|
|
КОМПОЗИЦІЯ КОСТЮМА Електронний посібник |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4.6. Поняття про
дифузійний стиль 4.7. Аналіз стильового рішення образу
У наш час мода досить демократична, а
суворий розподіл на цілком певні стилі одягу стає досить умовним. Тому
прослідковується тенденція змішування стилів, формування дифузійних
(дифузних або еклектичних) стилів. Дифу́зія (лат. Diffusio – поширення,
розтікання, розсіювання, взаємодія) – процес взаємного проникнення. Дифузійний стиль – це комбінування різних за стилем речей в єдиний ансамбль, де невелика
частка іншого стилю надає образу родзинку. Головне – «поєднувати непоєднуване» так, щоб було красиво.
У перекладі з англійської «casual»
означає повсякденний, невимушений, розслаблений. Головне в даному стилі є зручність,
комфорт і практичність.
Smart casual (смарт кежуал) з
англійської перекладається як «ошатний повсякденний стиль», хоча різні
джерела (словник Оксфорда, світові журнали моди, Вікіпедія) дають досить
розмиті визначення цього словосполучення. З появою цього стилю співробітники офісів здобули
велику свободу під час вибору одягу – на зміну класичним штанам прийшли
джинси, строгі піджаки та жакети були замінені блейзерами
та джемперами (рис. 99).
У 70-ті роки, коли люди намагалися відвоювати право на
носіння повсякденного одягу, позбавленого класичної строгості та ділових
канонів, у моду увійшов business casual для жінок, який
спочатку був представлений у вигляді «casual friday». По п’ятницях можна було носити класичні
штани з джемперами і водолазками, сорочки з
відкритим коміром або поло, сині джинси в компанії ділових жакетів – по суті
все те, що співробітники великих компаній не могли дозволити цього собі. У сучасному варіанті «business casual», що означає «повсякденний
бізнес» допускає образи в діловому стилі з елементами повсякденності. Але, бізнес кежуал абсолютно
не терпить недбалості в образі. На робочому місці необхідно виглядати максимально
зібрано та підготовлено до роботи. Тому в business casual луках краще змішувати
ділові костюми, блузи та сорочки з комірами незвичайного крою або кольору з
повсякденного вбрання (рис. 100).
Одяг спорт кежуал (sport casual) – улюблений варіант повсякденного одягу для активних людей (рис. 101), які
захоплені будь-яким видом спорту та понад усе цінують комфорт, практичність
та функціональність. До того ж, sport casual – це не просто спортивний одяг, це речі з
відповідним характером, які не мають якогось конкретного призначення і не
несуть функціонального навантаження. Вони не відрізняються кроєм від
звичайних костюмів для тренувань і можуть мати схожі деталі, декорацію чи
оздоблення. Але для занять спортом такі вбрання будуть абсолютно
непридатними. Це як у випадку з кросівками: їх бігові види використовуються
тільки для спорту, а спортивне взуття на платформі підходить виключно для
створення образів у стилі sport casual.
Основа стилю sport casual – це джинси, кросівки, футболки, світшоти. Не менш
актуальним вважається і спортивний костюм, який характеризує свого власника
як активну та цілеспрямовану особистість. Але найпоказовішим вважається
комфортний аутфіт з кросівок, джинсів та базової
білої футболки – образ, що характеризує стиль sport casual краще за слова. До інших предметів одягу, які якнайкраще підходять для
цього стилю, відносяться класичні поло, спортивні светри, зручні штани та
шорти з високою посадкою, куртки та толстовки вільного крою, кепки та білі
кеди. Що стосується аксесуарів, то стиль sport casual приймає все містке і зручне, в тому числі
різноманітні рюкзаки, тканинні сумки наплічні і супер актуальні бананки. Головне правило sport casual: в образі повинні бути легкі недбалість і
плавність ліній. Недарма ж усі речі у стилі sport casual відрізняються прямим фасоном, вільним кроєм та
плавними лініями. До характерних рис цього стилю також можна віднести
каптури, численні кишені, вставки з контрастних за фактурою матеріалів,
фурнітура, принти, написи, малюнки та логотипи. Продемонструвати свою
індивідуальність та унікальне творче мислення можна за допомогою стилю стріт кежуал. Відмінною характеристикою цього напряму є відсутність будь-яких рамок,
обмежень та заборон. Але при цьому в стріт-луках
має зберігатися колишня комфортність, практичність і зручність (рис. 102).
Стиль гранж
(англ.grunge) – напрям у моді, основою якого є заперечення всіх
норм, зокрема й модних тенденцій. Як стиль він з’явився в середині 80-х років. Саме
тоді легендарна група Nirvana збирала цілі натовпи
фанатів на своїх рок-концертах. Музиканти грали бунтарські пісні, абсолютно
не турбувалися про зовнішній вигляд, ходили в повсякденному одязі. Фанати
швидко підхопили цю хвилю, і так на зміну строгим нарядам прийшов зручний
одяг. З англійської «grunge» – це недоглянутий, непривабливий. Він
пропонує відмовитися від шику, лиску, а також іншого гламуру. Спочатку гранж
замислювався, як протест проти моди. Але в підсумку він сам став модою. Гранж
неможливо сплутати з будь-яким іншим стилем. Він має чіткі, яскраво виражені
характерні риси (рис. 103), а саме: - багатошаровість – одягаючись у стилі гранж, можна
надіти два светри одночасно, а поверх них ще й жилетку. Неважливо, навіщо це
зроблено, для комфорту, створення певної форми або просто щоб було тепліше.
Чим більше одягу – тим краще;
- комфорт в будь-яку погоду – одяг в
стилі гранж відрізняється зручністю. У ній можна
спокійно спати навіть на вулиці, не боячись
потрапити під дощ; - ефект «річ з панського плеча» – гранж – це одяг, що не підходить за розміром, що створює відчуття
того, що людина доношує чиїсь речі. Її поєднання з коротким топом, легінсами або шортами не дасть образу стати мішкуватим і
безформним; - нестандартне поєднання тканин – можна
сміливо носити вовняний жилет поверх ніжного легкого шифону, джинсу з органзою. - приглушені відтінки – яскраві принти в гранж-образі велика рідкість, неону взагалі не буває.
Кольори переважно натуральні, темні і не кричущі. - зістаріння одягу – одяг може бути і новим, але штучно зістареним, а може
підбиратися і в секонд-хенді. Дірки, нерівні краї,
що стирчать шви, латки, вицвіла тканина, катишки,
потертість –
ключові деталі гранжу. Підвиди гранжу Сьогодні, стиль гранж в одязі має цілу низку підвидів. Причому багато з
них виникли відносно недавно, і стали поштовхом до появи нових бунтарських
трендів: - нео-гранж (рис. 104) – від
класичного варіанта гранжу відрізняється
змішуванням відразу декількох принтів і текстур, упор
робиться на жіночність. Тут допустимі романтичні візерунки і світлі відтінки,
в комбінації з химерними елементами;
-
хіпі-гранж (рис.
105) – теж досить ніжний і романтичний підвид,
в якому гранж вміло поєднують з класичною
хіпі-атрибутикою;
- панк-гранж (рис. 106) – бунтарський підвид, що не позбавлений лиску і шику. Тут
образи прийнято доповнювати шкіряними виробами: курткою, штанами, епатажними
прикрасами з шипами, масивним чорним взуттям на товстій підошві;
- софт-гранж (рис. 107) – недбалий
підвид гранжу з вінтажними
елементами: ажурними колготками, рюшами на сукні. Перевага тут віддається
м’ятому, зістареному одягу, і ефекту «річ з бабусиної скрині»;
- пост-гранж (рис. 108) – досить
«лайтовий » напрям, без багатошаровості і складних елементів.
Тут вітаються прості і непомітні речі, і класичні комбінації, наприклад,
короткі шорти, футболка з написом «Nirvana» і
сорочка в клітку.
Стиль кітч Словом «кітч» зазвичай позначають речі,
розраховані на створення зовнішнього шокуючого ефекту. Крикливі кольори та непоєднувані елементи,
стрімкість і епатаж, провокація, абсолютна хаотичність стилю та сенсу стали
альфою і омегою цього напряму. Поєднувати непоєднуване, виділитися і
бути індивідуальною, яскравою, пустотливою,
неординарною і, головне, самою собою – такі правила «кітчу» (рис. 109).
Характерні риси стилю кітч: - епатажність
– поєднання
одягу, аксесуарів або поєднання кольорів – має не просто привертати увагу, а
вражати і шокувати; - сентиментальність – «солодкі»
або кислотні, надмірно яскраві кольори, велика кількість «дитячих» прикрас і
деталей: бантики, шпильки з квіточками, темні окуляри, що нагадують фасеточні
очі бабки, або у вигляді сердечок, безформні сумки
з рюшами і квітами, різнокольорові пластмасові браслети тощо; - уявна розкіш, велика
кількість металу «під золото», штучні камені-скельця,
мішура і блискітки; - підробка, імітація відомих
брендів, навмисно фальшиві коштовності. Підробка не приховується, вона – невід’ємна
частина стилю; - надмірність, достаток у
всьому. Занадто яскраві тканини, занадто багато прикрас, надмірно пафосний
стиль і так далі.
Аналіз стильового рішення
запропонованої моделі 1:
Аналіз стильового рішення запропонованої моделі
2:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||