СТАЛЕ
ТВАРИННИЦТВО ТА БЛАГОПОЛУЧЧЯ ТВАРИН SULAWE SUSTAINABLE
LIVESTOCK PRODUCTION AND ANIMAL WELFARE МОДУЛЬ
2 БЛАГОПОЛУЧЧЯ ТВАРИН/MODULE 2 ANIMAL WELFARE Електронний
посібник/The electronic manual |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4. БЛАГОПОЛУЧЧЯ
ТВАРИН ПРИ ТРАНСПОРТУВАННІ ТА ТОРГІВЛІ ЖИВИМИ ТВАРИНАМИ |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Вступ
Однак, оскільки тварини, які
перевозяться в контейнерах, здебільшого відчуватимуть наслідки
транспортування для добробуту, доки їх не витягнуть з контейнерів,
транспортування вважають закінченим, коли всі тварини вилучені з контейнерів.
Отже, загальний час перебування в контейнерах буде враховано під час
оцінювання наслідків для добробуту. Подорожі тривалістю менше 8
годин називають «короткими поїздками», подорожі тривалістю понад 8 годин –
«довгими поїздками», а поїздки, які потребують розвантаження та/або
годування, ‒ «дуже довгими поїздками». Ці практики, однак, не
застосовують до домашніх птахів і кролів, оскільки транспортні засоби не
обладнані поїлками і не зупиняються на контрольних постах. З цієї причини
класифікація поїздок як «короткі», «довгі» та «дуже довгі», як описано, не
застосовуватиметься. 1. Перевезення тварин і
добробут
Усі види транспорту є потенційно
небезпечними для тварин, незалежно від того, чи відбувається подорож між
країнами чи в межах країни, або автомобільним, залізничним, повітряним чи
морським транспортом. Однак досвід показує, що тварин можна транспортувати за
відповідних умов без шкоди для їх добробуту. Забезпечення відповідних умов і
встановлення взаємовигідної структури для регулювання міжнародного
транспортування тварин залежить від розуміння потреб у добробуті та
біологічної основи хвороб, стресу та страждань. Розгляньмо біологічні аспекти
цієї основи. Здатність тварин адаптуватися до різних вимог різних видів
транспорту залежить від виду та фізичного стану тварин, що транспортуються.
Основними практичними аспектами є підготовка та відбір тварин перед
транспортуванням, забезпечення відповідного середовища, корму, води та
відпочинку під час транспортування, а також заходи щодо відновлення після
транспортування. Тварини, уражені хворобою або травмою, мають бути виключені.
Наприклад, розглядається
вплив автомобільного транспорту на добробут, якість туш і м’яса великої
рогатої худоби, свиней і птиці в Північній Америці (NA). Основні впливи
щільності завантаження, мікроклімату причепа, тривалості транспортування,
розміру та стану тварин, факторів управління, зокрема підстилку, вентиляцію,
транспортування, приміщення та конструкцію транспортного засобу узагальнено
за видами.
Основні наслідки,
перераховані вище, різною мірою впливають на добробут (стрес, здоров’я,
травми, втома, зневоднення, температура тіла, смертність і захворюваність) і
якість туші та м’яса (синці, рН, дефекти кольору та втрати води). Зрозуміло,
що вплив автомобільного транспортування є багатофакторною проблемою, де
комбінація стресорів, а не один фактор відповідає за добробут тварини та
якість м’яса після транспортування. Тварини, найменш придатні для
транспортування, зазнають найбільших втрат з погляду добробуту та якості
м’яса, тоді як готові до продажу тварини (зокрема велика рогата худоба та
свині) у якісному стані мають менше проблем. Досягнення оптимального
самопочуття тварин, якості туш і м’яса цілковито залежатиме від якості
процесу транспортування тварин. 2. Вплив руху транспортного
засобу під час транспортування на добробут тварин Дорожнє та морське
транспортування худоби може спричинити заколисування
та реакції на стрес. Такий симптом, як нудота, є наслідком активації вегетативної нервової системи .
Необхідно урахувати аспекти систем утримання та виробництва до та після
транспортування, наприклад, якщо тварин транспортують до/з умов інтенсивного
або екстенсивного господарства. 3. Рекомендації щодо підготовки великої рогатої
худоби до транспортування
• Щоб уникнути неприємних
ситуацій, як-от тривалий голод і спрага на подальших етапах транспортування,
корм і вода мають бути доступними під час приготування і надані так, щоб
тварини мали до них легкий доступ. Придатність до транспортування • Щоб уникнути проблем, як-от
біль і дискомфорт, тварини мають бути придатними для транспортування.
Необхідно розробити та підтвердити вказівки щодо умов, що призводять до
непридатності тварин, зокрема порогові значення: кульгавість, гарячка,
задишка, атаксія, дезорієнтація/аномальна поведінка, рани, зовнішній вигляд,
поведінка, опухлі суглоби, абсцес, врослі роги, грижі, ректальний і
вагінальний пролапс, пізня вагітність, переломи кісток, порушення зору. • Ризик, пов’язаний із
транспортуванням тварин із низкою умов, потенційно включаючи негативні
афективні стани під час транспортування, як-от вагітність, має бути
досліджений. • Необхідно перевірити
ефективність заходів щодо зменшення ризику транспортування тварин із зниженою
придатністю. Рекомендації щодо навантаження/розвантаження худоби під
час автомобільного транспортування • Щоб звести до мінімуму стрес,
пов’язаний з обробкою та іншими туалетами під час завантаження та
розвантаження, обробники мають бути належним чином навчені. •
Завантажувально-розвантажувальні засоби мають відповідати призначенню, щоб
уникнути травм. • Затримки із завантаженням і
розвантаженням збільшують вплив небезпек, як-от високі ефективні температури,
можуть призвести до теплового стресу, тому їх слід уникати. Рекомендації щодо транзитного етапу під час
автомобільного транспортування худоби
З-поміж факторів
навколишнього середовища, що впливають на теплове навантаження на велику
рогату худобу під час транспортування, рекомендується брати до уваги температуру
та принаймні вологість в процесі оцінювання добробуту худоби під час
транспортування. Відношення між ними можна виразити різними індексами. Щоб
зменшити ризик виникнення небезпечних ситуацій через вплив високих
температур, температура всередині транспортних засобів, що перевозить велику
рогату худобу, не має перевищувати верхню допустиму межу, яка оцінюється в 25
°C. Транспортні засоби мають бути обладнані датчиками, які фіксують
мікрокліматичні умови якомога ближче до положення тварин у транспортному
засобі, і в кількох місцях, щоб включати гарячі, а також холодні точки, а
також репрезентативні точки між ними, що дає змогу контролювати мікроклімат.
(бажано поєднання температури та вологості) навантаження та регулювання
вентиляції, якщо умови перевищують рівень комфортної зони. Слід уточнити
технічні питання (наприклад точність, технічне обслуговування, розміщення,
надійність і калібрування), що стосуються цього вдосконаленого підходу.
Щоб захистити добробут
великої рогатої худоби під час транспортування, рекомендується, щоб
мінімальна вертикальна висота під час транспортування була не менше ніж 40 см
над холкою найвищої тварини в купе. Потрібні дослідження, щоб встановити
порогові значення висоти палуби на основі фактичних даних, враховуючи
мікрокліматичні умови та мотивацію пересування всередині транспортного
засобу. Слід визначати необхідний простір і поведінку великої рогатої худоби
для споживання води під час транспортування, зокрема розташування поїлок, тип
поїлки та співвідношення худоби до поїлки.
Щоб обмежити вплив
транспортування на добробут тварин, намагаючись зменшити вплив небезпеки,
рекомендовано враховувати, що під час подорожі тварини відчувають стрес під
час руху та надмірну сенсорну стимуляцію, що потенційно може призвести до
втоми, страху та страждання. Біль і/або дискомфорт можуть бути відносно
рідкісними, але якщо вони трапляються, наслідки можуть бути серйозними та з
часом посилюватимуться. Фізіологічні зміни, які, ймовірно, пов'язані зі
спрагою, виявляють після 9 годин транспортування, а фізіологічні зміни, що
вказують на голод, можуть проявлятися після 12 годин транспортування. Рекомендації щодо перерв у дорозі та диспетчерських
постів Базуючись на загальних
знаннях про худобу та поточній практиці, для захисту добробуту великої рогатої
худоби на цьому етапі транспортування рекомендується таке. Велику рогату
худобу слід вивантажити з транспортного засобу, щоб ефективно забезпечити
їжею, водою та відпочити. Велику рогату худобу з різних відсіків автомобіля
не можна змішувати. Мікрокліматичні умови мають забезпечувати утримання
худоби в зоні теплового комфорту. Лактуючих корів необхідно доїти кожні 12
годин. Слід забезпечувати довільне споживання корму, і вся велика рогата
худоба повинна мати можливість їсти одночасно та мати вільний доступ до
поїлок і свіжої води в будь-який час. Тварин, які виявляють ознаки слабкості
або захворювання, необхідно оглянути та лікувати відповідно. Тварин,
непридатних для подальшого транспортування, не слід спрямовувати за вантажем
під час перевантаження, вони підлягають забою, лікуванню або евтаназії
відповідно до прогнозу їхнього стану. Для поранених і хворих тварин мають
бути розроблені плани дій у надзвичайних ситуаціях. Поки не будуть
встановлені порогові значення тривалості періодів відпочинку, засновані на
доказах, рекомендовано дотримуватися поточного 24-годинного періоду. Рекомендації щодо транспортування великої рогатої худоби
повітряним та залізничним транспортом Поки для цих транспортних
засобів не будуть встановлені порогові значення, що ґрунтуються на фактичних
даних, рекомендовано узгодження з рекомендаціями для автомобільного
транспорту. Рекомендації для конкретних випадків
Під час підготовки до
транспортування необхідно забезпечити достатню кількість молозива якомога
раніше після пологів ще на фермі. Доглядальники за невідлученими телятами
мають пройти спеціальну підготовку для цієї категорії тварин, оскільки вони
відрізняються від інших категорій великої рогатої худоби, наприклад, своєю
схильністю слідувати одна за одною та своїми вимогами до корму.
Потрібно виділяти достатньо
часу для обробки та годівлі телят. Під час годівлі телята мають отримувати
молоко або замінник молока відповідної температури та гігієнічного рівня, а
не електроліти. Молоко або замінник молока слід згодовувати із сосок, що дає
змогу телятам годуватися, смокчучи з відповідної висоти. Під час
транспортування інтервали між прийомами молока не мають перевищувати 12 год і
бути не менше 6 годин. Після молочної їжі телятам необхідно дати відпочити (полежати)
у спокійному місці протягом 3 годин, щоб перетравити їжу. Максимальна
тривалість подорожі має враховувати час від останнього годування. Для того
щоб дозволити завантаження/розвантаження телят і 3-годинний відпочинок після
їжі, подорожі не мають перевищувати 8 годин. Щоб зменшити ризик теплового
стресу, температура в транспортних засобах, які транспортують невідлучених
телят, не має перевищувати 25°C. Поки для цієї категорії великої рогатої
худоби не будуть встановлені порогові значення висоти палуби, що ґрунтуються
на фактичних даних, мінімальна вертикальна висота під час транспортування має
становити щонайменше [висота в холці (см) × 1,17 + 20 см], як
рекомендовано для інших категорій великої рогатої худоби. Згідно з наявними
знаннями, телятам під час транспортування має бути не менше 5 тижнів, вага
дорівнювати 50 кг. Експорт тваринницьким судном Поки для суден для
перевезення худоби не будуть встановлені порогові значення, що ґрунтуються на
фактичних даних, рекомендується узгодити їх із рекомендаціями щодо
мікрокліматичних умов і вільного місця для великої рогатої худоби. Слід
забезпечити достатню вентиляцію на палубі, де перебувають тварини. Перевізники
мають переконатися, що у них є плани дій на випадок надзвичайних ситуацій,
наприклад спалаху хвороби, пожежі, відмови від розвантаження в порту
призначення. Тварин не слід відправляти, якщо погодні умови, які
очікуються під час подорожі, можуть завдати їм травм або страждань Під час перевезення на поромах слід забезпечити достатню
вентиляцію на палубі, де перебувають тварини. Перевізники мають
переконатися, що у них є плани дій на випадок надзвичайних ситуацій,
наприклад збоїв у поромах. Тварин не слід відправляти, якщо вплив
погодних умов, очікуваних під час подорожі та в пункті призначення, ймовірно,
завдаватиме їм травм або страждань. Слід брати до уваги фактори, як-от
прогнозований напрямок і сила вітру, стан моря та те, чи судно стабілізовано.
Водій або тваринник повинен мати доступ до тварин через регулярні
проміжки часу під час рейсу, щоб перевірити їх і доглядати за ними. Лактуючих
корів не слід перевозити, якщо загальна тривалість подорожі буде довшою за 12
годин, оскільки доїння неможливе. 4. Загальні рекомендації щодо транспортування свиней
Необхідно розробити та
підтвердити протоколи для оцінювання добробуту свиней під час
транспортування, переважно з урахуванням аспектів систем утримання та
виробництва до та після транспортування, наприклад, якщо тварин транспортують
до умов інтенсивного або екстенсивного господарства або з них. Рекомендації щодо підготовки свиней до транспортування. Базуючись
на загальних знаннях про свиней і поточній практиці, рекомендовані такі профілактичні
заходи для захисту добробуту свиней під час цієї фази: уникати змішування
тварин, свині повинні мати необмежений доступ до води протягом усієї фази
підготовки. Тип і кількість поїлок слід пристосовувати до категорії і
кількості свиней (взявши за основу рекомендації на фермі). За кілька годин до
завантаження на транспортний засіб свиням слід надати можливість відпочити із
позиції простору, мікрокліматичних умов і змоги уникнути агресивних взаємодій
між собою. У години перед завантаженням на транспортний засіб свиней
необхідно утримувати в умовах, що дають змогу уникнути сонячного
випромінювання та забезпечують мікрокліматичні умови, що відповідають
конкретній категорії свиней. Періоди голодування перед транспортуванням мають
бути пристосовані до категорії свиней і відповідати запланованій тривалості
подорожі, а також враховувати, чи транспортуються свині на забій, чи для
подальшої відгодівлі/розведення. Поки не будуть встановлені порогові
значення, що ґрунтуються на доказах, рекомендується голодування перед
транспортуванням менше ніж 10 годин. Час, витрачений на завантаження, слід
включити в цей 10-годинний період. Для інших категорій свиней голодування
перед транспортуванням має бути коротшим.
Щоб уникнути болю та
дискомфорту, тварини мають бути придатними для транспортування. Порогові
значення: кульгавість, лихоманка, задишка, атаксія, дезорієнтація/аномальна
поведінка, рани, зовнішність, поведінка, опухлі суглоби, абсцес, грижа,
випадання прямої кишки та піхви, пізня вагітність, переломи кісток, оцінка
стану тіла, недолік зору. Ризик, пов’язаний із транспортуванням тварин із
низкою умов, потенційно включаючи негативні афективні стани під час
транспортування, як-от вагітність, . Щоб уникнути сумнівів і неправильної
класифікації тварин щодо придатності до транспортування, концепція має бути
належним чином визначена, професійні групи (зокрема фермери, оператори,
водії, перевізники, інспектори і ветеринари) мають бути добре освіченими.
Рекомендації щодо навантаження/розвантаження свиней під
час автомобільного транспортування Щоб звести до мінімуму стрес,
пов’язаний з обробкою та іншими процесами під час завантаження та
розвантаження, обробники мають бути належним чином навчені. Слід уникати
затримок у завантаженні та розвантаженні через підвищений вплив небезпек,
як-от високі температури. Рекомендації щодо транзиту свиней під час автомобільного
транспортування
З-поміж факторів навколишнього
середовища, що впливають на теплове навантаження на свиней під час
транспортування, рекомендовано брати до уваги температуру та принаймні
вологість в процесі оцінювання добробуту свиней під час транспортування.
Відношення між ними можна виразити різними індексами. Щоб зменшити ризик
виникнення теплового стресу через вплив високих температур, температура в
транспортних засобах, що транспортують свиней, не має перевищувати 30°C для
відлучених, 25°C ‒ для свиноматок. Проте рекомендовано підтримувати
температуру нижче верхнього порогу, який становить 25°C для відлучених, 22°C
для свиноматок, щоб захистити добробут тварин під час транспортування.
Транспортні засоби мають бути обладнані датчиками, які фіксують
мікрокліматичні умови якомога ближче до положення тварин у транспортному
засобі, і в кількох місцях, щоб включати гарячі, а також холодні точки, а
також репрезентативні точки між ними, що дає змогу контролювати мікроклімат
Ця рекомендація стосується всіх категорій свиней, яких транспортують групами,
і передбачає, що свиней транспортують у мікрокліматичних умовах, які
відповідають рекомендованим у 3.5.3.1.
Слід визначати вплив різних
дозволених площ, заснованих на біологічних функціях свиней під час
транспортування, на поведінку та клінічний стан різних категорій свиней під
час транспортування.
Зокрема, здатність свиней
лежати, стабілізувати себе, терморегулювати та проявляти соціальну поведінку
(включно з бійками) під час тривалого та короткочасного транспортування. Слід
також визначити необхідний простір і конструкцію транспортного засобу,
зокрема з розташуванням поїлок, типом поїлки та співвідношенням між свинями
та поїлками для напування свиней під час транспортування. Необхідно
зосередитися на споживанні води тваринами та на потенційних наслідках втрати
води з погляду добробуту тварин.
Щоб обмежити вплив транспортування
на добробут тварин, намагаючись зменшити вплив небезпеки, рекомендується
враховувати, що: тварини відчувають руховий стрес і сенсорну надмірну
стимуляцію протягом усієї подорожі, що потенційно може призвести до втоми,
страху та дистресу. Груповий стрес починається, як тільки свині змішуються, і
продовжується під час подорожі та може призвести до втоми. Біль і/або
дискомфорт через стан здоров’я та травми можуть бути серйозними та з часом
посилюватимуться під час транспортування. Очікується, що серйозність проблем
із відпочинком зростатиме зі збільшенням тривалості та може призвести до
втоми. Поведінкові та фізіологічні зміни, які, ймовірно, пов’язані зі
спрагою, були виявлені після 8 годин транспортування, навіть якщо на
транспортному засобі встановлено поїлки. Поведінкові та фізіологічні зміни,
що вказують на голод, можуть відбутися після 12 годин позбавлення їжі.
Залежно від голодування перед транспортуванням це може відповідати раннім
годинам подорожі. Рекомендації щодо перерв у дорозі та диспетчерських
постів
Базуючись на загальних
знаннях про свиней і поточній практиці, для захисту добробуту свиней на цьому
етапі транспортування рекомендується таке. Слід уникати змішування незнайомих
свиней, мікрокліматичні умови мають давати змогу утримувати свиней протягом
усього періоду перебування. Коли є корм, всі свині повинні мати можливість
їсти одночасно. Доступ до поїлок має бути вільним у будь-який час. Тварин,
які виявляють ознаки слабкості або захворювання, необхідно оглянути та
лікувати відповідно. Тварин, непридатних для подальшого транспортування, не
слід спрямовувати за вантажем під час перевантаження, вони підлягають забою,
лікуванню або евтаназії відповідно до прогнозу їхнього стану. Для поранених і
хворих тварин мають бути розроблені плани дій у надзвичайних ситуаціях. Не
можна перегодовувати свиней, тварини не мають входити в будівлю, яка не була
належним чином очищена, та не суха. Поки не будуть встановлені порогові
значення тривалості періодів відпочинку, засновані на доказах, рекомендується
узгодження з поточним 24-годинним періодом. Рекомендації щодо транспортування свиней повітряним та
залізничним транспортом. Поки для цих транспортних засобів не будуть
встановлені порогові значення, що ґрунтуються на фактичних даних,
рекомендується узгодження з рекомендаціями для автомобільного транспорту.
Рекомендації щодо конкретних випадків
Через подібність ситуацій і
небезпек рекомендується узгодження з рекомендаціями для
автомобільного транспорту щодо мікрокліматичних умов підготовки,
завантаження/розвантаження та транзиту та допуску простору (див. пп. 3.3 , 3.4 , 3.5.3.1 , 3.5.3.2 і 3.6 ). Якщо ці тварини придатні для транспортування,
шлях до бійні має бути зведений до мінімуму, бути прямим і не передбачати
розвантаження та перевантаження в будь-яких тимчасових приміщеннях.
Свиноматок слід забити якомога швидше після прибуття. Якщо ці тварини не
придатні для транспортування та не мають перспективи одужання протягом
розумного періоду часу, їх слід якомога швидше забити на фермі.
Рекомендації щодо
автомобільного транспорту (див. пп. 3.3 , 3.4 та 3.5 ) застосовні в цьому
контексті, тому рекомендується застосовувати їх, за винятком перерв у дорозі,
оскільки вони не стосуються цього сценарію. транспортні засоби та процедури,
зокрема стаціонарні періоди відпочинку, щоб гарантувати захист добробуту
свиней під час цього виду транспортування. 5.Рекомендації щодо транспортування коней
Необхідно
розробити та підтвердити протоколи для оцінювання добробуту коней під час
транспортування, переважно з урахуванням аспектів умов утримання до та після
транспортування. Рекомендації щодо підготовки коней до транспортування Необхідно розробити та
підтвердити протоколи для оцінювання добробуту тварин на етапі підготовки,
зокрема сценарії, що характеризуються повторним перевантаженням тварин. Щоб
уникнути наслідків для добробуту, як-от тривалий голод і спрага на пізніх
етапах транспортування, корм і вода мають бути доступними під час
приготування і надаватися так, щоб тварини мали до них легкий доступ. За
можливості коней слід привчати до навантаження і транспортування. Людей, які
займаються кіньми, слід навчати поведінці та дресирування коней. Придатність до
транспортування. Щоб уникнути наслідків для добробуту, як-от біль і
дискомфорт, тварини мають бути придатними для транспортування. Необхідно
розробити та підтвердити вказівки щодо умов, що призводять до непридатності
тварин, включаючи порогові значення: кульгавість, лихоманка, задишка,
атаксія, дезорієнтація/аномальна поведінка, рани, зовнішній вигляд,
поведінка, опухлі суглоби, абсцеси, грижі, пізня вагітність, переломи кісток,
оцінка стану тіла, погіршення зору. Щоб уникнути сумнівів і
неправильної класифікації тварин щодо придатності до транспортування,
концепція має бути належним чином визначена, власники та професійні групи
(зокрема фермери, тваринники, водії, перевізники, інспектори і ветеринари)
мають бути добре освіченими. Потрібно вивчити ризики, пов’язані із
транспортуванням тварин із низкою станів, які потенційно можуть спричинити
негативні стани під час транспортування, наприклад вагітність. Необхідно
скласти план на випадок надзвичайних ситуацій щодо того, як доглядати за
кіньми, які стають непридатними для транспортування під час подорожі.
Рекомендації щодо навантаження/розвантаження коней під
час автомобільних перевезень Щоб
звести до мінімуму стрес під час вантажно-розвантажувальних робіт та інші
наслідки для здоров’я під час завантаження та розвантаження, працівники мають
бути належним чином навчені та знати використання непримусових методів та
інструментів. Щоб звести до мінімуму стрес і травми, коні мають бути навчені
вантажно-розвантажувальним роботам. Завантажувально-розвантажувальні
засоби мають відповідати призначенню, щоб уникнути наслідків для здоров’я,
як-от травми. Затримки із завантаженням збільшують вплив небезпек, як-от
високі температури, можуть призвести до наслідків для добробуту, як-от
тепловий стрес, їх слід уникати. Рекомендації щодо транзитного етапу під час
автомобільного транспортування коней
З-поміж факторів навколишнього
середовища, що впливають на теплове навантаження на коней під час
транспортування, рекомендується брати до уваги температуру сухого термометра
та принаймні вологість в процесі оцінювання добробуту коней під час
транспортування. Відношення між ними можна виразити різними індексами. Щоб
повністю запобігти негативному впливу на добробут тварин мікрокліматичних
умов під час подорожей, коней слід транспортувати в зоні теплового комфорту,
верхній поріг якої становить 20°C. Щоб зменшити ризик наслідків для добробуту
через вплив високих ефективних температур, температура всередині транспортних
засобів, що перевозять коней, не має перевищувати верхню критичну
температуру, оцінену як 25°C. Щоб зменшити ризик теплового стресу, коней
завжди слід добре зволожувати, забезпечуючи вільний доступ води до та після
подорожі. Транспортні засоби мають бути обладнані датчиками, які фіксують
мікрокліматичні умови якомога ближче до положення тварин у транспортному
засобі та (принаймні у великих транспортних засобах) у кількох місцях,
включаючи гарячі та холодні точки та типові точки між ними, даючи змогу
контролювати мікроклімат (бажано поєднання температури та вологості) вантажу
та регулювати вентиляцію, якщо умови перевищують рівень комфортної зони. Слід
уточнити технічні питання (наприклад, точність, технічне обслуговування,
розміщення, надійність і калібрування), що стосуються цього вдосконаленого
підходу.
Індивідуальний – горизонтальний простір
Загальна ширина окремого стійла
має бути принаймні на 40 см більшою, ніж ширина тварини в найширшій точці
(див 13 для пояснення). За
індивідуального транспортування кінь повинен мати принаймні 40 см вільного
простору на додаток до довжини тіла коня, виміряної від хвоста до носа, коли
шия розташована паралельно землі, плюс 50 см, якщо годувати в сітці для сіна.
надається в дорозі (рис. 14 ). Коні повинні мати
змогу опускати голову нижче висоти холки, щоб прочистити дихальні шляхи, а це
неможливо, якщо вони перехресно або коротко прив’язані (<60 см мотузки).
Мінімальний розмір площі для
коней, що перевозяться в індивідуальному стійлі автомобільним транспортом,
включаючи умови прив'язки. Вимоги до простору для коней, які транспортуються
з обмеженою придатністю до транспортування (наприклад, транспортуються до
ветеринарної клініки). Встановлення вимог до простору для кобил, яких
перевозять з лошатами.
Кількість і серйозність
небезпек, яким піддаються тварини під час транспортування, впливають на
кінцеві наслідки для добробуту, але на підставі доказів тривалих наслідків
для добробуту, зокрема стресу і негативних афективних станів, на користь
добробуту тварин тривалість подорожі має зберігатися до мінімуму. Щоб
обмежити вплив транспортування на добробут тварин, намагаючись зменшити
ризики та пов’язані з ними наслідки для добробуту, постійні, прогресивні та
спорадичні, рекомендується враховувати, що: тварини відчувають руховий стрес
і сенсорну надмірну стимуляцію протягом усієї подорожі, що потенційно може
призвести до втоми, страху та дистресу. Біль і/або дискомфорт через стан здоров’я
чи травми з часом посилюватимуться під час транспортування та можуть
призвести до страждань. Очікується, що серйозність
проблем із відпочинком зростатиме зі збільшенням тривалості та може призвести
до втоми. Клінічні розлади дихання можуть спостерігатися після поїздок
тривалістю 10-14 годин. Шлунково-кишкові розлади, як-от виразка шлунка, можна
спостерігати через 12 годин у негодованих коней. Поведінкові показники спраги
вперше проявляються через 3 години, а фізіологічні біомаркери зневоднення лише
через 1-3 години. Повідомлялося про фізіологічні біомаркери, що вказують на
тривалий голод після 12 годин транспортування. Під час транспортування коней
слід забезпечувати кормом і водою ad libitum або принаймні
через регулярні проміжки часу (не більше 4 годин) протягом 30 хвилин, коли
транспортний засіб стоїть. Рекомендації щодо перерв у дорозі та постів контролю Базуючись на загальних
знаннях про коней і поточній практиці, для захисту добробуту коней на цьому
етапі транспортування рекомендується таке. Перерви в дорозі можуть бути в
транспортному засобі, що стоїть, або після вивантаження з транспортного
засобу. Мікрокліматичні умови під час перерви в подорожі мають давати змогу
утримувати коней у зоні теплового комфорту. Корм (наприклад, сіно) слід надавати
для споживання ad libitum , а коні повинні мати вільний
доступ до поїлок і прісної води в будь-який час. Контрольні пости повинні
мати належні вантажно-розвантажувальні засоби та персонал з досвідом роботи з
кіньми. Коней, які під час транспортування стоять окремо, потрібно
розміщувати в одиночних стійлах. Коней, яких перевозять групою, потрібно
розміщувати з цією групою і тільки з цією групою. Тварин, які виявляють
ознаки слабкості або захворювання, необхідно оглянути та лікувати відповідно.
Тварини, непридатні для подальшого транспортування, не мають слідувати за
вантажем під час перевантаження, вони підлягають забою, лікуванню або
евтаназії відповідно до прогнозу їхнього стану. Для поранених і хворих тварин
мають бути розроблені плани дій у надзвичайних ситуаціях. Через ризик того,
що перебування на контрольному пункті (включаючи розвантаження та
перевантаження) призведе до наслідків для добробуту, рекомендується, щоб
кількість разів, коли коні залишаються на контрольному пункті, була якомога
меншою. Беручи до уваги рекомендації щодо мікрокліматичних умов ( 3.5.3.1 ) і допустимого
простору 3.5.3.2 ) і максимального
часу в дорозі ( 3.5.3.3 ), на
диспетчерському пункті має бути встановлено період 12-24 год годування, пиття
та відновлення після втоми після довгої дороги. Рекомендації щодо перевезення коней водним шляхом ( 3.3 , 3.4 , 3.5 та 3.6 ) Слід забезпечити достатню
вентиляцію на палубі, де перебувають тварини. Внаслідок впливу небезпек,
характерних для транспорту, а також перелічених додаткових проблем,
тривалість рейсу не слід вважати часом відпочинку. Перевізники мають
забезпечити наявність планів дій на випадок надзвичайних ситуацій, наприклад,
збоїв у поромах. Тварин не слід відправляти, якщо вплив погодних умов,
очікуваних під час подорожі та в пункті призначення, ймовірно, спричинить
травму або страждання. Беруть до уваги такі фактори, як прогнозований напрямок
і сила вітру, стан моря та те, чи судно стабілізовано. Водій або тваринник
повинен мати доступ до тварин через регулярні проміжки часу під час рейсу,
щоб перевірити їх і доглядати за ними. Рекомендації щодо перевезення коней повітряним
транспортом Поки для цих транспортних
засобів не будуть встановлені порогові значення, що ґрунтуються на фактичних
даних, рекомендується узгодження з рекомендаціями щодо мікрокліматичних умов
для автомобільного транспорту. Час очікування слід
скоротити, а тваринам слід створити комфортні умови під час очікування,
забезпечивши доступ до корму та води та температуру в межах зони теплового
комфорту. Під час подорожі коней слід регулярно оглядати та напувати,
постійно маючи під рукою сітку для сіна. Перед поїздкою на літаку коней слід
привчити принаймні до подорожі. 6. Рекомендації щодо транспортування кіз і овець Під час транспортування кіз
слід приділяти увагу запобіганню небезпекам, які є загальними для транспортування,
а отже, запобігати виникненню у кіз ситуацій, як-от проблеми з відпочинком,
тепловий стрес, груповий стрес, тривалий голод, тривала спрага, стрес під час
руху. Системи поводження та стримування мають бути придатними для кіз, а
працівники мають бути навчені поводженню з козами. Необхідно уникати
повторних перегрупувань і розділяти рогатих і безрогих кіз. Щоб зменшити
ризик виникнення ситуацій через вплив високих температур, температура
всередині транспортних засобів, що перевозять кіз, не має перевищувати 30°C.
Поки для кіз не будуть встановлені порогові значення, що ґрунтуються на
фактичних даних, рекомендується узгодити із запропонованим дозволеним
простором і часом у дорозі для овець. Рекомендації для конкретних сценаріїв
Завдяки подібності ситуацій і
небезпек рекомендується узгодження з рекомендаціями для автомобільного
транспорту ( 3.3 , 3.4 , 3.5 і 3.6 ).
Поки для суден для
перевезення худоби не будуть встановлені порогові значення, що ґрунтуються на
фактичних даних, рекомендовано узгодження з рекомендаціями щодо
мікрокліматичних умов і вільних місць для овець. Слід забезпечити достатню
вентиляцію на палубі, де перебувають тварини. Перевізники мають переконатися,
що у них є план дій на випадок надзвичайних ситуацій, наприклад, спалаху
хвороби, пожежі, відмови від розвантаження в порту призначення. Тварин не
слід відправляти, якщо погодні умови, які очікуються під час подорожі, можуть
завдати їм травм або страждань. Слід забезпечити достатню вентиляцію на
палубі, де перебувають тварини. Необхідно взяти до уваги фактори, як-от
прогнозований напрямок і сила вітру, стан моря та те, чи стабілізовано судно.
Водій або тваринник повинен мати доступ до тварин через регулярні проміжки
часу під час рейсу, щоб перевірити їх і доглядати за ними.
Поки для цих транспортних
засобів не будуть встановлені порогові значення, що ґрунтуються на фактичних
даних, рекомендується узгодження з рекомендаціями для автомобільного
транспорту.
Рекомендації щодо
автомобільного транспорту ( 3.3 , 3.4 , 3.5 і 3.6 ) застосовуються в цьому
контексті; тому їх рекомендується застосовувати, за винятком перерв у дорозі.
Експорт овець автомобільним
транспортом пов’язаний з ризиками для добробуту тварин, які транспортуються,
деякі з них важко або неможливо контролювати, наприклад, затримки в процесі
виїзду з ЄС, обробка та перерви в дорозі за межі ЄС. Отже, експорт
автомобільним транспортом, швидше за все, пов’язаний з більшою небезпекою та
більшим ризиком, ніж транспортування всередині ЄС. Цей експорт, зазвичай,
передбачає тривалі подорожі через далеку відстань із усіма наслідками( 3.5.3.3) Можна
припустити й інші небезпеки, як-от висока температура навколишнього
середовища та відсутність планів пом’якшення екстремальних зовнішніх
температур.
Зазвичай, ситуації,
небезпеки, профілактичні та коригувальні/пом’якшувальні заходи, пояснені щодо
транспортування автомобільним транспортом (3.3 , 3.4 та 3.5 ), також застосовуються
тут. Перевезення овець на суднах для перевезення худоби збільшує ризики для добробуту
тварин, оскільки вони піддаються додатковим небезпекам (час очікування в
портах, голодування, обробка після прибуття) порівняно з автомобільним
транспортуванням у межах ЄС. Занепокоєння щодо добробуту тварин викликають
мікрокліматичні умови під час очікування в портах і подорожі, стрес під час
руху, що виникає через морські умови та обробку після подорожі. Основними проблемами
добробуту, пов’язаними з перевезенням овець на поромах є: поєднання часу
очікування в порту до та після рейсу плюс тривалість морської подорожі, що
призводить до того, що загальний час, проведений у транспортних засобах,
потенційно перевищує рекомендований час у дорозі; погодні умови, що
призводять до затримки або скасування поїздок, а також до стресу під час
руху; знижена вентиляція через відсутність природної вентиляції (вітру)
всередині судна; та труднощі з доглядом за тваринами та розвантаженням у разі
надзвичайних ситуацій.
Що стосується овець,
авіаперевезення включають лише невелику частину перевезених тварин, переважно
племінних тварин. Залізниця ‒ це вид транспорту, який найменше
використовують для перевезення овець. Небезпеки, профілактичні та коригувальні/пом’якшувальні
заходи, пояснені в транспортуванні автомобільним транспортом ( 3.1 ), також застосовуються
тут, але під час повітряного або залізничного транспортування будуть
додаткові проблеми щодо добробуту овець через складність поїздок. Ідентифікація профілактичних
заходів має особливе значення під час транспортування тварин, оскільки
коригувальні заходи часто неможливо застосувати під час подорожі. Якщо виявлено наслідки для
добробуту видимих тварин, цілком ймовірно, що інші тварини в транспортному
засобі також постраждали меншою чи більшою мірою в транспортному засобі. У
такому типі ситуації особлива увага приділяється наявності небезпек. Якщо є
певні небезпеки, можна припустити, що тварини відчувають відповідні наслідки
для добробуту. Згідно з цією думкою, тривалість подорожі розглядається як
період, протягом якого транспортний засіб перебуває в дорозі до досягнення
пункту призначення. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Попередня тема |
Наступна тема |