НМЦ

ПАЛИВОЗАПРАВНІ КОМПЛЕКСИ ТА СИСТЕМИ

Електронний посібник

 

ВФПО

РОЗДІЛ 1. АВІАЦІЙНІ ПАЛИВОЗАПРАВНІ КОМПЛЕКСИ

 

 

1.6. Централізоване заправлення літаків

 

 

 

Централізоване заправлення літаків

image028_upscayl_4x_realesrgan-x4plus

Рис. 1.92. Загальний вигляд системи ЦЗЛ в аеропорту

Призначення

Система централізованого заправлення літаків (ЦЗЛ) – це стаціонарна трубопровідна мережа з комплексом споруд, технологічного обладнання, що забезпечує подачу кондиційного палива безпосередньо зі складу ПММ у ПК за відповідного режиму заправлення і необхідної кількості.

 

сцзл

g3

Система централізованого заправлення літаків

Джерело:  https://www.youtube.com/watch?v=FqVYbW4c8Wg&t=299s

 

Будова та принцип роботи. Склад основних споруд систем ЦЗЛ визначається необхідністю виконання всього комплексу технологічних операцій з паливом і для будь-якої системи ЦЗЛ однаковий. Кількість споруд і обладнання, їх потужність залежать від технічних характеристик системи, прийнятої технологічної схеми, типів літаків, що обслуговуються, тощо.

 

 

 

stick_figure_carrying_books_md_nwm_v2

Обов’язково передбачається наявність:

ü   витратних резервуарів з необхідною арматурою;

ü   насосної станції з системою керування та пуску;

ü   фільтраційного пункту;

ü   обладнання для гасіння гідравлічних ударів;

ü   системи трубопроводів;

ü   гідрантних колонок;

ü   заправних агрегатів;

ü   стаціонарної системи для зворотного зливання палива;

ü   нафтовловлювачів.

 

arrow_direction_spin_down_md_nwm_v2

Технологічна схема ЦЗЛ передбачає виконання таких операцій:

– відстоювання та верхній забір палива з резервуарів;

– попередню фільтрацію палива під час його подачі у витратні резервуари;

– фільтрацію і відокремлення води з палива, що подається на заправку;

– подачу палива на заправку ПК;

– подачу палива на заповнення рухомих засобів заправки;

– дозування ПВК-рідини в паливо;

– регулювання режимів подачі палива за витратами та тиском;

– облік кількості палива, що видається;

– захист обладнання від гідроударів і статичної електрики;

– відсмоктування палива з роздавальних рукавів;

– вивільнення трубопроводів і технологічного обладнання від палива.

 

Залежно від продуктивності ЦЗЛ поділяють на: автоматизовані, напівавтоматизовані та спрощені. Заправні агрегати застосовують в ролі кінцевого елемента за спрощеного типу ЦЗЛ. Вони можуть бути і стаціонарними, і рухомими. Останні монтуються на шасі автомобіля і мають лічильники, фільтри-сепаратори, регулятори тиску, приймальні та роздавальні рукави, контрольно-вимірювальну апаратуру та протипожежне обладнання. Кінцевим елементом автоматизованих та напівавтоматизованих систем ЦЗЛ є гідрантні колонки, які забезпечують швидкороз’ємність і герметичність з’єднання з рухомим заправним агрегатом за допомогою наконечника нижньої заправки.

Паливо з витратного резервуара за допомогою кількох відцентрових насосів пропускається через фільтри і далі транспортується магістральним трубопроводом до розподільчого колектора, що обслуговує мережу заправних пунктів.

 

image008_upscayl_4x_realesrgan-x4plus

Рис. 1.93. Принципова технологічна схема централізованої заправки паливом: 1 – витратний резервуар; 2 – засувка; 3 – трубопровід; 4 – фільтр грубого очищення; 5, 8, 10 – манометри; 6 – запобіжний клапан; 7 – насос; 9 – зворотний клапан; 11 – фільтр тонкого очищення;12 – фільтр-сепаратор; 13 – гідроамортизатор; 14 – гумотканний рукав; 15 – приєднувальний пристрій; 16 – звужувальний пристрій; 17 – лічильник-дозатор; 18 – бак для ПВК-рідини; 19 – фільтр для ПВК-рідини, 20 – напрям входження палива до резервуарного парку

 

Відцентровий моноблоковий насос

image049_upscayl_4x_realesrgan-x4plus

Рис. 1.94. Будова відцентрового насос: 1 – робоче колесо; 2, 6, 13 – кільцеві прокладки; 3 – кріпильні гайка і шайба робочого колеса;  4 – корпус насоса з різьбовими патрубками; 5 – внутрішня ізолювальна рама; 7 – опорний фланець завитка під двигун; 8 - двигун; 9 - монтажна підставка-основа; 10 - торцеве ущільнення вала;  11 – дифузор; 12 - заливна і зливна різьбові пробки

Призначення

Відцентровий насос призначений для забезпечення розрахованої подачі палива з певною продуктивністю. Технологічна схема насосної станції розробляється з урахуванням можливості вимкнення будь-якого насоса на період проведення ремонтних робіт, оперативного керування засувками в аварійних ситуаціях, можливості підключення пересувних засобів перекачування під час виходу з ладу насосної станції.

 

photo_2024-01-31_09-16-27

Рис. 1.95. Насосно-фільтраційна станція: 1 - манометр; 2 – паливо-провід; 3 – засувка; 4 – насос; 5 – силовий привод насоса

Рис. 1.96. Система фільтрації палива для потреб авіації

 

Фільтр-сепаратор СТ-500-2

 

image014_upscayl_4x_realesrgan-x4plus

Призначення

 

Фільтр грубого очищення призначений для видалення механічних домішок (перший ступінь фільтрації).

Пропускна здатність фільтра становить 2000 л/хв. Тонкість фільтрації – 30–40 мкм.

Поверхня фі-льтрування становить 4 м2.

Рис. 1.97. Будова ФГН-120:

 

 

1 – кран випускання повітря; 2 – компенсувальний пристрій; 3 – фільтропакет; 4 – ковпак; 5 – центральна труба; 6 – відвідний болт; 7 – гайка; 8 – шайба; 9 – корпус; 10 – опорний фланець; 11 – приєднувальна муфта; 12 – вихідний патрубок; 13 – стояк; 14 – вхідний патрубок

 

 

Фільтр-сепаратор СТ-500-2

 

Призначення

 

Фільтр тонкого очищення призначений для видалення механічних домішок з палива після відстоювання в резервуарах зберігання.

Пропускна здатність фільтра становить 1000 л/хв. Тонкість фільтрації – 3–8 мкм (залежно від фільтроелемента).

Поверхня фільтрування становить 6 м2.

Рис. 1.98. Будова ТФ-10:

 

 

1 – корпус; 2 – фільтрочохол; 3 – каркас для фільтрочохла; 4 – притискна гайка; 5 – кран випуску повітря; 6 – вхідний патрубок; 7 – вихідний патрубок; 8 – патрубок зливання

 

 

Фільтр-сепаратор СТ-2500

Рис. 1.99. Будова фільтра-сепаратора СТ-2500: 1 – піднімально-поворотний пристрій; 2 – кришка; 3 – фільтроелемент 8Д2.961.6.800; 4 – відстійник; 5 – фільтроелемент 8Д2.961.6.115; 6 – фільтроелемент 8Д2.961.6.55; 7 – корпус

 

Фільтр-сепаратор СТ-500-2

 

Призначення

 

Фільтр-сепаратор СТ-500-2 призначений для видалення води та механічних домішок під час заправлення паливозаправників, встановлюють перед фільтрами тонкого очищення безпосередньо біля роздавальних пристроїв.

Пропускна здатність фільтра становить 500 л/хв. Водовідділення вільної води 85% мас.

Рис. 1.100. Будова СТ-500-2:

 

1 - патрубок виходу рідини; 2 - патрубок входу; 3 - кришка; 4 - корпус; 5 - фільтруючий чохол; 6 - водовідділювальний чохол; 7 - шлейфи; 8 - патрубок зливання; 9 - каркас

 

 

Фільтр-водовідділювач ФТВ 1500

 

Призначення

 

Фільтр-сепаратор ФТВ-1500 призначений для видалення води та механічних домішок під час заправлення літаків. Такі фільтри встановлюються після фільтрів тонкого очищення з тонкістю фільтрації 5 мкм. Після фільтра-сепаратора обов’язково має бути встановлений нейтралізатор статичної електрики.

Пропускна здатність фільтра становить 1500 л/хв. Водовідділення вільної води 100% мас.

 

Рис. 1.101. Будова ФТВ-1500:

1 - патрубок виходу рідини; 2 - корпус; 3 - фільтроелементи другого ступеня; 4 - кришка; 5 - автоматичний клапан випускання повітря; 6 - фільтроелемент першого ступеня; 7 - патрубок входу рідини; 8 - крани зливання води

 

 

Фільтрувальні установки фірми “Facet

FACET-Marine-Solutions

FACET-Marine-jpg

а

б

Рис. 1.102. Установка під коагулювальні картриджі

Рис. 1.103. Рух рідини в установках під картриджі

Призначення

Призначений для очищення авіаційного палива від механічних забруднень. Встановлюється у фільтри ФГ-120, ФГН-120 та ін.

Також може використовуватись для очищення бензину і дизельного палива від механічних забруднень під час його видавання з бензоколонок у бензобаки транспортних засобів. ФЕ-III-96/60 встановлюється в бензоколонках "НАРА" ФЕ-III-96/90" – аналог елемента, встановленого в бензоколонках "Zaltc Cotten". Тонкість очищення 3...40 мкм. Початкова забрудненість палива не більша від допустимої за 11 класом чистоти ДСТУ ГОСТ 17216:2004.

 

срвф

g3

Схема роботи вертикального фільтра

Джерело:  https://www.youtube.com/watch?v=QJJOq4FEbXI&t=97s

 

пж1

Установки під коагулювальні картриджі

(установки попередньої фільтрації)

Призначення

Призначені для видалення твердих речовин, таких як бруд, іржа, відкладення на внутрішніх стінках трубопроводу, пісок, металеві частинки. У стандартній заправній системі вони розташовуються перед сепарувальними установками для запобігання потраплянню в них твердих речовин і з метою подовження терміну служби сепарувальних картриджів. Ці установки розміщуються стаціонарно в насосно-фільтраційних пунктах. Ефективно застосовуються для очищення палива для реактивних двигунів марок РТ, ТС-1, Jet A1, JP 1, JP 4, JP 8. Максимальна пропускна здатність становить 8550 л/хв. Вміст вільної води у вихідному потоці становить 15 ppm, максимальний вміст механічних домішок становить 0,26 мг/л.

 

Установки під сепарувальні картриджі

 

FACET-jpg

Призначення

 

Ці установки є механічними пристроями, які фільтрують тверді частинки і відділяють (сепарують) воду від основної рідини.

Їх виготовляють різних розмірів і продуктивності, вертикальними, і горизонтальними.

Використовуються вони в процесах, де потрібний найвищий ступінь видалення води (наприклад, заправлення літаків).

 

Рис. 1.104. Установка під сепарувальні картриджі

 

 

 

руф

g3

Процес коалесцування та розділення у фільтрі/водосепараторі

Джерело:  https://www.youtube.com/watch?v=461MFjb43CU

 

Установки під картриджі-монітори

image076_upscayl_4x_realesrgan-x4plus

а

б

image036 копия

в

г

Рис. 1.105: а – зовнішній вигляд; б, в, г – рух рідини в установках під картриджі

Призначення

Установки для картриджів-моніторів безперервно перевіряють потік палива на наявність води і твердих частинок. Картриджі-монітори абсорбують вільну і емульговану воду, видаляють надтонкі частинки, навіть за наявності поверхнево-активних речовин і присадок, а також перекривають потік за перевищення максимального рівня води. Ці установки виготовляють з вуглецевої сталі, вони мають максимальний робочий тиск 10,2 атм.

 

гфс

g3

Горизонтальний фільтр-сепаратор

Джерело:  https://www.youtube.com/watch?v=0pn1lRYQYKE

 

Установки для картриджів-моніторів призначені для встановлення на мобільних засобах заправлення (деспенсер чи паливозаправник). Ефективно очищують палива для реактивних двигунів марок ТС-1, РТ, Jet A1, JP 1, JP 4, JP 8. Максимальна пропускна здатність становить 7720 л/хв. Максимальний допустимий вміст вільної води після проходження фільтрів становить 15 ppm, а вміст механічних домішок становить 0,26 мг/л.

 

Фільтри фірми Faudi. Глиняний фільтр

 

image078_upscayl_4x_realesrgan-x4plus

Призначення

 

Головна функція керамічного фільтра – вилучити поверхнево-активні речовини (ПАР), залишки фарби та інші домішки, які можуть бути в паливі після нафтопереробних процесів або потрапити внаслідок транспортування палива для реактивних двигунів. Ці ПАР можуть акумулюватися в елементах фільтра-сепаратора і зменшити ефективність їх роботи. Отже, керамічні фільтри встановлюють перед фільтрами-сепараторами.

Для забезпечення оптимальної роботи фільтра треба, щоб пропускна здатність не перевищувала 25 л/хв з розрахунку на один фільтроелемент.

 

а

б

Рис. 1.106. Глиняний фільтр: а – зовнішній вигляд; б – рух рідини

 

 

 

Максимальна продуктивність становить 3300 л/хв. Застосовується з метою очищення палив для реактивних двигунів марок Jet A1, JP 1, JP 4, JP 8.

 

Авіаційний мікрофільтр

Призначення

Авіаційний мікрофільтр призначений для очищення палива на нафтопереробних заводах, нафтобазах, складах ПММ (паливо-мастильних матеріалів) в аеропортах, на перевалочних складах, на пунктах прийому палива.

 

image046_upscayl_4x_realesrgan-x4plus

а

б

Рис. 1.107. Вигляд (а) та схема роботи (б) мікрофільтра

image111_upscayl_4x_realesrgan-x4plus

Рис. 1.108. Фільтроелемент мікрофільтра

 

Максимальна продуктивність становить 20000 л/хв. Застосовують з метою очищення палив для реактивних двигунів марок Jet A1, JP 1, JP 4, JP 8.

Мікрофільтр встановлюється перед фільтром-сепаратором.

 

пж1

Фільтри-сепаратори фірми Faudi

Призначення

Фільтр-сепаратор призначений для видалення механічних забруднень і води з палива. Застосовується в стаціонарних та рухомих засобах заправки: паливозаправниках, заправних агрегатах, диспенсерах, у безпосередній близькості від гідрантних колодязів.

 

 

ффф

g3

Фільтр фірми Faudi

Джерело:  https://www.youtube.com/watch?v=vVpJXIZwElg

 

Будова та принцип роботи. Процес фільтрації і сепарації протікає у дві стадії. На першій стадії – коалесценції, під час проходження палива крізь фільтроелемент із середини назовні більшість твердих частинок залишаються в гофрованій частині, у той же час відбувається сепарація емульсії в гофрованих шарах. Потім паливо-водна суміш проходить крізь коалесціюючу частину фільтроелемента. Завдяки наявності гідрофобних та гідрофільних волокон дуже дрібні крапельки збільшуються.

Починається друга стадія очищення – сепарація: внаслідок збільшення ваги крапель під дією сили тяжіння вони стікають у відстійник.

 

Фільтрувальні установки фірми “Facet

image051_upscayl_4x_realesrgan-x4plus

image056_upscayl_4x_realesrgan-x4plus

а

б

Рис. 1.109. Вигляд (а) та схема роботи (б) фільтра-сепаратора вертикального розташування

Фільтр-сепаратор ефективно очищує палива для реактивних двигунів марок ТС-1, РТ, Jet A1, JP 1, JP 4, JP 8. Максимальна пропускна здатність становить 5000 л/хв. Максимальний допустимий вміст вільної води після проходження фільтрів становить 15 ppm, а механічних домішок – 0,26 мг/л.

 

псфв

g3

Процес сепарації у фільтрі водовідділювачі

Джерело:  https://www.youtube.com/watch?v=NFZ85Tq4vuY

 

Фільтрувальні установки фірми “Facet

а

б

Рис. 1.110. Вигляд (а) та схема роботи (б) фільтра-сепаратора горизо-нтального розташування

 

ркф

g3

Робота коалесцентного фільтра

Джерело:  https://www.youtube.com/watch?v=NsZmUIbCGqw

 

 

 

stick_figure_carrying_books_md_nwm_v2

Коалесцентний фільтроелемент типу D

 

Рис. 1.111. Структура коалесцентного фільтроелемента типу D

ü Відповідає вимогам API/IP 1581, 3rd Edition, Group II, Class A, B, C.

ü Номінальна фільтрація:1mm.

ü Перепад тиску: 1,1 бара (15 psi).

ü Максимальний тиск (тиск розриву): 5,2 бар (75 psi).

ü Температура експлуатації: min. мінус 30°C / max. плюс 80°C.

ü Напрям течії: назовні.

 

 

 

image081

Коалесцентний фільтроелемент типу K

 

Рис. 1.112. Структура коалесцентного фільтроелемента типу К

ü  Номінальна фільтрація:1mm.

ü  Перепад тиску: 1,1 бара (15 psi).

ü  Максимальний тиск (тиск розриву): 5,2 бара (75 psi).

ü  Температура експлуатації: min. мінус 30°C / max. плюс 80°C.

ü  Напрям течії: назовні.

ü  Відповідає вимогам API/IP 1581, 3rd Edition, Group II, Class A, B, C.

 

пж1

Дозатор ПВК-рідини фірми Alfons Haar

 

image100_upscayl_4x_realesrgan-x4plus

Система дозування DKP фірми Alfons Haar служить для дозування присадок у головний продукт у відповідній пропорції.

Дозатор є самостійним вузлом і виконаний з неіржавіючої сталі, привідний вал і шарніри виставлені на підшипниках.

Просте керування за допомогою перемикача з лицьового боку лічильника, контроль циркуляції рідини дозованої

Рис. 1.113. Схема руху рідини крізь дозатор

 

Надійність. Привідний вал, плунжер, осі поршнів виставлені на підшипники, поршневі кільця виготовлені з тефлону, що зменшує тертя поверхонь. Змащування відбувається за допомогою продукту, що перекачується.

Монтаж, принцип роботи. Дозування проводиться з продуктивністю 0; 0,1; 0,2; 0,3% об., управління спереду лічильника перемикачем/ексцентриковим валом. Він у свою чергу відкриває або закриває вхідні зворотні клапани.

 

Відцентровий моноблоковий насос

image100 к

Рис. 1.114. Принципова схема роботи дозатора: 1 - лічильник; 2 - дозатор у зібраному вигляді; 2а, 2b - вхідний зворотний клапан; 2с - поршень 0,1%об.; 2d - поршень 0,2 % об.; 2е, 2f -  клапани нагнітання; 2g - вирівнювання тиску через кришку лічильника; 3 - покажчик циркуляції; 4 - захисний фільтр

 

За відкритого вхідного зворотного клапана в камері уприскування не створюється тиск, більший за тиск пружини клапана нагнітання, а тому не відбувається дозування. Один з поршнів дозатора дозує 1% об, другий 2% об. Коли обидва вхідні клапани не задіяні, відбувається дозування 3% об.

Ексцентриковий вал має чотири положення для дозування: 0; 0,1; 0,2 або 0,3% об.

 

Типова схема дозатора ПВК-рідини фірми Alfons Haar

 

image104_upscayl_4x_realesrgan-x4plus

Рис. 1.115. Типова схема дозатора ПВК-рідини фірми Alfons Haar:

1 - лічильник;

2 - дозатор;

3 - покажчик циркуляції;

3 а - гвинт-егазатор;

4 - захисний фільтр 2 μm;

5 - кульовий кран;

6 - калібрувальна ємність дозування;

7 - робоча ємність

 

 

 

 

Перемикати дозування можна тільки в разі повної зупинки лічильника. Після закінчення роботи необхідно виставити на положення 0,3% об.

Перед роботою необхідно перевірити наповненість трубо-проводу. Якщо трубопровід порожній, треба випустити газ вентилем-дегазатором покажчика циркуляції. Потім слід почати дозування з різною швидкістю заправлення до досягнення правильного дозування ПВКР (контроль за мірним баком).

Під час роботи (так само без дозування) стежити за тим, щоб усмоктувальний трубопровід був відкритий (рівень ПВКР у трубопроводі під час роботи коливається!). Точна область роботи покажчика циркуляції від 300 л/хв і вище. Покажчик циркуляції вмонтовується у засмоктувальний трубопровід. Він сконструйований так, що, незважаючи на коливання ПВКР у засмоктувальному трубопроводі, ротор приводу обертається тільки під час дозування. Після роботи (коли лічильник не працює) завжди необхідно виставляти дозатор на 0,3% об. У цьому випадку закриті всі зворотні клапани і не треба перекривати кульовий кран засмоктувального трубопроводу.

 

Гідроамортизатор

 

Призначення

 

Гідроамортизатор призначений для захисту системи ЦЗЛ від гідроударів. Вони встановлюються в насосних станціях, на заправних агрегатах, на пунктах наливання палива в паливозаправники. Кількість гідроамортизаторів розраховується з огляду на потужність системи ЦЗЛ.

 

Рис. 1.116. Будова гідроакумулятора: 1 – корпус, виконаний з листової сталі ; 2 – змінна гумова мембрана; 3 – ніпель для закачування повітря;  4 – знімний фланець з різьбовою частиною для підключення до трубопровідної системи

 

 

 

Принцип роботи. У робочому стані в гідроакумуляторі завжди міститься паливо і повітря, які розділені мембраною. Мембрана виконана з бензостійкої гуми. Під час роботи система ЦЗЛ працює, паливо витісняється в магістраль під дією тиску повітря, до моменту ввімкнення насосного устаткування і компенсує падіння тиску.

Мембрану можна змінити під час ремонту, технічного обслуговування. За типом установлення гідроакумулятори можуть бути горизонтальні вертикальні.

 

Гідрантний клапан

Гідрантне з'єднання

 MODEL-61654

MODEL-60700-1

Рис. 1.117. Гідрантний клапан

Рис. 1.118. Гідрантне з’єднання

Призначення

Гідрантні клапани призначені для регулювання подачі палива в роздавальні рукави.

Гідрантне з’єднання призначене для сполучення з будь-якими гідрантними системами, що використовуються в аеропортах усього світу.

 

арк

g3

3D-анімація роботи клапана та муфти гідранта

Джерело:  https://www.youtube.com/watch?v=rxWjHbRgf2E

 

Наконечники нижнього заправлення (ННЗ)

Гідрантний клапан

Гідрантне з'єднання

Model-64348

60427BH46H.18575017_large_upscayl_4x_realesrgan-x4plus

1-a585b40c1d-_1_

Рис. 1.119. Наконечник 64348

Рис. 1.120. Наконечник

Рис. 1.121. Наконечник

Призначення

Наконечники 64348, 64027, 64200 виробництва фірми «Carter» (США) призначені для заправки під тиском паливом всіх видів літаків і вертольотів.

Будова пристроїв

Пристрій має поворотне швидко-рознімне з'єднання, для простого і надійного під'єднання до літака. Ця модель забезпечує велику безпеку в роботі і має великий ресурс адаптера.

Наконечник має модульну конструк-цію, що складається з різних поворотних швидкорознімних з'єд-нань, регуляторів тиску, сигналізаторів та ін.

Менша кількість елементів наконечника зумовлює зниження витрат з обслуговування, а дуже міцні пластикові настановні руків’я не мають металевих частин, що згинаються. На зовнішньому боці стороні наконечника немає рухомих елементів за винятком робочого важеля, що підвищує надійність пристрою.

 

g3

Наконечник нижнього заправлення

Джерело:  https://www.youtube.com/watch?v=u1_NrwsGAxg

 

Гідрантний диспенсор (сервісер)

image126_upscayl_4x_realesrgan-x4plus

Рис. 1.122. Загальний вигляд сервісера

Призначення

Гідрантний диспенсор (сервісер) призначений для заправлення ПК кондиційним авіапаливом з використанням паливного гідранта на стоянці літака. Використовують сервісер тільки з одним видом палива. Крім того, він має бути забезпечений ідентифікаційними написами, видимими з обох боків заправника (наприклад, JET А1), а також біля контрольної панелі і дренажного клапана.

 

Сервісер повинен використовуватися тільки всередині аеропорту (без державних номерних знаків) і пересуватися зі швидкістю не більш ніж 30 км/год.

 

рс

g3

Робота сервісера

Джерело:  https://www.youtube.com/watch?v=1HvnCizSApo

 

 

 

stick_figure_carrying_books_md_nwm_v2

Функціональні характеристики:

ü  Максимальна пропускна здатність – 4000 л/хв

ü  Піднімальна платформа

ü  Барабанні та палубні роздавальні рукави

ü  Контроль тиску всмоктування в роздавальних рукавах

ü  Система автоматичного приєднання

ü  Система „мертвий оператор”

ü  Система нейтралізації гідроударів

 

Експлуатуючи паливозаправник, треба дотримуватись і чітко виконувати загальні правила безпеки  при поводженні з небезпечними речовинами під час транспортування і заправлення відповідно до інструкції.

 

arrow_direction_spin_down_md_nwm_v2

Інструкції з проведення заправки і контролю якості авіаційного палива:

– не використовувати будь-який відкритий вогонь біля заправника, слід забезпечити еквіпотенційне з'єднання між заправником і літаком;

– не допускати тертя заправного рукава об металеві частини і запобігати волочінню заправного штуцера і підкрилових роз'ємів по землі під час заправлення;

– перевірити точки блокування (Interlock);

– не зупиняти паливозаправник передом до літака для того, щоб мати можливість швидко від'їхати вбік у разі небезпеки;.

– переконатися, що прилад контролю «маси» показує «0»;

– закрити роздавальний клапан, розташований на кожному боці барабана;

– натискувати кнопку системи „deadman” для відкриття регулювального клапана пневмомагістралі.

 

Технологічна схема сервісера наведена на рис. 1.123

image156_upscayl_4x_realesrgan-x4plus

Рис. 1.123. Технологічна схема сервісера: 1 - засувка Ду-150; 2 - запобіжно-перепускний клапан; 3- вакуумметр; 4 - електродвигун; 5 - насос ЦСП-57; 6 - корковий кран; 7 - відсікач; 8 - манометр; 9, 14 - дифманометри; 10, 15 - фільтри; 11, 12, 13 - засувки Ду-80; 16, 26 - демпфери; 17, 27 - барабани для укладання роздавальних рукавів; 18, 28 - роздавальні рукави; 19, 25 - манометри; 20, 24 - роздавальні крани; 21, 23 - лічильники; 22 - вентиль Ду-25; 29 - засувка Ду-100

 

vopros.gif

Питання для самоконтролю

1. Призначення, склад, основні вимоги до оснащення та принцип роботи системи централізованої заправки паливом повітряних суден.

2. Дайте функціональну характеристику принциповій технологічній схемі системи централізованої заправки паливом повітряних суден.

3. Призначення, будова та принцип роботи фільтрів грубої очистки.

4. Призначення, будова та принцип роботи фільтрів тонкої очистки.

5. Призначення, будова та принцип роботи фільтрів-сепараторів.

6. Призначення, будова та принцип роботи фільтрувальних установок.

7. Призначення, будова та принцип роботи глиняних фільтрів.

8. Призначення, будова та принцип роботи авіаційних мікрофільтрів.

9. Призначення, принципова схема, монтаж, будова та принцип роботи системи дозатора ПВК- рідини.

10. Призначення, будова та принцип роботи гідроамортизатора, наконечника нижнього заправлення палива, гідрантного з′єднання, гідрантного клапана.

11. Призначення, технологічна схема, функціональна характеристика, будова та принцип роботи гідрантного диспенсора.

Попередня тема

На початок

Наступна тема