УМО НАПН України Агроосвіта |
НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНЕ
ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЗМІСТУ ПРОФЕСІЙНОЇ
ОСВІТИ: ЗАПИТАННЯ ТА
ВІДПОВІДІ Електронний
довідник |
||
|
|||
За сучасної доби глобалізації зростає
інтенсивність сприйняття, збереження, опрацювання і використання інформації.
Що стосується конкретизації впливу глобалізації на педагогічну теорії та
практику вищої школи в означеному контексті, то слід зробити кілька уточнень.
По-перше, у професійній
педагогіці здійснюється сходження від емпіричного узагальнення до
умоглядно-теоретичної концептуалізації, від наочного до умоглядного образу
шляхом інтерпретації інформації про об’єкт професійної діяльності, на основі
чого конструюються нові моделі навчання. По-друге, робота з інформацією
у професійній педагогіці є вельми обширною: від
навчальних дисциплін до практики використання інформації у
дослідницько-пізнавальній та професійній діяльності суб’єктів
навчально-виховного процесу. У результаті опрацювання і
використання інформації досліджувальний об’єкт
трансформується у презентацію, конструйований дидактичний матеріал, кодується
у методичних рекомендаціях тощо. Все це очевидно змушує дедалі
більше викладачів та методистів ВНЗ упродовж останніх десятиліть розробляти
та видавати навчально-методичні матеріали з метою оптимізації
навчально-виховного процесу. Як результат, виникають навчальні матеріали, в
яких фіксується, накопичується та аналізується не тільки дидактичний
матеріал, який супроводжує навчальний процес професійної підготовки фахівців
у ВНЗ (підручники, навчальні посібники тощо), а й інші навчально-методичні
розробки, які використовують можливості як друкованого слова, так і
електронної комунікації (електронний підручник, мультимедійні презентації).
Унаслідок цього у підручникознавстві вищої освіти,
метою якого є вивчення процесів створення, перевірки якості та впровадження
навчальної літератури для вищих навчальних закладів, з’являються нові
можливості для використання новітніх інформаційних технологій для розроблення
навчальної книги. Мета запропонованих
рекомендацій – розкрити в зручній для сприймання формі алгоритм діяльності
викладачів, методистів з розроблення навчально-методичного забезпечення,
навести приклади використання різних видів навчально-методичних видань для
ВНЗ на основі сучасних вимог до них. Наголошуємо, що передусім у
методичних рекомендаціях систематизовано існуючий матеріал з проблеми
навчально-методичного забезпечення змісту професійної освіти через розкриття
ключових понять у формі запитань і відповідей на них. Сформулюємо в загальних
рисах, чому обрано така форма представлення змісту: • для впевненості в тому, що інформація про методику розроблення
навчальної книги буде доступною для користувачів, для правильного розуміння
та використання даних з підпручникознавства; • для полегшення пошуку та доступу до інформації з проблеми, адже
запропоновано чітку рубрикацію за розділами, які описують зміст поняття
«навчально-методичне забезпечення змісту професійної освіти»; • для підтримки методиста ВНЗ з упевненістю, що важлива інформація
буде використана для організації підвищення кваліфікації викладачів. Автор ґрунтується на
нормативно-правовій базі вищої освіти: Окрім того, у методичних рекомендаціях
використано правові та нормативні документи з видавничої справи, а також
останні напрацювання учених і практиків з проблеми розроблення змісту
професійної освіти. |
|||
Попередня тема |