|
ПРОФЕСІЯ – ВИКЛАДАЧ: ПРАКТИКУМ ІЗ ДИДАКТИКИ ВИЩОЇ ШКОЛИ Навчально-методичний посібник |
||
|
ТЕСТОВІ ЗАВДАННЯ ДЛЯ САМОДІАГНОСТИКИ З ПРОБЛЕМИ |
||
Тестові завдання для самодіагностики з проблеми 1. Виберіть найбільш повне визначення: Відповідь: а) дидактика
– це теорія навчання; б) дидактика
– це теорія навчання та освіти; в) дидактика
– це галузь педагогіки, яка досліджує теорію освіти та навчання; г) дидактика
– це педагогічна теорія навчання, яка дає наукове обґрунтування його змісту,
методів, засобів, організаційних форм; ґ) дидактика
(грец. “διδαχτιχός” –
“навчаю”) – частина педагогіки, яка розробляє теорію освіти й навчання,
виховання у процесі навчання. 2. Власна навчальна діяльність учня (студента) – це… Відповідь: а) учіння; б) навчання; в) освіта; г) викладання. 3. Факти, відомості, наукові теорії, закони, поняття, закріплені у
свідомості людини, називають… Відповідь: а) об’єктами; б) знаннями; в) правилами. 4. Головним результатом навчання у
педоцентрованій дидактичній системі є: Відповідь: г) засвоєні знання, вміння і навики студента, досвід
діяльності основних професійних знань і вмінь. 5. Певну систему головних дидактичних вимог
до навчання, дотримання яких забезпечує його ефективність, називають… Відповідь: б) правилами навчання; в) принципами навчання; г) законами навчання; ґ) закономірностями навчання. Відповідь: г) емоційності навчання; б) міцності знань, умінь; ґ) свідомості й активності учнів; в) доступності навчання; д) наочності навчання. 7. Категорія змісту освіти є конкретною
відповіддю на таке запитання дидактики: Відповідь: б) Що вчити? в) Коли вчити? г) Для чого вчити? 8. Теорія організації змісту освіти, згідно
з якою головним завданням освіти є розвиток розумових здібностей студентів,
їх логічного мислення, уяви, пам’яті, інтелекту, а не набуття фактологічних
знань – це… Відповідь: б) теорія матеріальної освіти; 9. Запитання
і завдання підручників, що вимагають відтворення знань без суттєвих змін, –
це… Відповідь: а) продуктивні; б) репродуктивні;
в) творчі; г) креативні. 10. Метод навчання студентів – це… Відповідь: а) спрямованість навчання на пізнання учнів; в) спосіб організації взаємодіяльності викладача та
студента; г) сукупність прийомів організації навчально-пізнавальної
діяльності студентів ґ) сукупність засобів навчання. 11. Визначте ознаки, що вирізняють лекцію від
розповіді. Лекція… Відповідь: а) це науковий виклад інформації; б) розкриває зовнішні характеристики природних, соціальних
явищ; в) охоплює невеликий обсяг інформації; г) розглядає суть об’єктів, подій, процесів, зв’язків,
залежностей між ними; ґ) визначається доказовістю, аргументованістю,
узагальненням наукових фактів; д) розвиває лише конкретно-образне мислення. 12. Дискусія – це... (дайте найбільш
точне визначення): Відповідь: а) діалог викладача зі студентами у формі запитань і
відповідей; б) висловлення студентами власних думок; в) обмін ідеями в групі з метою пошуку істини; г) вирішення суперечки між студентами. 13. Метод ситуаційних вправ спрямований на
розвиток умінь: Відповідь:
а) виконання письмових завдань; б) переказу ідей, наявних у ситуації; в) аналізу практичних проблем, вироблення й прийняття
певного вирішення; г) висловлення самостійних суджень; ґ) вияву власного ставлення до ситуації. 14. Головні ознаки методу ситуаційних вправ
такі: Відповідь: а) наявність конкретної ситуації; б) застосування ситуації з конкретного літературного
джерела; в) читання викладачем ситуації вголос; г) розроблення студентами варіантів вирішення ситуації; ґ) записування студентами ситуації в зошит; д) представлення й захист розроблених шляхів розв’язку проблеми; е) вибір єдиного (правильного) варіанта розв’язку; є) підведення підсумку щодо аналізу й вирішення ситуації. 15. Визначте
правильне співвідношення між такими дидактичними категоріями та їхніми
дефініціями: а) оцінка А Б В Г Ґ Д; б) облік А Б В Г Ґ Д; в) контроль А Б В Г Ґ Д; г) оцінювання А Б В Г Ґ Д; ґ) діагностування А Б В Г Ґ Д; д) перевірка А Б В Г Ґ Д. А – виявлення, вимірювання й оцінювання
навчально-пізнавальної діяльності тих, хто навчається; Д – результат перевірки знань, умінь, навичок
студентів. Відповідь: а) тема, передбачена навчальною програмою; б) базові завдання; в) узагальнені завдання; г) навчальні досягнення студентів. 17. Освітньо-професійна
програма визначає: Відповідь: а)вимоги
до кваліфікаційної характеристики випускника певної спеціальності; б) вимоги до змісту освіти певного рівня; в) спеціальності (напряму підготовки); г) критерії до контролю освітньої діяльності у вищій школі; д) загальні вимоги до складання робочої навчальної програми з дисципліни. 18. Самостійна
навчально-пізнавальна робота студентів – це: Відповідь: а) індивідуальна діяльність студентів; б) колективна діяльність студентів; в) індивідуальна і колективна діяльність студентів; г) спільна діяльність викладача і студента у розв’язанні
навчально-пізнавальних завдань; д) правильної відповіді немає. 19. Доповніть основні
напрями викладача вищого навчального закладу: Відповіді: а) навчальна; б) методична; в) дослідницька; г) виховна. 20. Метод рейтингу
використовується для: Відповідь: а) отримання інформації щодо
типовості певних педагогічних тенденцій; б) з’ясування думки викладачів
і студентів відносно тих чи інших явищ і фактів; в) оцінювання тих чи інших сторін діяльності компетентними суддями Тестові завдання можна також пройти в електронному варіанті за допомогою
програми Google Форми за цим
посиланням: ttps://docs.google.com/forms/d/1QHPH5x298WbQTwHym0ZqBDL_PYGNIo9vL2_
V6Bjj1zw/edit |
|||