БЛОК №1
ЗМІСТОВА КАРТА БЛОКУ №1
|
Позначення сходинки
|
Назва
|
Короткий зміст
|
1
|
2
|
3
|
4
|
1
|
|
Ключові слова
|
Здоров’я, здоров’язбережувальні освітні технології, здоров’язбережувальна педагогіка, фізичне здоров’я,
психічне здоров’я, соціальне здоров’я, саморегуляція, конфлікт, здоровий
спосіб життя, оздоровчий комплекс, психофізіологічні особливості
|
2
|
|
Аналізуємо думки вчених
|
Подані думки науковців, педагогів, психологів, лікарів з питань здоров`язбереження:
М.М. Амосова,
Джона Локка,
Г.С. Нікіфорова,
В.І. Гарбузова,
Х. Линдемана, А. Елліса,
В.О.
Сухомлинського,
Т.І. Поніманської,
І.В. Казанжи,
О.М. Кочерги
|
3
|
|
Тезаурус
|
Подано визначення понять:
- здоров’я;
- здоров’язбережувальні освітні технології;
- здоров’язбережувальна педагогіка;
- здоровий спосіб
життя;
- мантри рефлексія;
- саморегуляція тощо
|
4
|
|
Схеми допоможуть
|
Визначення понять:
- основні підходи
визначення здоров’я
(за П.І. Калью);
- критерії
психічного і соціального здоров’я;
- чинники
соціального здоров’я;
- способи
підвищення стресостійкості;
- методи регуляції
стресів
|
5
|
|
Блок-тест
|
Запитання із запропонованими
відповідями для тестового контролю знань
|
6
|
|
Тренінгова сесія
|
Тренінги:
- заняття з
елементами тренінгу;
- “Профілактика
тютюнопаління в студентському середовищі”;
- “Психологічний
тренінг саморегуляції”;
- “Самоуправління в
діяльності викладача”;
- тренінг із самомотивації;
- конфліктний
тренінг
|
7
|
|
Корисні поради
|
Зберігання та нако-пичення
життєвих сил:
- десять заповідей вічної молодості;
- символіка кольорів у арт-терапії;
- тибетська медицина
про зберігання здоров’я;
- кодекс здоров’я
|
8
|
|
Притчі
|
- Самонавіювання;
- Три знахарі;
- Щастя або Здоров’я;
- Мудрець про хвороби;
- Вегетаріанка;
- Заповіти вчителя;
- Звичка бігати вранці;
- Сонечко
- Що тебе оточує?
- Про юнака з кепським характером
|
9
|
|
Релаксаційні вправи
|
Релаксаційні вправи:
«Хмари»,
«Ситечко»
«Ресурсні образи»
«Книга»
«Внутрішній промінь»
«Дерево»,
«Висока енергія»
«Генератор енергії»
|
10
|
|
Від джерел до джерел
|
Наведено перелік літератури, що використовувалась
під час створення посібника
|
11
|
|
Медіатека електронних засобів навчання
|
На
освітньому ресурсі nmcbook. com.
ua. розміщено сучасні засоби навчання, зокрема
цей посібник
|
БЛОК №2
ЗМІСТОВА КАРТА БЛОКУ № 2
|
15
|
|
Науковці пишуть
|
Подано думки науковців-педагогів з питань рефлексії
|
16
|
|
Сторінки з щоденника-практикуму
|
Практичні завдання із питань здоров’язбере-ження
|
17
|
|
Діагностичний матеріал
|
Діагностичні карти:
- графічний тест «Ваше здоров’я»
- ваші життєві цінності
- графічний тест «Адекватне сприйняття діяльності»
- перехрестя
- анкета самооцінки стану здоро’я (за С. П.
Войтенко);
- визначення психічних станів особистості
- визначення індексу якості життя за методикою Роберта С.Еліота
- схильність до стресу (автор Дженкінсон,
модифікація Фрідмана й Розенмана)
- прихований стрес (тест)
- стан здоров'я й самопочуття (тест)
- опитувальник на виявлення вміння вести здоровий спосіб життя;
- Чи впевнена Ви людина?
|
18
|
|
Вправи
|
- на розвиток здатності переключати увагу;
- на контроль і регуляцію дихання;
- на розслаблення м'язів;
- на формування внутрішньої стійкості до стресу;
- на взаємні переходи з одного стану в інший (асоційований і дисоційований);
- на розмежування професійного
та особистого життя;
- з аутогенного тренування;
- як засіб підвищення працездатності студентів у навчальній діяльності;
- на оволодіння технікою подиху;
- на подолання гіподинамії;
- як засіб самодіагностики і особистісного розвитку;
- як засіб діагностики і корекції готовності майбутніх учителів до
спільної діяльності;
- на зняття емоційного напруження;
- нейропсихологічний комплекс
- дихальна гімнастика
- рецепти здорового голосу;
- аромотерапія – лікування запахом рослин
|
19
|
|
Гумор – помічник у здоров’язбере-женні
|
Гумористичні цікавинки про
здоров’я
|
20
|
|
Афоризми про здоров’я
|
Підбірка афоризмів видатних філософів
|
БЛОК №3
ЗМІСТОВА КАРТА БЛОКУ № 3
|
1
|
|
Консультативно-
оздоровчий центр «Салюс»
|
- науково-просвітницька діяльність;
- розробка індивідуальних
маршрутів здоров’язбереження;
- коучингові консультації;
- «Театр спілкування»;
- клуб
водних видів спорту «Посейдон», для поціновувачів
дозвілля на воді;
- екотуризм;
- комунікаційні тренінги;
- створення проектів і презентацій;
- фітнес-клуб «Еліт»;
- фітобар
|
|
|
|
|
|