядом несправності та дані про напрацювання
з початку експлуатації (чи після останнього ремонту) заносять у контрольно-діагностичну
карту.
Для очищення і миття забруднених
поверхонь (рис.
2.134)
використовують мийні установки з відповідними реагентами, а також
різноманітні щітки, скребки тощо. Якісне миття, проведеного зазвичай з
попереднім механічним очищенням машини – дає можливість огляду всіх складових
частин, зокрема стану защільників, їх нарізних й заклепувальних з'єднань
тощо. Неякісна мийка істотно погіршує не тільки огляд машини, але й виконання
операцій ТО. Зазвичай, для мийки використовують естакаду.
Під час роботи машини механізатор візуально
та за допомогою контрольно-вимірювальних приладів, встановлених на панелі,
здійснює постійний контроль її роботи. Так, технічний стан системи
охолодження визначається переважно температурним режимом двигуна за показами
температури охолоджувальної рідини на панелі приладів (рис. 2.135).
Для полегшеного контролю за основними
контрольними параметрами двигуна, трансмісії, гідравлічної системи тощо,
встановлені аварійні датчики, під час спрацювання яких, на панель приладів
виводиться додаткова інформація про стан вузла, а також підсвічується контрольна
лампа із звуковим супроводженням. Прилади освітлення і сигналізації
перевіряють перед виїздом машини контрольно-вимірювальними приладами на
панелі приладів, почергово вмикаючи покажчики поворотів та фар і перевіряючи
спрацювання сигнальних ламп. Величина зарядження акумуляторної батареї
контролюється положенням стрілки амперметра. Стан вальничних вузлів, гальмівних
барабанів перевіряють за величиною їх нагрівання на дотик.
Мета –
визначити необхідність ремонту.
• корбово-гонкового механізму; • газорозподільного механізму; • системи мащення й охолодження; • системи живлення; • електрообладнання.
• головної муфти зчеплення і муфт
повороту; • коробки передач і карданів; • головного передавача; • валу відбору потужності (ВВП); • складових одиниць ходової частини і
їх вальничних вузлів; • спрацювання гусеничних ланцюгів або
шин. • масляні насоси гідравлічних систем; • розподільник гідросистеми; • силові гідроциліндри та механізм
навіски.
Підготовка
машин до ТО або ремонту передбачає такі операції
(рис. 2.136):
Перед здаванням
машини на ТО або ремонт виконують контрольний огляд і діагностування машини (рис.
2.137). Під час контролю загального стану машини визначають основні дефекти,
які впливають на працездатність і довговічність її роботи. Способи контролю
мають бути простими, надійними, займати небагато часу, з можливістю одержання
загальної інформації щодо технічного стану машини.
Наступним пунктом контролю є запуск
двигуна та його прослуховування (рис. 2.138), перевірка справності за
показами контрольно-вимірювальних приладів, за кольором вихлопних газів і
робота збірних одиниць без навантаження і під час навантаження. Після
огляду встановлюють вид ТО або ремонту, що
виконуватимуться, зміст або орієнтовний обсяг робіт, необхідний для
повернення працездатності машини.
• власним переміщенням; • на буксирі; • на трайлері або в кузові автомобіля;
• залізною дорогою тощо. У разі здавання машини на
ремонтно-обслуговуюче підприємство заповнюють приймально-здавальний акт у
двох примірниках і підписують представник замовника і виконавця. В акті
вказують напрацювання з початку експлуатації і після ремонту, технічний стан
вузлів і збірних одиниць, комплектність машини, а також аварійні вузли і
деталі. На ремонтно-обслуговуюче підприємство можуть здаватися і окремі
збірні одиниці (двигуни, коробка передач, задній міст, паливний насос
високого тиску тощо) відповідної комплектації. |
||||||||||||||||||||||||||||