НМЦ

ОБСТЕЖЕННЯ ТА ОЦІНКА СТАНУ ЗДОРОВ’Я ЛЮДИНИ

Електронний підручник

 

ВФПО

ІНСТРУКЦІЯ 6

 

Інструкція № 6 для навчальної практики під керівництвом викладача

Участь сестри медичної бакалавра в обстеженні та оцінюванні стану серцево-судинної системи

Обладнання: методична розробка, презентація «Участь сестри медичної бакалавра в обстеженні та оцінюванні стану серцево-судинної системи», стенди-макети «Артеріальні гіпертензії», «ІХС», макет «Інфаркт міокарда», відеофільми «Мітральний стеноз», «ІХС. Аортокоронарографія. Стентування», роздатковий матеріал, ситуаційні, тестові завдання.

Джерела інформації.

1. Обстеження та оцінка стану здоров’я людини: підручник / І.Ф. Костенко - К.: Медицина. 2019. – с. 71-92, 166-220, 271.

2. Внутрішня медицина – Навчальні матеріали онлайн. [Електронний ресурс] – режим доступу : https://pidruchniki.соm/77840/meditsinа/ vnutrisnya_meditsina.

3. G Suite for Education googl класрум: презентація, відеофільми, практичні навики, код предмету d7yfhwx

Мета: поглиблено вивчити теоретичні та прикладні засади діагностики та моніторингу стану здоров’я пацієнтів із захворюваннями серцево-судинної системи, що оглядово вивчались на попередніх курсах, достатніх для успішного виконання професійних обов’язків за обраним фахом;

удосконалити теоретичні знання з обстеження і діагностики захворювань серцево-судинної системи для підвищення ефективності медичних послуг, а також використовувати методи, що сприяють раціональному використанню обмежених ресурсів.

Студент має знати:

Основи функціональної діагностики пацієнта з захворюваннями серцево-судинної системи, техніку виконання функціональних методів діагностики; діагностичне значення основних інструментальних методів дослідження захворювань серцево-судинної системи, основні симптоми та синдроми захворювань серцево-судинної системи;

вміти: удосконалити та систематизувати навики із техніки і підготовки пацієнта до виконання функціональних проб, дослідження функціонального стану серцево-судинної системи.

Хід роботи

І. Теоретична конкретизація знань.

Тестовий контроль початкового рівня знань (варіант 1).

Усне/письмове фронтальне опитування.

ІІ. Практична робота студента під керівництвом викладача.

 

№ з/п

Зміст навчання

Роз’яснення до виконання завдання

1

 

Користуючись схемою і методикою обстеження пацієнта, спираючись на знання анатомо-фізіологічних особливостей системи кровообігу у пацієнтів різних вікових груп, уміти:

- визначати верхівковий поштовх;

- проводити перкусію та аускультацію серця;

- визначати частоту серцевих скорочень;

- визначати властивості пульсу та реєструвати його в температурному листку;

- вимірювати артеріальний тиск, оцінювати його результати та реєструвати в температурному листку

Додаток: розділ 6

 

Вирішення ситуаційних завдань (додаток 2).

Тестовий контроль кінцевого рівня знань (варіант 2).

ІІІ. Додаток: навчальний посібник «Обстеження та визначення стану здоров’я», 6 розділ.

ІV. Контрольні запитання для закріплення знань з теми «Участь сестри медичної бакалавра в обстеженні та оцінюванні стану серцево-судинної системи».

1. Основні скарги пацієнта у разі захворювань серцево-судинної системи. Особливості збирання анамнезу.

3. Особливості огляду пацієнта з хворобами серцево-судинної системи. Ознаки, що виявляють під час ураження серцево-судинної системи.

4. Пальпація грудної клітки. Можливі зміни при захворюваннях органів системи кровообігу.

5. Перкусія серця. Значення для діагностики захворювань серцево-судинної системи.

6. Аускультація серця. Вкажіть загальні та спеціальні вимоги до проведення аускультації. Охарактеризуйте тони серця та їх компоненти в нормі та патології, функціональні й органічні шуми серця.

7. Гіпертензивний синдром: визначення, етіологія, клінічні ознаки, ускладнення, методи діагностики.

8. Визначення стенокардії: етіологічні чинники, механізм виникнення, класифікація, клінічні ознаки, диференційна діагностика больового синдрому при стенокардії і інфаркті міокарду.

9. Синдром ураження міокарда: визначення, етіологія, клінічні ознаки, методи діагностики, зміни на ЕКГ.

10. Синдром гострої недостатності кровообігу: визначення, класифікація, клінічні ознаки, методи діагностики. Основні причини розвитку гострої лівошлуночкової серцевої недостатності: клінічні ознаки, діагностика

11. Основні причини розвитку гострої правошлуночкової серцевої недостатності: клінічні ознаки, діагностика.

12. Проведіть диференційну діагностику серцевої та бронхіальної астми.

13. Больовий синдром у лівій половині грудної клітки: причини розвитку, основні захворювання, діагностика, диференційна діагностика.

14. Синдром порушення серцевого ритму: етіологія, класифікація, загальні клінічні прояви діагностика, зміни на ЕКГ.

15. Синдром хронічної недостатності кровообігу: етіологія, класифікація, клінічні прояви, діагностика.

V. Висновок: __________________________________________________

VІ. Домашнє завдання. Участь медичної сестри-бакалавра в обстеженні та оцінюванні стану травної системи

 

Попередня тема

Повернутися назад

Наступна тема