УМО НАПН України

Агроосвіта

НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ

ЗМІСТУ ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ:

ЗАПИТАННЯ ТА ВІДПОВІДІ

Електронний довідник

Головна

Зміст

Додатки

Укладачі

Список використаних джерел

 

ДОДАТКИ

1.    Додаток А. ПРАВОВІ ТА НОРМАТИВНІ ДОКУМЕНТИ З ВИДАВНИЧОЇ СПРАВИ

2.    Додаток Б. Зразок оформлення титульного аркуша навчальної книги (друковане видання, електронний ресурс)

3.    Додаток В. Зразок оформлення звороту титульного аркуша друкованого  видання  навчальної книги

4.    Додаток Д. Зразок оформлення звороту титульного аркуша друкованого  видання навчальної книги

5.    Додаток Е. Зразок оформлення вихідних даних друкованого видання Навчальне видання

6.    Додаток Ж. ОРІЄНТОВНА ПРОБЛЕМАТИКА ДЛЯ МЕТОДИЧНИХ РЕКОМЕНДАЦІЯ ДЛЯ ВИКЛАДАЧІВ ВНЗ

7.    Додаток З. КОРОТКИЙ ТЕРМІНОЛОГІЧНИЙ СЛОВНИК

 

 

 

Додаток А

ПРАВОВІ ТА НОРМАТИВНІ ДОКУМЕНТИ З ВИДАВНИЧОЇ СПРАВИ

1. Закон України про друковані засоби масової інформації (пресу) в Україні // Відом. Верховної Ради України. - 1993. - № 1.

2. Закон України про інформацію // Відом. Верховної Ради України. -1992. - № 48.

3. Закон України про авторське право і суміжні права // Відом. Верховної Ради України. - 1994. - № 13.

4. Закон України про видавничу справу // Офіц. вісн. України -1997. -№28.

5. Закон України про обов'язковий примірник документів // Голос України. - 1999. - № 88 (2090).

6. Про державну реєстрацію друкованих засобів масової інформації, інформаційних агентств та розміри реєстраційних зборів: Постанова Кабінету Міністрів України від 17.11.97 3 1287 // Офіц. вісн. України. - 1997. - № 47.

7. Про впорядкування розсилки контрольних примірників творів друку: Постанова Кабінету Міністрів України від 06.07.92 № 376. // Правові та нормативні документи з видавничої справи: Темат. зб. - К.: Книжкова палата України, 2000.

8. Питання оформлення друкованих видань. Лист Державного комітету України по пресі 19.03.92 № 1-45-40/24. // Правові та нормативні документи з видавничої справи: Темат. зб. - К.: Книжкова палата України, 2000.

9. Положення про порядок підготовки, експертизи, апробації підручників, навчальних та навчально-методичних посібників: Затв. наказом Міністерства освіти України від 02.06.97. № 170. // Правові та нормативні документи з видавничої справи: Темат. зб. - К.: Книжкова палата України, 2000.

10. Про порядок надання міжнародного стандартного номера книги в Україні. Інструкція: Затв. наказом Кн. палати України від 09.03.97. // Правові та нормативні документи з видавничої справи: Темат. зб. - К.: Книжкова палата України, 2000.

11. ГОСТ 7.1-84. Библиографическое описание документа. Общие требования и правила составления. - М.: Изд-во стандартов, 1984.

12. ГОСТ 7.4-86. Издания. Выходные сведения. - М.: Изд-во стандартов, 1986.

13. ГОСТ 7.9-95. Реферат и аннотация. Общие требования. - М.: Изд-во стандартов, 1995.

4. ГОСТ 7.23-80. Издания информационные. Структура и оформление. - М.: Изд-во стандартов, 1980.

15. ГОСТ 57773-90. Издания книжные и журнальные. Форматы. -М.: Изд-во стандартов, 1990.

16. ОСТ 29.62-86. Издания книжные и журнальные. Основные параметры издательско-полиграфического оформлення. - М.: Изд-во стандартов, 1986.

17. ДОСТУ 3814-98. Інформація та документація. Видання. Міжнародна стандартна нумерація книг. - К.: Держстандарт України. - 2000.

18. ДОСТУ 3017-95. Видання. Основні види. Терміни та визначення. - К: Держстандарт України. - 1996.

19. ДОСТУ 3018-95. Видання. Поліграфічне виконання. Терміни та визначення. - К.: Держстандарт України. - 1995.

20 ДОСТУ 3582-97. Інформація та документація. Скорочення слів в українській мові у бібліографічному описі. Загальні вимоги та правила. - К.: Держстандарт України. – 1998.

21. ДОСТУ 377-98. Оригінали для поліграфічного відтворення. Загальні технічні вимоги. - К.: Держстандарт України. - 1999. - 21 с.

22. Методичні рекомендації щодо структури, змісту,  обсягів навчальних книг для вищих навчальних закладів від 10.11.2000р. № 1/11-3012.

 

 

Додаток Б

Зразок оформлення титульного аркуша навчальної книги (друковане видання, електронний ресурс)

 

НАЦІОНАЛЬНА АКАДЕМІЯ ПЕДАГОГІЧНИХ НАУК УКРАЇНИ

ДЕРЖАВНИЙ ВИЩИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД

«УНІВЕРСИТЕТ МЕНЕДЖМЕНТУ ОСВІТИ»

 

 

М. І. Скрипник

 

 

ІНТЕРАКТИВНІ ТЕХНОЛОГІЇ

 

В ПІСЛЯДИПЛОМНОМУ НАВЧАННІ

 

 

ДОВІДНИК

 

 

 

 

 

 

Київ

ДВНЗ «Університет менеджменту освіти»

2013

 

 

 

Додаток В

Зразок оформлення звороту титульного аркуша друкованого  видання

 навчальної книги

 

 

УДК 622.6 (075.8)

ББК 33.16 С 16

С 21

Рекомендовано Міністерством освіти і науки України

як науково-методичний довідник для педагогічних працівників системи

 післядипломної педагогічної освіти, лист від 07.06.2013 №1/11-96-55

 

 

Рецензенти:

О. І. Бондарчук     доктор психологічних наук, професор;

Н. А. Фоменко    доктор педагогічних наук, професор;

В. І. Пуцов   кандидат педагогічних наук, доцент.

 

Скрипник М. І.

Інтерактивні технології в післядипломному навчанні: довідник ⁄ М. І. Скрипник ; НАПН України, ДВНЗ «Ун-т менедж. освіти». – К., 2013. – 232 с.

ISBN 966-8271-77-7

   У статтях-описах довідника відібрано, систематизовано та уніфіковано найрозповсюдженіші поняття з інтерактивних технологій післядипломного навчання (наприклад, аналіз конкретних ситуацій; воркшоп; дебати; дискурс; дискусія навчальна; діалектичний метод Сократа; дослідницький метод; інтерактивна вправа та прийом навчання тощо). Статті-описи подано із посиланням на бібліографію. Історичні витоки проблеми та сучасний стан її дослідження обґрунтовано в авторській статті «Вступ до теорії інтерактивних технологій післядипломного навчання». Довідник містить адреси сайтів з проблеми освіти дорослих в Інтернеті, відомості про дослідників, приклади інтерактивних вправ, а також розроблені автором заняття для підвищення кваліфікації педагогічних працівників, побудовані на інтерактивних технологіях (модерації, тренінгових занять, інтелектуальних змаганнях (дебатів), рольових ігор).

Довідник розроблено для науковців, практиків системи післядипломної педагогічної освіти. Водночас ним може користуватися широке коло читачів.

   УДК 622.6(075.8)

   ББК 33.16 С 16

ISBN 966-8271-77-7   М.І.Скрипник, 2013

 

 

Додаток Д

Зразок оформлення звороту титульного аркуша друкованого  видання навчальної книги

 

УДК 622.6 (075.8)

ББК 33.16 С 16

С 21

Рекомендовано Міністерством освіти і науки України

як науково-методичний довідник для педагогічних працівників системи післядипломної педагогічної освіти, лист від 07.06.2013 №1/11-96-55

 

Рецензенти:

О. І. Бондарчук     доктор психологічних наук, професор;

Н. А. Фоменко    доктор педагогічних наук, професор;

В. І. Пуцов   кандидат педагогічних наук, доцент.

 

Скрипник М. І.

Інтерактивні технології в післядипломному навчанні: довідник ⁄ М. І. Скрипник ; НАПН України, ДВНЗ «Ун-т менедж. освіти». – К., 2013. – 232 с. – Режим доступу: http://nmu.org.ua (дата звернення: 17.10.2012). – Назва з екрана.

 

ISBN 966-8271-77-7

У статтях-описах довідника відібрано, систематизовано та уніфіковано найрозповсюдженіші поняття з інтерактивних технологій післядипломного навчання (наприклад, аналіз конкретних ситуацій; воркшоп; дебати; дискурс; дискусія навчальна; діалектичний метод Сократа; дослідницький метод; інтерактивна вправа та прийом навчання тощо). Статті-описи подано із посиланням на бібліографію. Історичні витоки проблеми та сучасний стан її дослідження обґрунтовано в авторській статті «Вступ до теорії інтерактивних технологій післядипломного навчання». Довідник містить адреси сайтів з проблеми освіти дорослих в Інтернеті, відомості про дослідників, приклади інтерактивних вправ, а також розроблені автором заняття для підвищення кваліфікації педагогічних працівників, побудовані на інтерактивних технологіях (модерації, тренінгових занять, інтелектуальних змаганнях (дебатів), рольових ігор).

Довідник розроблено для науковців, практиків системи післядипломної педагогічної освіти. Водночас ним може користуватися широке коло читачів.

   УДК 622.6(075.8)

   ББК 33.16 С 16

ISBN 966-8271-77-7   М.І.Скрипник, 2013

 

 

 

Додаток Е

Зразок оформлення вихідних даних друкованого видання

Навчальне видання

 

 

 

Іванчук Іван Іванович

Сидоренко Станіслав Григорович

 

 

 

ОСНОВИ ПЕДАГОГІКИ ВИЩОЇ ШКОЛИ

Навчальний посібник

 

 

 

Редактор О.Н. Ільченко

 

Підписано до друку 10.01.2012. Формат 30 42/4.

Папір офсетний. Ризографія. Авт. арк. 2,5.

Обл.–вид. арк. 2,5. Тираж 500 прим. Зам.____.

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготовлено до друку та видруковано

у Державному вищому навчальному закладі

«Національний гірничий університет».

Свідоцтво про внесення до Державного реєстру ДК № 1842.

49600, м. Дніпропетровськ, просп. К. Маркса, 19.

 

Додаток Ж

ОРІЄНТОВНА ПРОБЛЕМАТИКА

ДЛЯ МЕТОДИЧНИХ РЕКОМЕНДАЦІЯ

ДЛЯ ВИКЛАДАЧІВ  ВНЗ

 

Формування професійної компетентності студентів (за відповідною галуззю) у процесі вивчення гуманітарних (фахово орієнтованих, спеціальних) дисциплін

Діагностика навчальних досягнень студентів із конкретної дисципліни

Діагностика когнітивного стилю навчання студентів у групі

Модернізація змісту професійної освіти

Сучасні інформаційні технології навчання у процесі викладання конкретної дисципліни

Технологія навчання (конкретної дисципліни) у ВНЗ

Інноваційні технології професійної підготовки фахівців у ВНЗ

Технології розвитку креативності студентів у ВНЗ

Методика організації самостійної роботи студентів у ВНЗ

Сучасні форми і методи навчання у ВНЗ

Моніторинг якості навчання у ВНЗ

Діагностичний інструментарій для вивчення рівня професіоналізму викладачів ВНЗ

Технологічне портфоліо викладача з  науково-методичної проблеми

Методика проведення практичних та лабораторних занять у ВНЗ

Дайджест методичних розробок викладачів ВНЗ

Альманах передового педагогічного досвіду

 

 

Додаток З

КОРОТКИЙ ТЕРМІНОЛОГІЧНИЙ СЛОВНИК

Атлас – альбом зображень різних об'єктів (карти, креслення, малюнки та ін.), що пропонуються з метою навчання або практичного виховання.

Довідник для студентів – довідкове видання прикладного характеру, побудованих за абеткою назв статей або в систематичному порядку.

Екранно-звукові засоби навчання – засоби навчання, застосування яких потребує використання спеціальної техніки (апаратури) для подачі закладеної у них інформації.

Електронні засоби загального призначення – засоби навчання, що зберігаються на цифрових або аналогових носіях даних і відтворюються на електронному обладнанні та забезпечують підтримку інноваційних технологій навчання (операційні системи, прикладні програми, автоматизовані системи управління, бази даних тощо).

Електронні засоби навчального призначення – засоби навчання, що зберігаються на цифрових або аналогових носіях даних і відтворюються на електронному обладнанні (комп'ютерні програми загально-дидактичного спрямування, електронні таблиці, бібліотеки, слайдтеки, тестові завдання, віртуальні лабораторії тощо).

Енциклопедичний словник для школярів та студентів – енциклопедія, статті яких викладені в стислій формі та розташовані за абеткою їхніх назв.

Енциклопедія – довідкове видання зведених основних відомостей з однієї чи з усіх галузей знань та практичної діяльності, викладених у коротких статтях, розташованих за абеткою їхніх назв або в систематичному порядку.

Зібрання творів – однотомне чи багатотомне виданням творів одного або декількох авторів, що дає уявлення про його (їхню) творчість у цілому.

Навчальна програма – навчальне видання, що визначають зміст, обсяг, а також порядок вивчення і викладання певної навчальної дисципліни.

Навчальний наочний посібник – навчальне образотворче видання матеріалів на допомогу у вивченні, викладанні чи вихованні.

Навчальний посібник – навчальне видання, яке доповнює або частково (повністю) замінює підручник.

Навчальні карти – картографічні твори установленого формату, які побудовані в картографічній проекції, узагальнені й виконані в певній системі умовних позначень зображення поверхні Землі, іншого небесного тіла чи позаземного простору з розміщеними на них об'єктами реальної дійсності, зміст яких визначається навчальними програмами.

Навчальні моделі – з асоби навчання, що відтворюють, імітують образ якого-небудь об'єкта, процесу або явища і використовуються для одержання нових знань.

Навчально-методичний (методичний) посібник – навчальне видання з методики викладання навчальних дисциплін (їх розділів, частин) або з методики виховання.

Навчально-наочний ігровий посібник – навчальний матеріла, виготовлений з різних матеріалів, зміст і форма яких забезпечують засвоєння (закріплення) знань, формування навичок.

Опори – гранично стислі узагальнені  теоретичні відомості, подані у формі таблиці, формули або моделі. Використовуються  як засіб запам’ятовування та орієнтир у практичних діях учня.

Підручник – основне навчальне видання із систематизованим викладом дисциплін (їх розділів, частин), що відповідає офіційно затвердженим навчальним програмам.

Практикуми – навчальні видання практичних завдань і вправ, що сприяють засвоєнню набутих знань, умінь і навичок. Різновидом практикумів є збірники задач і вправ, тестові завдання, збірники текстів диктантів і переказів, інструкції до лабораторних і практичних робіт, робочі зошити, дидактичні матеріали.

Прилади і пристосування – технічні пристрої, що як засоби навчання призначені для демонстрації явищ та процесів, вимірювання фізичних величин, регулювання і контролю тощо.

Програмно-методичний комплекс – навчальні програми, підручники, навчально-методичні посібники або комп'ютерні програми навчального призначення з певного предмета, курсу, дисципліни або окремого його розділу.

Передовий педагогічний досвід – навчально-виховна, організаційно-педагогічна діяльність, у процесі якої позитивні результати у розв’язанні актуальних педагогічних проблем забезпечуються застосуванням оригінальних форм, методів, прийомів, засобів навчання та виховання, нових освітніх систем або інтеграції  традиційних форм, методів і под.

Словник – довідкове видання упорядкованого переліку мовних одиниць (слів, словосполучень, фраз, термінів, імен, знаків), доповнених відповідними довідковими даними.

Стандарт освіти – документ, спрямований на досягнення оптимального ступеня  упорядкування у сфері освіти. Розробляється  та затверджується державним органом. Установлює загальні принципи, правила, вимоги або характеристики  стосовно змісту освіти.

Термінологічний словник для студентів – словник термінів та визначень певної галузі знань.

Тест – завдання стандартної форми, виконання якого дає можливість виявити рівень сформованості  знань, умінь, навичок.

 

Тлумачний словник для школярів та студентівмовний словник, що пояснює значення слів певної мови, дає граматичну, стилістичну характеристику, приклади застосування та інші відомості.

Хрестоматія – навчальне видання літературно-художніх, історичних та інших творів чи уривків з них, юридичних документів, що є об'єктом вивчення.

 

Попередня тема

На початок

Наступна тема