ПРОФЕСІЯ – ВИКЛАДАЧ:

ПРАКТИКУМ ІЗ ДИДАКТИКИ ВИЩОЇ ШКОЛИ

Навчально-методичний посібник

 

Головна

Теоретичні відомості

Додатки

Укладачі

ПРИМІТКИ

 

1. У розумінні поняття «професійний розвиток науково-педагогічних працівників» виходимо із авторської концепції, яку обґрунтовано і подано в низці публікацій: Скрипник М. І. Професійний розвиток науково-педагогічних працівників у післядипломній освіті: концептуалізація проблеми ⁄ М.І.Скрипник: Професійний розвиток фахівців у системі освіти дорослих: історія, теорія, технології: збірник матеріалів ІІ-ї Всеукраїнської Інтернет-конференції 28 квітня 2017 р. м. Київ ⁄ редкол.: В.В.Сидоренко, М.І.Скрипник, Я.Л.Швень. К.: ЦІППО, 2017. – 424 с. – Режим доступу: www. umo.edu.ua/.../збірник%20матеріалів%20Еконференції%20Професійний%20розвито...; Професійний розвиток науково-педагогічних працівників у системі освіті дорослих: збірник методик і тестових діагностичних завдань ⁄ Укладачі: М.І.Скрипник, Я.Л.Швень. – К.: ЦІППО, 2017. – 105 с. – Режим доступу: https://padlet.com/marina_scripnik/nauka

2. Блум Ф., Лайзерсон А., Хофстедтер Л. Мозг, разум, поведение: Пер. с англ. ⁄Ф.  Блум,  А. Лайзерсон, Л. Хофстедтер. Мозг, разум, поведение: Пер. с англ. – М., 1988. – С. 166.

3. Минский МФреймы для представления знаний⁄ ММ.Минский. – М.: Энергия, 1979. – С. 7- 8.

4. Там само, С. 69.

5. Кримський С.Б. Запити філософських смислів ⁄С.Б.Кримський. — Київ, 2003. – С. 3.

6. Дидактика вищої школи, Поняття дидактики вищої школи ... pidruchniki.com/12980108/.../didaktika_vischoyi_shkoli

7. Синквейн – мала віршована форма, яка використовується для фіксації емоційних оцінок, опису свої вражень, відчуттів та асоціацій за такими правилами: перший рядок – один іменник; другий рядок – два прикметника; третій рядок – три дієслова; четвертий рядок – одне завершальне речення (висловлювання); п’ятий рядок – одне підсумкове слово.

8. Тексти для монологів:

В. А. Сластенин: «…Объектом педагогики выступают те явления действительности, которые обусловливают развитие человеческого индивида в процессе целенаправленной деятельности общества. Эти явления получили название образования. <…> Предмет педагогики – это образование как реальный целостный педагогический процесс, целенаправленно организуемый в специальных социальных институтах. Педагогика в этом случае представляет собой науку, изучающую сущность, закономерности, тенденции и перспективы развития педагогического процесса (образования) как фактора и средства развития человека на протяжении всей его жизни» (Сластенин, В. А. Педагогика: Учеб. пособие для студентов пед. учеб. заведений / В. А. Сластенин, И. Ф. Исаев, А. И. Мищенко, Е. Н. Шиянов.– 3-е изд.– М.: Школа-Пресс, 2000. – С. 75–76).

Дж. Дьюи: «Не существует материала, который можно было бы выделить, так сказать пометить клеймом, как содержание науки об образовании. Здесь пригодятся любые методы, любые факты и принципы, заимствованные у любой дисциплины, которые помогут решить проблемы обучения и руководства» (цит. по: Краевский, В. В. Методология педагогики / В. В. Краевский.– Чебоксары, 2001.– С. 104).

В. В. Краевский: «Функциональное сходство педагогики и психологии состоит в том, что они обе принадлежат к числу наук о человеке. Различия между ними определяются несовпадением ракурса рассмотрения деятельности: психология изучает человека, психологическую структуру его личности в контексте деятельности и в связи с ней. Педагогика же делает объектом научного анализа один из видов человеческой деятельности…» (Краевский, В. В. Методология педагогики / В. В. Краевский.– Чебоксары, 2001.– С. 141); В. В. Краевский: «…ни одна из крайних позиций – с одной стороны, стремление свести педагогику к прикладной философии, а с другой – лишить ее философских и собственных теоретических оснований – не помогает науке и не способствует совершенствованию практики в области образования. В то же время связь с философией остается необходимым условием развития педагогической мысли. Философские положения выступают как наиболее общие регулятивы, входящие в состав методологического обеспечения педагогического исследования. Они необходимы при построении педагогической теории, поскольку теоретическое исследование связано с изучением действительности опосредованно: теория непосредственно соотносится не с данными опыта, а с философскими знаниями» (там же. – С. 130).

9. Енциклопедія освіти ⁄Акад. пед. наук України: головний ред. В.Г.Кремень. – К.: Юрінком Інтер, 2008. – 1040 с., С. 871

10.   Про вищу освіту - Законодавство України – Верховна Рада України zakon.rada.gov.ua/laws/show/en/1556-18

11.   Там само.

12.   Там само.

13.   Класифікації за системним підходом - Навчальні матеріали онлайн pidruchniki.com/.../klasifikatsiyi_sistemnim_pidhodom

14.   Класифікації за системним підходом - Навчальні матеріали онлайн pidruchniki.com/.../klasifikatsiyi_sistemnim_pidhodom

15.   Види семінарів, вимоги до їх організації та проведення - Педагогіка ...www.info-library.com.ua/books-text-4081.html

16.   П. Карстаньє – нідерландський дослідник, один із провідних фахівців у сфері освітнього менеджменту. Див.: Карстанье П. Эффективные школы // Управление в образовании: проблемы и подходы. Практическое руководство / Под. ред. П. Карстанье, К. Ушакова. – М.: Сентябрь, 1995. - С. 151-162.

17.   Див.: Бахрушин Володимир. Місія університетів у світі: історія та сучасність. – Режим доступу: Місія університетів у світі: історія та сучасність - Освітня політика education-ua.org › ... › Аналітика › Блоги › Форум

18.   Місія Університету - Київський Університет імені Бориса Грінченка kubg.edu.ua/prouniversitet/.../1603-misiia-universytetu.html

19.   Використовуються уявлення засновника  психосинтезу Р. Ассоджалі про субособистості

20.   Проектування змісту навчання. Психологія діяльності та ...posibniki.com.ua/post-proektuvannya-zmistu-navchannya

21.   Джерелом відбору змісту освіти загалом є культура та соціальний досвід, як конкретизуються і формують чинники відбору матеріалу, принципи його конструювання та структурування. До джерел відбору змісту навчання них належать: наука, духовні цінності, форми суспільної свідомості, вироблення матеріальних і духовних благ, досвід суспільних відносин, сфери (види) діяльності людини (практично-перетворювальна, пізнавальна, комунікативна, ціннісно-орієнтаційна, художня).

22.   Низка об’єктивних і суб’єктивних чинників. 1.Поточні та перспективні потреби суспільства, а також окремих людей, членів цього суспільства. Це пов’язано з тим, що історичний розвиток суспільства сприяє перетворенню людини, яка власне і має забезпечувати суспільний прогрес. Наприклад, коли потребою суспільства була індустріалізація, створювалися навчальні заклади, в яких основою змісту навчання були знання та вміння з точних і технічних дисциплін; у цей час і для окремих людей вважалося доцільним, перспективним і навіть престижним здобувати технічні професії. Останнім часом, із переходом до ринкової економіки й у зв’язку з гуманізацією суспільства почали домінувати економічні та юридичні спеціальності, зміст навчання доповнюють знаннями з економіки, психології тощо. 2. Ідеологія (політика) — ще одна закономірність формування освіти, вплив якої пояснюється тим, що саме через зміст освіти протилежні сили намагаються поширити свій вплив на школу і, як наслідок, на все суспільство. Наприклад, у 40—50-х роках ХХ століття заперечувалася наука генетика. Це стало причиною заборони здійснення відповідних наукових досліджень та розкриття цих питань у змісті освіти. 3.Державна стратегія розвитку освіти також є важливим чинником, що визначає цілі освіти і впливає на її зміст, оскільки в ньому відображаються два аспекти — національний і загальнолюдський. 4. Система соціальних і наукових досягнень також належить до об’єктивних соціальних чинників, що впливають на формування змісту.

23.   Опора на принципи відбору змісту навчання та освіти забезпечить: по-перше, повноцінну, наукову освіту підростаючого покоління, постійне вдосконалення молодої генерації у зв’язку із соціально-економічними перетвореннями та потребами суспільства у поліпшенні підготовки учнів до розумової та виробничої діяльності; по-друге, уникнення помилок, що їх припускалися протягом історичного розвитку педагогіки і що негативно впливали на рівень освіти (зміст відстав від сучасного рівня науки, був перенавантаженим тощо).

24.   Структурування навчальної інформації може здійснюватися за різними принципами: структурно-логічний принцип передбачає логічний зв’язок між поняттями та судженнями; дидактичний принцип структурування тексту, підручника, курсу лекцій тощо враховує співвідношення старого та нового, простого та складного, словесного та наочного, абстрактного та конкретного; компонентний принцип — передбачає урахування з основних елементів наукового знання (факти, поняття, категорії, принципи, закони, теорії, проблеми, гіпотези, методи тощо).

25.   Ця процедура здійснюється під час підготовки змісту освіти і навчання з метою забезпечення ефективнішого засвоєння через поділ матеріалу на певні логічно пов’язані порції. Схематично структуру змісту освіти і навчання можна представити у вигляді структурно-логічної схеми — «грона», вершиною якої є провідне поняття, ідея, думка, тема, назва, а далі здійснюється певний структурний чи функціональний розподіл на компоненти й елементи змісту навчання.

26.   Таке структурування застосоване в підручнику з педагогіки І. Подласого, де вирізнено такі блоки: ІБ – інформаційний блок, РБ – розширювальний блок, ПБ – проблемний блок, СБ – ситуаційний блок, БС – блок самоконтролю, КБ – коригувальний блок [Педагогика. Книга 1: Общие основы: Учебник для вузов (fb2 ...flibusta.site/b/355129/read].

27.   Зорина Л. Я. Системность – качество знаний / Л. Я. Зорина. – М. : Знание, 1976. – 64 с.

28.   Словарь-справочник по социальной работе / сост. Е. И. Холостова. – М. : Юристъ, 1997. – 424 с

29.   Беспалько В. П. Основы теории педагогических систем: проблемы и методы психолого-педагогического обеспечения технических обучающих систем / Владимир Павлович Беспалько. – Воронеж : Изд-во Воронеж. ун-та, 1977. – 304 с. 2

30.   Беспалько В. П. Педагогика и прогрессивные технологии обучения / В. П. Беспалько. – М. : Высшая школа, 1995. – С. 85-86.

31.   Доброскок І.І. Рівні ефективності організації навчальної діяльності майбутніх соціальних педагогів.- Режим доступу: www.irbis-nbuv.gov.ua/.../cgiirbis_64.exe?...

32.   Там само, С. 182 – 183.

33.   Там само, С. 183.

34.    Модифіковане завдання із книги Ґордон Драйден, Джаннетг Вос. Революція в навчанні / []Перекл. з акта. М. Олійник. -Львів: Літопис, 2005. - 542 с.

35.   Ґордон Драйден, Джаннетг Вос. Революція в навчанні / []Перекл. з акта. М. Олійник. -Львів: Літопис, 2005. - 542 с.

36.    Визначення стилю пізнання за Д. Колбом. Теорію стилів пізнання розроблено і розвинув Девід Колб (David Кolb) і його колег з Case Western Reserve University [Kolb, D.. Learning style inventory. Boston, MA: McBer and Company. - 1985]. Теорія базується на тому, що при отриманні індивідом інформації він звертає увагу і засвоює одні види інформації у більшій мірі, ніж інші.  Крім того, при спробах усвідомлення та використання такої інформації індивіди реагують на неї по-різному. За Д. Колбом, існують виміри пізнання: збір інформації (конкретний досвід протиставляється абстрактній концептуалізації) та реакція на інформацію (рефлексивне спостереження протиставляється активному експериментуванню).

37.   Владиченко Л. Д. Демаркація поняття діалогу / Л. Д. Владиченко // Матеріали Міжнар. наук.- практ. конф. “Простір гуманітарної комунікації” / Ін-т філос. освіти і науки Нац. пед. уні-ту імені М. П. Драгоманова. – К. : Секція “Філософія”. – Режим доступу : http://iifpo.pp.net.ua/index/0–24 5. Владиченко Л. Д. Філософські та релігійні аспекти проблеми діалогу: компаративний аналіз творчості Мартіна Бубера та Михайла Бахтіна : автореф. дис. ... канд. філос. наук : (09.00.11) / Владиченко Л. Д. ; Київ. нац. ун-т ім. Тараса Шевченка. – К., 2007. – 18 с. 6. Гарнага К. П. Діалогічне підгрунтя досократівської філософії / К. П. Гарнага. – Режим доступу : http://www.nbuv.gov.ua /portal/Soc_Gum/Vchu/N154/N154p076-082.pdf 7. Гринчишин Н. Діалог як визначальний принцип етики Е.Левінаса / Надія Гринчишин. – Режим доступу : http://www.nbuv.gov.ua/portal/natural/vpnu/filos_psihol/2008_11/12.pdf 8. Гринчишин Н. І. Принцип діалогу як світоглядна парадигма морально-ціннісних орієнтацій та самовдосконалення людини / Н. І. Гринчишин // Аксіологічні аспекти трансформації сучасного українського суспільства : матеріали Всеукр. наук.- практ. конф. – Івано-Франківськ, 2007. – C. 162-164. 9. Зиновьев И. В. Проблемы русской философии диалога (историко-философский анализ) : автореф. дис. … д-ра филос. наук : 09.00.03 / Зиновьев И. В. ; Урал. гос. ун-т им. А. М. Горького. – Екатеринбург , 2008. – 55 с. 10. Каган М. С. О педагогическом аспекте теории диалога / М. С. Каган // Диалог в образовании : сб. материалов конф. Серия “Sympjsium”. Вып. 22. – СПб. : Санкт-Петербург. филос. общество, 2002. – 350 с. 11. Колокольцева Т. Н. Специфические коммуникативные единицы диалогической речи / Т. Н. Колокольцева. – Волгоград : Изд-во Волгоград. гос. ун-та, 2001. – 260 с. 12. Котовська О. П. Діалог як метод пошуку істини в українській філософській традиції : автореф. дис. ... канд. філос. наук: 09.00.05 / Котовська Ольга Петрівна ; Львів. нац. ун-т ім. Івана Франка. – Львів, 2008. – 20 с. 13. Левинас Э. Путь к Другому: Сборник статей и переводов, посвященный 100-летию со дня рождения Э.Левинаса / Э. Левинас. – СПб., 2006. – 239 с. 14. Озадовська Л. Діалог / Л. Озадовська // Філософський енциклопедичний словник / В. І. Шинкарук (голова редкол.) ; наук. ред. Л. В. Озадовська, Н. П. Поліщук. – К. : Абрис, 2002. – 742 с. 15. Озадовська Л. В. Парадигма діалогічності в сучасному мисленні / Л. В. Озадовська. – К. : Вид-во ПАРАПАН, 2006. – 118 с. 16.Озадовська Л. В. Парадигма діалогічності в сучасному мисленні : монографія / Л. В. Оза- довська. – К. : Вид-во “ПАРАПАН”, 2007. – 164 с

38.   Бахтин М. М. Эстетика словесного творчества / М. М. Бахтин ; сост. С. Г. Бочаров ; текст подгот. Г. С. Бернштейн и Л. В. Дерюгина ; примеч. С. С. Аверинцева и С. Г. Бочарова. – М. : Искусство, 1979. – 424 с.

39.   Семиченко В.А. Психология речи: Учебное пособие. – К.: «Магистр – S», 1998. – 112 с.

40.   Бацевич Ф. С. Основи комунікативної лінгвістики : підручник / Ф.С. Бацевич. – К. : Академія, 2004. – 344 с. ; Козяревич Л.  Методологічні засади дослідження фасцинативної комунікації ⁄ Ліана Козяревич. _ Режим доступу: old.lingua.lnu.edu.ua/Visnyk/visnyk/.../11Kozyarevych.pdf; Соковнин. В. Что такое фасцинация. Изд-во авторской Академии фасцинологии (АФА) / В. Соковнин. – К. : Академія, 2009. – 66 с.;  Основы теории коммуникации: учебник / [под ред. проф. М.А. Василика]. – М. : Гар- дарики, 2003. – 615 с.;  Почепцов Г. Г. Теорія комунікації / Г. Г. Почепцов. – К. : Видавничий центр “Київський університет”, 1999. – 308 c.

41.   Крупенин Л.А., Крохина И.М. Эффективный учитель ⁄ Л.А. Крупенин., И.М.Крохина. - Ростов-на –Дону, 1995. – 360 с.

42.   Пономарів Олександр. Культура слова: Мовностилістичні поради: Навч. посібник. 2-ге вид., стереотип.⁄ Олександр Пономарів.  – К.: Либідь, 2001. – С. 208)

43.   Скрипник М.І. Проектування технологій навчання у процесі підготовки науково-педагогічних працівників. – Режим доступу: scholar.google.com.ua/citations?user=aPiWClkAAAAJ

44.   Ильина Т.А. Понятие «педагогическая технология» в современной буржуазной педагогике ⁄⁄ Советская педагогика. – 1971. - № 9. – С. 4 – 10.

45.   Борисова Н.В. Технологичность образовательного процесса как показатель его качества ⁄⁄ Среднее профессиональное образование, 1998. – № 3.- С. 17 -20.

46.   Гончаренко С. У. Методика як наука / Семен Устимович Гончаренко. – Хмельницький : Вид-во ХГПК, 2000. –. 230 с.

47.   Попович Мирослав. Смисл і свобода ⁄ Філософська думка ⁄ Мирослав Попович. – 2009. - № 4. – С.5 -12:

48.   Одні отримують способом підставки, інші – шукають принцип рішення.  Тест показує, чи виникає  цілеспрямована навчальна діяльність, чи ні. Якщо був пошук принципу, то значить була ЦНД.

49.   Модель-схема скритого управління AIDA описує механізм успішного рекламного впливу. Найважливішим елементом схеми є атракція, яка створює передумови для довіри споживача. Модель AIDA передбачає чотири послідовні стадії взаємодії споживача з рекламною інформацією: увага (attention) – звернення уваги яскравими кольорами тощо; інтерес (interest) – неочікувана пропозиція, створення напруження, різкий розвиток сюжету; бажання (desire) - асоціювання Інтересу зі споживачем; пояснення причини, чому саме без цього товару – неможливо існувати, як просто придбати товар, переваги товару, демонстрація його  позитивних сторін; дія (action) – пропозиція знижок, подарунки тощо.

50.   Приклад хокку – з доробку Марії Ревакович: наші голоси скорбні двійники мов крила вітру в степу.

51.   «Ситуаційна методика навчання: теорія і практика» /Упор. О.Сидоренко, В.Чуба. – К.: Центр інновацій та розвитку, 2001. – 256 с.

52.   Там само, С. 30.

53.   Як розв'язувати задачу («How to Solve It») — це невелика книга 1945 року відомого математика Джорджа Пойа, в якій описано методи розв'язання задач. У цій книзі дається психологічно-педагогічний аналіз проблеми розв'язання математичної задачі і пропонується певна загальна методика розв'язання задач . Приклади, за допомогою яких автор ілюструє свій метод, наведені головним чином з області елементарної математики (лише деякі з них відносяться до початкових елементів аналітичної геометрії або диференціального обчислення). У США і в Західній Європі книга Пойа витримала вже цілий ряд видань — мовою оригіналу та в перекладі на інші мови — і знайшла собі численних прихильників. Один з них, відомий сучасний алгебраїст Б. Л. Ван-дер-Варден у своїй вступній лекції в Цюріхському університеті (B лютому 1952 г.) сказав, що «цю захоплюючу книгу повинен прочитати кожний студент, кожний вчений, а особливо кожний учитель». – Режим доступу: https://uk.wikipedia.org/wiki/Як_розв%27язувати_задачу

54.   Толлингерова Д. Психология проектирования умственного развития детей : научное издание / Д. Толлингерова, Д. Голоушова, Г. Канторкова. – М.; Прага : [б. и.], 1994, с. 16–18.

55.   Скрипник М. І. Інтерактивні технології в післядипломному навчанні: довідник ⁄ М. І. Скрипник ; НАПН України, ДВНЗ «Ун-т менедж. освіти». – К., 2013. – 202 с. – Режим доступу lib.iitta.gov.ua/7010/1/Довидник_ДО_ВИДАННЯ.pdf

56.   Беспалько В. П. Основы теории педагогических систем: проблемы и методы психолого-Педагогического обеспечения технических обучающих систем / Владимир Павлович Беспалько. – Воронеж: Изд-во Воронеж. ун-та, 1977. – 304 с.

57.   Каору Ісікава (19151989) – відомий японський вчений, який зробив важливий внесок у створення концепції тотального контролю над якістю. Він стверджував, що управління якістю потребує участі всіх працівників і керівництва компанії у діяльності гуртків якості, привернення основної уваги до процесу обговорення, а не особистості відповідача при дослідженні проблеми за допомогою діаграми Ісікави, а також довіри статистичним методам контролю якості. К. Ісікава розробив так звану діаграму Ісікави, відому також як причинно-наслідковий аналіз. Вперше застосована ним у 1943 р., вона є прикладом структурного підходу до вирішення проблем. Цей метод було розроблено для того, щоб допомогти японським менеджерам аналізувати проблеми, пов’язані з процесами, за які вони відповідають. Учений був упевнений, що будь-які причини можуть бути пов’язані з одним із факторів умов виробництва товару чи надання послуг: методами; матеріалами; робочою силою; обладнанням; зовнішнім середовищем. Крім виявлення впливу окремих причин діаграма Ісікави дає змогу визначити взаємозв’язки між ними – Режим доступу: www.frontmanagement.org/fomants-333-1.html

58.   Психологічна енциклопедія ⁄ Автор-упорядник О.М.Степанов. – К.: «Академвидав», 2006. – С.181.

59.   Там само, С. 352.

60.   Креативність — Вікіпедія.Режим доступу: https://uk.wikipedia.org/wiki/Креативність

61.   Маслоу А. По направлению к психологии бытия.М.: Эксмо-Пресс, 2002.  272 с.

62.   Едвард де Боно — Вікіпедія.Режим доступу: https://uk.wikipedia.org/wiki/Едвард_де_Боно

63.   Критерії досягнення (результативності). Часткові критерії: критерії результативності основної діяльності – навчальної, спортивної, творчо-дослідницької (залежно від типу і спрямованості освітнього закладу або напряму, що вивчається); критерій рівня розвитку; критерій вихованості; критерій здоров’я; критерій психологічного комфорту; критерій соціальної адаптації або готовності жити у відкритому суспільстві.

64.   Ідея цього завдання узята з досвіду дослідження підсвідомості методом вільних асоціацій (експеримент К.Юнга). Даючи вільну асоціацію, людина встановлює глибоко укорінені в її підсвідомості зв'язки, що існують між поняттями, подіями, почуттями. Один з дослідників творчого компонента мислення Ротенберг запропонував поняття «янусианського мислення» («янусіанське мислення» включає здатність активно обдумувати дві протилежні речі одночасно і за допомогою цього паралельно відпрацьовувати дві несумісні точки зору на предмет. Цей тип мислення є «ключовим кроком у процесі створення наукових теорій та/або відкриттів таких людей, як Ейнштейн, Дарвін, Уотсон, Пастер і Фермі» і є сутністю креативного розумового процесу літературних критиків, поетів і філософів (Storfer)» [Режим доступу: studopedia.com.ua/1_147525_Insayt-yak-tsentralna-lanka-virishennya-problem.html], наявність якого свідчить про розвинутий творчий потенціал. Це поняття введене за аналогією з римським богом Янусом, на честь якого був названий місяць січень. Січень дивиться назад, на минулий рік, і одночасно вперед, на рік новий. Ідея об'єднання протилежностей, здатності знайти їх у цілісній структурі явища, події або об'єкта покладена в основу тесту, запропонованого Ротенбергом для виміру креативності. Для виконання вправи учасники розбиваються на пари.

65.   Горальський А. Правила тренінгу творчості. – Львів: ВНТЛ, 1998. – 52 с.

66.   Станиславский К.С. Моя жизнь в исскустве. – М.: Искусство, 1948. – С.550-551.

67.   Колеченко А.К. Энциклопедия педагогических технологий: Материалы для специалистов образовательного учреждения. – СПб.: Издательство КАРО, 2005. – 368 с.

68.   Гончаренко С.У. Український педагогічний словник. – К.: Либідь, 1997. – 374 с.

69.   Ґордон Драйден, Джаннетг Вос. Революція в навчанні / [Ґордон Драйден, Джаннетг Вос. Революція в навчанні / Перекл. з акта. М. Олійник. - Львів: Літопис, 2005. - 542 с.

70.   Там само.

71.   Частково використано низку розроблених у літературі тестових завдань, зокрема: Городиська В., Пантюк М., Міляєва В. Педагогіка та психологія вищої школи : тексти лекцій. – Дрогобич : Редакційно- видавничий відділ ДДПУ, 2014. – 305 с.;  Збірник тестів з курсу “Педагогіка”: У 3 ч. Ч. 1. Дидактика: Навч.-метод. посіб. / За заг. ред. Л. Ковальчук. Львів: Видавничий центр ЛНУ імені Івана Франка, 2007. - 120 с.;  Пакет комплексної контрольної роботи з дисципліни «Методика викладання у вищій школі» галузі знань 0305 «Економіка та підприємництво» освітнього рівня «магістр» (Укладач: к.пед.н., доцент Вдовиченко Р.П.). – Миколаїв, 2015. – 17 с.; Практикум з педагогіки: Навчальний посібник: Видання 2-ге, доповнене і перероблене /За заг. ред. О.А.Дубасенюк, А.В.Іванченка. – Житомир: Житомир. держ. пед. ун-т, 2002. – 482 с.

72.   Кримський С.Б. Запити філософських смислів ⁄С.Б.Кримський. — Київ, 2003. – С. 3.

73.   Kotarbiński T., 1975, Traktat o dobrej robocie, Wyd. Zakładu Narodowego im. Ossolińskich, Wrocław

74.   Заядач А. Мотивация и мотивирование к работе. обзор избранных теорий. – Режим доступу: https://www.researchgate.net/...motivirovanie.../5787869608..

75.   Евристичними є поради для студентів з проблеми самомотивації, подані в Е-Енциклопедії студента, зокрема: 1) опишіть своє майбутнє; 2) візуалізуйте своє майбутнє; 3) візуалізуйте минуле; 4) мрійте широко;  5) продовжуйте вчитися; 6) будьте організованами; 7) оточуйте себе «мотиваторамиі» вдома і на роботі; 8) беріть участь в добродійності); 9) мотивуйте інших; 10)  проводите час з дітьми; 11) знайдіть однодумців тощо. – Режим доступу: Енциклопедія студента: Як мотивувати себе or-klaksonstud.blogspot.com/2012/04/blog-post_19.html Для порівняння: спільнота студентів Гарварду склала власний список мотиваційних порад, які покликані вирішити це та надихнути на зміни у власному житті. 1. Якщо ти зараз заснеш, то тобі, звичайно, присниться твоя мрія. Якщо ж замість сну ти обереш навчання, то ти втілиш свою мрію в життя. 2. Коли ти думаєш, що вже занадто пізно, насправді, все ще рано. 3. Муки навчання всього лиш тимчасові. Муки незнання – вічні. 4. Навчання – це не час. Навчання – це зусилля. 5. Життя – це не тільки навчання, але якщо ти не можеш пройти навіть через цю його частину, то на що ти, взагалі, здатний? 6. Напруга і зусилля можуть бути задоволенням. 7. Тільки той, хто робить усе раніше, тільки той, хто докладає зусилля, по-справжньому зможе насолодитися своїм успіхом. 8. У всьому процвітати дано не кожному. Але успіх приходить тільки з самовдосконаленням і рішучістю. 9. Час летить. 10. Сьогоднішні слюні стануть завтрашніми сльозами. 11. Люди, які вкладають щось в майбутнє – реалісти. 12. Твоя зарплата прямо пропорційна твоєму рівню освіти. 13. Сьогодні ніколи не повториться. 14. Навіть зараз твої вороги жадібно гортають книжки. 15. Якщо не попотієш – не заробиш. – Режим доступу: https://inspired.com.ua/life/people/harvard-students-advices/

76.   Armstrong M., 2002, Zarządzanie zasobami ludzkimi. Oficyna Ekonomiczna, Kraków, wydanie II.Bandura, A.,1991, Self-regulation of motivation through anticipatory and self-regulatory mechanisms. In R. A. Dienstbier (Ed.).

77.   Там само.

78.   Pietroń-Pyszczek A., 2007, Motywowanie pracowników, wskazówki dla menedżerów. Wyd. Marina, Wrocław

79.   Климчук В.О. Внутрішня мотивація учбової діяльності молоді: теорія, методика, програма розвитку / В.О.Климчук, В.В.Горбунова.– Житомир: Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2014. – 110 с

80.   Deci E.L., Ryan R.M. The "What" and "Why" of Goal Pursuits: Human Needs and the Self-Determination of Behavior. Psychological Inquiry, 2000, Vol. 11, No. 4, 227-268; Deci, E.L. (1971). Effects of externally mediated rewards on intrinsic motivation. Journal of Personality and Social Psychology, 18, 105-115; Deci, E.L., & Ryan, R. M. (1985). The general causality orientations scale: Self-determination in personality. Journal of Research in Personality, 19, 109-134;  Deci, E. L., Cascio, W. F., & Krusell, J. (1975). Cognitive evaluation Edited with the trial version of Foxit Advanced PDF Editor To remove this notice, visit: www.foxitsoftware.com/shopping 107 theory and some comments on the Calder and Staw critique. Journal of Personality and Social Psychology, 31, 81-85;  Deci, E. L., Connell, J. P., & Ryan, R. M. (1989). Self-determination in a work organization. Journal of Applied Psychology, 74, 580-590; Deci, E. L., Schwartz, A. J., Sheinman, L., & Ryan, R. M. (1981). An instrument to assess adults' orientations toward control versus autonomy with children: Reflections on intrinsic motivation and perceived competence. Journal of Educational Psychology, 73, 642-650; Deci, E.L., Kasser, T., Ryan, R.M. (1997). Self-determined teaching: opportunities and obstacles. In J.L. Bess (Ed.), Teaching well and liking it. Motivation faculty to teach effectively (pp. 57-71). Baltimore and London: The Johns Hopkins University Press.

81.   Редакційно-видавнича справа: досвід, проблеми, майбутнє / За ред. В.Різука. – К.,1997. – С.112-158; Середа Л.П., Павленко В.С. На допомогу авторам навчальної літератури: Навч. посібник./ За ред. В.С.Павленка. – К.:Вища шк.., 2001. – 79 с.; Скрипник М.І. Підготовка навчально-методичного забезпечення змісту освіти / Професійний розвиток педагогічних працівників: практична андрагогіка: Науково-методичний посібник ⁄ За заг. ред. Пуцова В.І., Набоки Л.Я. – К.: Видавничий дім «Букрек», 2007. – С.194 – 206; Скрипник М.І. Продукування вимагає професіоналізму: технологія розробки навчально-методичного забезпечення / М.І.  Скрипник // Управління освітою. – 2007. – Число 9 (153). – С.2 – 15; Стандарти по издательскому делу / Сост. А.В.Джиго, С.Ю.Калинин. - М.: Юристъ, 1998. – 376 с.

82.   Середа Л.П., Павленко В.С. На допомогу авторам навчальної літератури: Навч. посібник./ За ред. В.С.Павленка. – К.:Вища шк.., 2001. – 79 с.;

83.   Редакційно-видавнича справа: досвід, проблеми, майбутнє / За ред. В.Різука. – К.,1997. – С.112-158; Середа Л.П., Павленко В.С. На допомогу авторам навчальної літератури: Навч. посібник./ За ред. В.С.Павленка. – К.:Вища шк.., 2001. – 79 с.; Скрипник М.І. Навчально-методичне забезпечення змісту професійної освіти: запитання та відповіді: Методичні рекомендації для методистів ВНЗ .⁄ Марина Іванівна Скрипник; Держ. вищ. навч. зал. «Ун-т менедж. освіти». – К., 2015. – 75 с.; Стандарти по издательскому делу / Сост. А.В.Джиго, С.Ю.Калинин. - М.: Юристъ, 1998. – 376 с.

84.   Редакційно-видавнича справа: досвід, проблеми, майбутнє / За ред. В.Різука. – К.,1997. – С.112-158; Середа Л.П., Павленко В.С. На допомогу авторам навчальної літератури: Навч. посібник./ За ред. В.С.Павленка. – К.:Вища шк.., 2001. – 79 с.; Скрипник М.І. Підготовка навчально-методичного забезпечення змісту освіти / Професійний розвиток педагогічних працівників: практична андрагогіка: Науково-методичний посібник ⁄ За заг. ред. Пуцова В.І., Набоки Л.Я. – К.: Видавничий дім «Букрек», 2007. – С.194 – 206.

85.   Аванесов В.С. Композиция тестовых заданий / В.С.Аванесов. – М.: Центр тестирования, 2002. – 240 с.; Аванесов В.С. Форма тестовых заданий / В.С.Аванесов. – М.: Центр тестирования, 2005. – 156 с.; Кадневский В.М. История тестов / В.М.Кадневский. – М.: Народное образование, 2004. – 464 с.; Ким В. С. Тестирование учебных дострижений / В.С.Ким. – Уссурийск: Издательство УГПИ, 2007. – 214 с.

86.   Аванесов В.С. Композиция тестовых заданий / В.С.Аванесов. – М.: Центр тестирования, 2002. – 240 с.; Аванесов В.С. Форма тестовых заданий / В.С.Аванесов. – М.: Центр тестирования, 2005. – 156 с.; Ащепкова Л.Я. Конструирование тестовых заданий и обработка результатов тестирования / Л.Я. Ащепкова. – Владивосток: ДГУ, 2003. – 50 с.; Бахрушин В.Е., Игнахина М.А., Шумада Р.Я. Эмпирические функции распределения результатов тестирования / В.Е.Бахрушин, М.А.Игнахина, Р.Я. Шумада // Збірник праць III Міжнародної конференції "Нові інформаційні технології в освіті для всіх: система електронної освіти" / Ред. В. Гриценко. – К.: МННЦ ІТС, 2008. – С. 79 – 84.

87.   Ястребов Л.Й. Создание мультимедийных презентаций в программе Microsoft Power Point / Л.Й. Ястребов. //  Вопросы Интернет-образования.- №41: [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://vio.fio.ru/vio_41/cd_site/Articles/glava-00/02.htm

88.   Ястребов Л.Й. Создание мультимедийных презентаций в программе Microsoft Power Point / Л.Й. Ястребов. // Вопросы Интернет-образования.- №41: [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://vio.fio.ru/vio_41/cd_site/Articles/glava-00/02.htm

 

На початок