Інструкція № 6 для навчальної практики під керівництвом
викладача
Участь сестри медичної бакалавра в обстеженні та оцінюванні
стану серцево-судинної системи
Обладнання: методична розробка,
презентація «Участь сестри медичної бакалавра в обстеженні та оцінюванні
стану серцево-судинної системи», стенди-макети «Артеріальні гіпертензії»,
«ІХС», макет «Інфаркт міокарда»,
відеофільми «Мітральний
стеноз», «ІХС. Аортокоронарографія. Стентування», роздатковий матеріал, ситуаційні, тестові
завдання.
Джерела інформації.
1. Обстеження
та оцінка стану здоров’я людини: підручник / І.Ф.
Костенко - К.: Медицина. 2019. – с. 71-92, 166-220, 271.
2. Внутрішня
медицина – Навчальні матеріали
онлайн. [Електронний ресурс] – режим доступу :
https://pidruchniki.соm/77840/meditsinа/ vnutrisnya_meditsina.
3. G Suite for Education
googl класрум: презентація, відеофільми, практичні навики, код предмету
d7yfhwx
Мета: поглиблено вивчити
теоретичні та прикладні засади діагностики та моніторингу стану здоров’я
пацієнтів із захворюваннями серцево-судинної системи, що оглядово вивчались
на попередніх курсах, достатніх для успішного виконання професійних
обов’язків за обраним фахом;
удосконалити теоретичні
знання з обстеження і діагностики захворювань серцево-судинної системи для
підвищення ефективності медичних послуг, а також використовувати методи, що
сприяють раціональному використанню обмежених ресурсів.
Студент має знати:
Основи функціональної
діагностики пацієнта з захворюваннями серцево-судинної системи, техніку
виконання функціональних методів діагностики; діагностичне значення основних
інструментальних методів дослідження захворювань серцево-судинної системи,
основні симптоми та синдроми захворювань серцево-судинної системи;
вміти: удосконалити та
систематизувати навики із техніки і підготовки пацієнта до виконання
функціональних проб, дослідження функціонального стану серцево-судинної
системи.
Хід роботи
І. Теоретична
конкретизація знань.
Тестовий контроль початкового рівня знань (варіант 1).
Усне/письмове фронтальне
опитування.
ІІ. Практична робота
студента під керівництвом викладача.
№ з/п
|
Зміст навчання
|
Роз’яснення до виконання завдання
|
1
|
Користуючись схемою і методикою
обстеження пацієнта, спираючись на знання анатомо-фізіологічних
особливостей системи кровообігу у пацієнтів різних вікових груп, уміти:
- визначати верхівковий
поштовх;
- проводити перкусію та
аускультацію серця;
- визначати частоту серцевих
скорочень;
- визначати властивості
пульсу та реєструвати його в температурному листку;
- вимірювати артеріальний
тиск, оцінювати його результати та реєструвати в температурному листку
|
Додаток: розділ 6
|
Вирішення ситуаційних
завдань (додаток 2).
Тестовий контроль кінцевого рівня знань (варіант 2).
ІІІ. Додаток:
навчальний посібник «Обстеження та визначення стану здоров’я», 6 розділ.
ІV. Контрольні
запитання для закріплення
знань з теми «Участь сестри
медичної бакалавра в обстеженні
та оцінюванні стану серцево-судинної
системи».
1. Основні скарги
пацієнта у разі захворювань серцево-судинної системи. Особливості збирання
анамнезу.
3. Особливості огляду
пацієнта з хворобами серцево-судинної системи. Ознаки, що виявляють під час
ураження серцево-судинної системи.
4. Пальпація грудної
клітки. Можливі зміни при захворюваннях органів системи кровообігу.
5. Перкусія серця.
Значення для діагностики захворювань серцево-судинної системи.
6. Аускультація серця.
Вкажіть загальні та спеціальні вимоги до проведення аускультації. Охарактеризуйте тони серця та їх компоненти в
нормі та патології, функціональні й органічні шуми серця.
7. Гіпертензивний
синдром: визначення, етіологія,
клінічні ознаки, ускладнення, методи діагностики.
8. Визначення
стенокардії: етіологічні чинники, механізм виникнення, класифікація, клінічні
ознаки, диференційна діагностика больового синдрому при стенокардії і
інфаркті міокарду.
9. Синдром ураження
міокарда: визначення, етіологія, клінічні ознаки, методи діагностики, зміни
на ЕКГ.
10. Синдром гострої
недостатності кровообігу: визначення, класифікація, клінічні ознаки, методи
діагностики. Основні причини розвитку гострої лівошлуночкової серцевої недостатності: клінічні ознаки, діагностика
11.
Основні причини розвитку гострої правошлуночкової серцевої недостатності: клінічні ознаки, діагностика.
12. Проведіть диференційну
діагностику серцевої та бронхіальної астми.
13. Больовий синдром у
лівій половині грудної клітки: причини розвитку, основні захворювання,
діагностика, диференційна діагностика.
14. Синдром порушення серцевого ритму: етіологія,
класифікація, загальні клінічні прояви діагностика, зміни на ЕКГ.
15. Синдром хронічної
недостатності кровообігу: етіологія, класифікація, клінічні прояви,
діагностика.
V. Висновок:
__________________________________________________
VІ. Домашнє завдання. Участь медичної сестри-бакалавра в
обстеженні та оцінюванні стану травної системи
|