НМЦ

ІНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ

Електронний посібник

 

ВФПО

МОДУЛЬ І. ОРГАНІЗАЦІЯ ТЕКСТОВИХ ДОКУМЕНТІВ ЗАСОБАМИ ОФІСНОГО

ПРОГРАМНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ

 

4. Створення шаблонів документів в MS WORD

4.1. Відмінність шаблону від документа

4.2. Створення документів на основі інстальованих шаблонів

4.3. Способи створення шаблонів документів

 

Перегляд презентації:

Створення шаблонів документів в Microsoft Word

 

 

 

Шаблон – це відформатований певним чином документ-заготовка, який зберігається в окремому файлі та використовується як основа для створення нових документів певного типу.

 

Варто чітко зрозуміти відмінність шаблону від документа. Шаблон – це заготовка документа з готовими елементами тексту та оформлення, яка призначена для подальшого заповнення даними, а документ це вже підготовлений текст, можливо на основі якогось шаблону.

Шаблони зберігаються у файлах з розширенням імені dotx та dotm. Зазвичай вони зберігаються у папці Programs Files=>Microsoft Office=>Tenplates:

*   Microsoft Office Online – шаблони документів різноманітних типів (вітальних листівок, візиток, бюлетенів, сертифікатів, грамот, запрошень, заяв, календарів та ін.), які розташовані на вебсайті Microsoft Office Online;

*   шаблони користувача шаблони, які створені користувачем.

Основним зі стандартних шаблонів Word 2016 є шаблон Звичайний (зберігається у файлі Normal.dotm), який автоматично відкривається із запуском програми Word 2016 і встановлює за замовчуванням формат об'єктів документа.

 

Значення властивостей об’єктів документа в шаблоні Normal.dotm

 

Сторінка

Абзаци

Символи

§  Орієнтація аркуша –книжкова

§   Розмір аркуша – А4

§   Верхнє поле – 1,5 см

§   Нижнє поле – 1 см

§   Ліве поле – 2 см

§   Праве поле – 1,5 см

§  Міжрядковий інтервал – одинарний

§ Інтервал після абзацу –10 пт

§ Вирівнювання – зліва

§ Відступи – відсутні

§  Шрифт основного тексту – Calibri

§   Розмір –11 пт

§   Колір – чорний

§   Інтервал – звичайний

 

Також цей шаблон визначає стильове оформлення заголовків, списків, таблиць.

 

Стандартний шаблон

 

Рис. 4.1. Шаблон документа «Резюме»

Ще одним зі стандартних шаблонів Word 2016 є, наприклад, шаблон Звичайне резюме (файл MedianResume.dotx).

Резюме містить у документі-заготовці кілька текстових полів, у які користувач вносить дані про себе.

Вставлену фотографію замінює на власну. Дату можна вибрати в календарі, який відкривається під час вибору зазначеного поля. Кожна структурна частина документа вже відформатована і розміщена в тексті відповідним чином. Використовуючи цей шаблон, можна швидко підготувати власне резюме.

 

4.2. Створення документів на основі інстальованих шаблонів

 

Для створення документів на основі інстальованих шаблонів у текстовому процесорі Word 2016 потрібно:

1. Відкрити Головне меню програми вибором кнопки Office.

2. Вибрати команду Створити, що відкриває діалогове вікно Створення документа.

3. Вибрати в списку зліва в розділі Шаблони потрібну групу шаблонів – Інстальовані шаблони.

4. Вибрати в списку шаблонів потрібний (наприклад, Звичайне резюме).

5. Переглянути структуру та зовнішній вигляд шаблону в полі зразків (справа у вікні).

6. Вибрати в нижній частині поля перемикач Документ.

7. Вибрати кнопку Створити.

8. Заповнити поля потрібними даними.

9. Зберегти документ.

 

Шаблони Microsoft Office Online

 

Якщо користувач бажає застосувати один із шаблонів, які розміщені на сайті Microsoft Office Online, то слід виконати таку послідовність дій:

1. Відкрити Головне меню програми вибором кнопки Office.

2. Вибрати команду Створити, що відкриває діалогове вікно Створення документа.

3. Вибрати в списку зліва в розділі Microsoft Office Online потрібний тип шаблону. Дочекатися з'єднання із сервером сайту і відображення списку шаблонів. Вибрати потрібний шаблон.

4. Переглянути структуру та зовнішній вигляд шаблону в полі зразків. Вибрати кнопку Завантажити. Дочекатися завантаження шаблону.

5. Заповнити запропоновані поля потрібними даними.

6. Зберегти документ.

 

 

Користувач, за бажанням, може змінити готові шаблони або створити нові. Існує кілька способів створення шаблонів документів.

 

І спосіб

Створення нового шаблону на основі існуючого

Для цього потрібно:

1. Відкрити шаблон, на основі якого створюватиметься новий.

2. Відкрити Головне меню програми вибором кнопки Office.

3. Вибрати команду Відкрити =>Тип файлу вибрати Всі шаблони Word.

4. Вибрати файл, у якому зберігається потрібний шаблон.

5. Змінити значення параметрів форматування документа, відредагувати структуру тощо.

6. Зберегти шаблон з новим іменем (тип документа вибрати Шаблон Word). Якщо документ зберегти зі старим іменем, то в такий спосіб буде змінено один з наявних шаблонів.

ІІ спосіб

Збереження документа як шаблону

Для створення шаблону цим способом потрібно:

1. Відкрити документ, який необхідно зберегти як шаблон.

2. Вибрати в Головному меню програми команду Зберегти як.

3. Вибрати папку для збереження шаблону, ввести ім'я файлу, вибрати тип файлу – Шаблон Word (*.dotx).

4. Вибрати кнопку Зберегти.

 

Рис. 4.3. Зберігання

 

ІІІ спосіб

Створення нового шаблону документа

Для цього необхідно:

1. Вибрати в Головному меню програми команду Створити.

2. Вибрати в списку розділу Шаблони команду Мої шаблони.

3. Установити в нижній частині вікна Створити перемикач Шаблон.

4. Вибрати кнопку ОК.

5. Розробити макет нового шаблону, створивши написи, фрагменти тексту, поля для введення тексту, оформити та структурувати документ.

 

Рис. 4.4. Створення шаблону

 

Питання для самоконтролю

1. Назвіть відмінність шаблону від документа.

2. Опишіть створення документів на основі шаблону.

3. Опишіть створення документів на основі інстальованих шаблонів.

4. Які існують способи створення шаблонів документів?

5.   Як створити новий шаблон документа?

Попередня тема

На початок

Наступна тема