ПРОФЕСІЯ – ВИКЛАДАЧ:

ПРАКТИКУМ ІЗ ДИДАКТИКИ ВИЩОЇ ШКОЛИ

Навчально-методичний посібник

 

Головна

Теоретичні відомості

Додатки

Укладачі

ТЕСТОВІ ЗАВДАННЯ ДЛЯ САМОДІАГНОСТИКИ З ПРОБЛЕМИ

 

Тестові завдання для самодіагностики з проблеми

1. Виберіть найбільш повне визначення:

    Відповідь:

а) дидактика – це теорія навчання;

б) дидактика – це теорія навчання та освіти;

в) дидактика – це галузь педагогіки, яка досліджує теорію освіти та навчання;

г) дидактика – це педагогічна теорія навчання, яка дає наукове обґрунтування його змісту, методів, засобів, організаційних форм;

ґ) дидактика (грец. “διδαχτιχός” – “навчаю”) – частина педагогіки, яка розробляє теорію освіти й навчання, виховання у процесі навчання.

2. Власна навчальна діяльність учня (студента) – це…

   Відповідь: а) учіння; б) навчання; в) освіта; г) викладання.

3. Факти, відомості, наукові теорії, закони, поняття, закріплені у свідомості людини, називають…

    Відповідь: а) об’єктами; б) знаннями; в) правилами.

4. Головним результатом навчання у педоцентрованій дидактичній системі є:

    Відповідь:

а) здатність студента застосовувати самостійно здобуті знання у новій ситуації, розуміти і вдосконалювати свій інтелектуальний досвід;

б) здатність студента розуміти себе, свої потреби, цінності, внутрішній світ, здобувати знання, якщо у них виникає потреба;

в) здатність студента відтворити знання, вміння і навики, що відповідають загальнодержавним освітнім стандартом;

г) засвоєні знання, вміння і навики студента, досвід діяльності основних професійних знань і вмінь.

5. Певну систему головних дидактичних вимог до навчання, дотримання яких забезпечує його ефективність, називають…

   Відповідь:

а) теоріями навчання;

б) правилами навчання;

в) принципами навчання;

г) законами навчання;

ґ) закономірностями навчання.

6. Яким принципом визначається дозування навчального матеріалу для учнів відповідно до їхнього загального розвитку, темпераменту, характеру?

    Відповідь:

а) диференціації навчання;

г) емоційності навчання;

б) міцності знань, умінь;

ґ) свідомості й активності учнів;

в) доступності навчання;

д) наочності навчання.

7. Категорія змісту освіти є конкретною відповіддю на таке запитання дидактики:

    Відповідь:

а) Як вчити?

б) Що вчити?

в) Коли вчити?

г) Для чого вчити?

8. Теорія організації змісту освіти, згідно з якою головним завданням освіти є розвиток розумових здібностей студентів, їх логічного мислення, уяви, пам’яті, інтелекту, а не набуття фактологічних знань – це…

    Відповідь:

а) теорія формальної освіти;

б) теорія матеріальної освіти;

в) дидактичний утилітаризм;

г) теорія структуралізму.

9. Запитання і завдання підручників, що вимагають відтворення знань без суттєвих змін, – це

    Відповідь: а) продуктивні; б) репродуктивні; в) творчі; г) креативні.

10. Метод навчання студентів – це…

    Відповідь:

а) спрямованість навчання на пізнання учнів;

б) шлях до досягнення мети;

в) спосіб організації взаємодіяльності викладача та студента;

г) сукупність прийомів організації навчально-пізнавальної діяльності студентів

ґ) сукупність засобів навчання.

11. Визначте ознаки, що вирізняють лекцію від розповіді. Лекція…

    Відповідь:

а) це науковий виклад інформації;

б) розкриває зовнішні характеристики природних, соціальних явищ;

в) охоплює невеликий обсяг інформації;

г) розглядає суть об’єктів, подій, процесів, зв’язків, залежностей між ними;

ґ) визначається доказовістю, аргументованістю, узагальненням наукових фактів;

д) розвиває лише конкретно-образне мислення.

12. Дискусія – це... (дайте найбільш точне визначення):

    Відповідь:

а) діалог викладача зі студентами у формі запитань і відповідей;

б) висловлення студентами власних думок;

в) обмін ідеями в групі з метою пошуку істини;

г) вирішення суперечки між студентами.

13. Метод ситуаційних вправ спрямований на розвиток умінь:

   Відповідь:

а) виконання письмових завдань;

б) переказу ідей, наявних у ситуації;

в) аналізу практичних проблем, вироблення й прийняття певного вирішення;

г) висловлення самостійних суджень;

ґ) вияву власного ставлення до ситуації.

14. Головні ознаки методу ситуаційних вправ такі:

    Відповідь:

а) наявність конкретної ситуації;

б) застосування ситуації з конкретного літературного джерела;

в) читання викладачем ситуації вголос;

г) розроблення студентами варіантів вирішення ситуації;

ґ) записування студентами ситуації в зошит;

д) представлення й захист розроблених шляхів розв’язку проблеми;

е) вибір єдиного (правильного) варіанта розв’язку;

є) підведення підсумку щодо аналізу й вирішення ситуації.

15. Визначте правильне співвідношення між такими дидактичними категоріями та їхніми дефініціями:

а) оцінка А Б В Г Ґ Д;

б) облік А Б В Г Ґ Д;

в) контроль А Б В Г Ґ Д;

г) оцінювання А Б В Г Ґ Д;

ґ) діагностування А Б В Г Ґ Д;

д) перевірка А Б В Г Ґ Д.

А – виявлення, вимірювання й оцінювання навчально-пізнавальної діяльності тих, хто навчається;

Б – фіксування результатів контролю у вигляді оцінного судження або числового балу з метою аналізу стану навчально-виховного процесу за певний період, прийняття рішень про необхідність удосконалення уроку, інших форм та методики організації навчання;

В – визначення й вираження в умовних знаках (балах), а також оцінювальних судженнях викладача ступеня засвоєння студентами  знань, умінь та навичок відповідно до вимог програм, рівня старанності й стану дисципліни;

Г – з’ясування умов і обставин, у яких відбувається процес навчання, отримання чіткого уявлення про ті причини, які сприяють чи перешкоджають досягненню накреслених результатів;

Ґ – констатація наслідків навчально-пізнавальної діяльності студентів без пояснення їхнього походження, тобто сама процедура виявлення і вимірювання;

Д – результат перевірки знань, умінь, навичок студентів.

16. Що є основною структурною одиницею навчальної дисципліни під час тематичного оцінювання навчальних досягнень студентів?

    Відповідь:

а) тема, передбачена навчальною програмою;

б) базові завдання;

в) узагальнені завдання;

г) навчальні досягнення студентів.

17. Освітньо-професійна програма визначає:

    Відповідь:

а)вимоги до кваліфікаційної характеристики випускника певної спеціальності;

б) вимоги до змісту освіти певного рівня;

в) спеціальності (напряму підготовки);

г) критерії до контролю освітньої діяльності у вищій школі;

д) загальні вимоги до складання робочої навчальної програми з дисципліни.

18. Самостійна навчально-пізнавальна робота студентів – це:

    Відповідь:

а) індивідуальна діяльність студентів;

б) колективна діяльність студентів;

в) індивідуальна і колективна діяльність студентів;

г) спільна діяльність викладача і студента у розв’язанні навчально-пізнавальних завдань;

д) правильної відповіді немає.

19. Доповніть основні напрями викладача вищого навчального закладу:

    Відповіді:

а) навчальна;

б) методична;

в) дослідницька;

г) виховна.

20. Метод рейтингу використовується для:

    Відповідь:

а) отримання інформації щодо типовості певних педагогічних тенденцій;

б) з’ясування думки викладачів і студентів відносно тих чи інших явищ і фактів;

в) оцінювання тих чи інших сторін діяльності компетентними суддями

 

Тестові завдання можна також пройти в електронному варіанті за допомогою програми Google Форми за цим посиланням: ttps://docs.google.com/forms/d/1QHPH5x298WbQTwHym0ZqBDL_PYGNIo9vL2_ V6Bjj1zw/edit

 

Попередня тема

На початок

Наступна тема