|
ДИЗАЙН
ПРЕДМЕТІВ ІНТЕР`ЄРУ (електронний навчально - методичний комплекс) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Перевірка навчальних досягнень |
2 ПРАКТИЧНА ЧАСТИНА |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2.1 Складання плану проєктної діяльності 2.2 Робота з інформаційними джерелами
2.3 Розробка ескізного малюнка виробу. Визначення послідовності виготовлення виробу 2.5 Економічне обгрунтування проєкту. Аналіз власної діяльності 2.6 Компонування портфоліо(презентації) проєкту 2.8 Параметри та критерії оцінювання проєкту 2.9 Шкала оцінювання досягнень здобувачів
освіти при розробці та захисті проєкту 2.10 Картка – пам’ятка для того, хто захищається В практичній чаастині предмета
«Дизайн проєктів інтер`єру» передбачається розробка
власного проєкту : одного із елеменів
дизайну інтер`єру. Перелік
орієнтовних проєктів для подальшої роботи: світильник (настільна лампа, торшер,
бра); декоративна ваза (для живих рослин, композицій з сухих рослин); декоративне панно; годинник (настінний, настільний); інсталяція (тематична, святкова); текстильні вироби інтер’єрного призначення (килимки, штори, чохли, декоративні подушки тощо); фоторамка/рама; Такий вид проєктної діяльості здобувачів освти є практико, особистісно-орієнтована. Вона забезпечуї такі
результати: індивідуальний
розвиток особистості, розкриття її творчого потенціалу через формування ключових та предметних компетентностей; розвиток
у здобувачів освіти критичного мислення як засобу саморозвитку, здатності до підприємливості, пошуку і застосування знань на практиці, які є спільними для будь-яких видів сучасної
технологічної діяльності людини; оволодіння
уміннями практичного використання
нових інформаційно - цифрових технологій; розширення
та систематизація знань
про технології і технологічну
діяльність як основний засіб проєктної, дизайнерської, творчої діяльності
людини; виховання
свідомої та активної життєвої позиції, готовності до співпраці в групі, відповідальності у досягненні поставлених завдань; уміння
обґрунтовано відстоювати власну позицію, що є передумовою підготовки майбутнього громадянина до життя в
демократичному суспільстві, здатного
його змінювати і захищати. При виконанні цієї
роботи формується проєктно-технологічна
компетентність — це здатність здобувача освіти застосовувати
тех- ніко-технологічні знання,
уміння, навички, способи мислення та особистий досвід у процесі роботи над проєктом. Ця компетентність виявляється у здатності здобувача освіти визначати
завдання проєкту, планувати і здійснювати дослідну, пошукову, технологічну діяльність, які обумовлені темою і завданнями проєкту. 2.1 Складання плану проєктної діяльності На етапі складання плану проєктної
діяльності необхідно ; вибрати об`єкт для роботи – предмет дизайну інтер`єру (орієнтований перелік
наведений вижче); визначети проблему проєкту; скласти таблицю мозкового штурма.
Форму таблиці приведено нижче (таблиця 2.1). Таблиця 2.1 – Таблиця мозкового штурма * - питання, які
необхідно придумати самостійно
Відео-матеріал «Складанню плану проєктної
діяльності» 2.2 Робота з інформаційними
джерелами Робота з
інформаційними джерелами включає такі етап
виконання робіт : 1) пошук моделей-аналогів
-
це моделі, які вже розробленні
та використовуєиься в певній
галузі. На цьому етапі необхідно підібрати 10 фотографій / малюнків / ілюстрацій / креслень
обраного для проєктування
виробу. Підібрані зображення вставити в таблицю 2.2. Джерела
пошуку: фотографії / малюнки / ілюстрації / креслення із журналів, книг; зображення виробу із вдкритих сайтів
мережі Інтернет; 2) аналіз
моделей-аналогів - необхідно
провести аналіз підібраних моделей -
аналогів у балах (від 0 до 12, де 0 - найнижча оцінка, 12 - найвища
оцінка) по визначеним показникам та вказати модель – аналог, яка оцінена
найвищим балом. Аналіз моделей аналогів проводиться в таблиці 2.2; Таблиця 2.2 - Аналіз моделей аналогів
3) пошук інформації про матеріали для виготовлення
виробу: на цьому етапі
необхідно визначити умови екплуатації
проєктуємого виробу, проаналізувати перелік
вимог, якими повинен володіти матеріал для виготовлення цього об`єкта, провести систематизацію
інформації про наявність матеріалу. Вибираючи матеріал
для виготовлення виробу, важливо визначити умови експлуатації останнього. Для
цього потрібно дати відповіді на деякі питання, заповнивши таблицю 2.3. Таблиця 2.3 -
Умови експлуатації виробу * - питання, які
необхідно придумати самостійно
Для визначення
домінантних властивостей матеріалу, з якого планується виготовляти проєктуємй виробів, потрібно визначити, яке значення має
та чи інша властивість матеріалу при його виготовленні та експлуатації. Потрібно відповісти на питання, чи
мають значення для проєктуємого виробу запропоновані властивості та поставити ці
властивості в порялдку від найважливішої до менш
важливої: а)
міцність матеріалу; б)
твердість матеріалу; в)
пружність матеріалу; г)
естетичність матеріалу. Враховуючи відповіді
на питання, побудовану ієрархію важливості властивостей, необхідно дати
рекомендації щодо основних матеріаів для
виготовлення проєктованого об`єкту. Далі потрібно
провести пошук інформації про
наявність рекомендованого матеріалу в різних магазинах, на фірмах, складах,
сайтах. Також необхідно проаналізувати вартість, умови придбання та доставки
(таблиця 2.4). А потім зробити
висновок : в якому із магазинів краще
придбати необхідний матеріал, враховуючи його вартість та інші важливі
чинники. Таблиця 2.4 -
Наявність матеріалу та його вартість
2.3 Розробка
ескізного малюнка виробу. Визначення послідовності виготовлення виробу Це завдання
передбачає виконання ряду послідовних дій: 1. підготовка
до виконання графічної роботи проєктованого виробу: -
підготувати аркуш паперу (формат А-4), олівець, гумку, лінійку; - уважно розглянути аналоги предмета інтер’єру,
пригадати всі придумані вами його покращення; - визначитися
з габаритним розміри виробу (довжина, ширина); - з’ясувати,
яке графічне зображення
(вид спереду, збоку, згори необхідно виконати для остаточного уявлення
про форму виробу та можливість
його виготовлення; 2. виконання графічної зображення предмету інтер’єру: - виконати креслення предмета інтер’єру, який проєктується. Роботу необхідно
виконати на аркуші А4
формату, простим олівцем з дотриманням
масштабності усіх частин проєктованого виробу, обов`язково у двох проєкціях (при необхідності можна використати три проєкції); 3.складання
технологічної карти виготовлення виробу – в таблиці 2.5 необхідно подати послідовність основних операцій по виготовленню проєктованого
виробу. Таблиця
2.5 - Технологічна карта виготовлення виробу
Приклад заповнення
таблиці 2.5
При виготлвленні
проєкту необхідно дотримуватися такої
послідовності: виготовлення
деталей виробу; з'єднання
деталей виробу; оздоблення
виробу. 2.5 Економічне
обгрунтування проєкту.
Аналіз власної діяльності На
цьому етапі необхідно виконати таку роботу: 1.перерехувати інструменти, пристосуванння, обладнання,
які були використанні для роботи. Форма подачі інформації – довільна. Відповідь можна
почати з таких слів : «Для виготовлення
«назва проєкту» використано» (перерахувати). 2.відповісти на питання, чи досягнуто
мету проєктування, чи відповідає задуму спроєктований та виготовлений виріб. Форма відповіді – довільна. Приклад можливої
відповіді: топіарій створено, отже, мету проєкту досягнуто.
Спроєктований та виготовлений виріб повністю
відповідає задуму; 3.розрахувати
орієнтовану вартість витрачених матеріалів у табличній формі (таблиця 2.6). Таблиця 2.6 - Вартість
витрачених матеріалів
4. провести аналіз
власної діяльності за час виконання проєкту,
відповівши на питання: Що можна було б
змінити у виробі, якщо довелося б виготовляти його ще раз і чому? Що було
найскладнішим у розробці роботі ? 5.сформувати
висновок по роботі у виглді пояснень : який виріб
за призначенням спроєктовано, чи можна даний виріб виготовляти на
замовлення, враховуючи вартість матеріалів
та естетичні характеристики виробу. 2.6 Компонування
портфоліо (презентації)
проєкту Кількість слайдів
повинно бути не менше 12. Усі
слайди повинні мати ілюстрації. Кожен
слайд має відображати одну думку. Текст має складатися з коротких слів та
простих речень; - рядок має містити 6 – 8 слів; - всього на слайді має бути 6
– 8 рядків; - загальна кількість слів не повинна перевищувати 50.
Використовуйте короткі та змістовні заголовки, маркіровані та нумеровані
списки. Послідовність
подачі слайдів для підготовки презентації з РОЗРОБКИ ВЛАСНОГО ПРОЄКТУ ТА ЙОГО
ВИГОТОВЛЕННЯ 1 слайд
- титульний - містить
тему презентації (Розробки
власного проєкту та його виготовлення), ПІБ автора роботи, групу, назву навального закладу: 2слайд – озвучення
проблеми проєкту; 3 слайд - демонстрація
трьох моделей-аналогів:
1) найкраща
за оригінальністю; 2) найкраща
за функціональністю; 3) найкраща
за креативністю. Висновок
по проведеному аналізу; 4 слайд - визначення
необхідних властивостей матеріалу – які властивості повинні задовольнятися і чому; 5 слайд – пошук
інформації про наявність матеріалу; 6 слайд – подача проєкту
в ескізному вигляді; 7 слайд – фото – звіт
з процесу виготовлення проєкту; 8 слайд - інструменти,
пристосування, обладнання,
які були використанні для роботи (їх назва та зображення); 9 слайд - чи досягнуто мету проєктування? Чи відповідає задуму спроєктований та виготовлений виріб; 10 слайд - розрахунок
орієнтованої вартості витрачених матеріалів; 11 слайд - аналіз
власної діяльності під час виконання проєкту; 12 слайд – висновки
по роботі. Захист
проєкту є обов’язковою
формою перевірки його виконання. Він повинен привчати здобувача освіти до всебічного обґрунтування запропонованих
ним рішень поставленого завдання та до глибокого розуміння виконаної роботи. Захист
виконаних проєктів відбувається на двох останніх парах з предмета. Він здійснюється перед групою здобувачів освіти в закладі освіти або за посиланням через онлайн
– конференцію.
Прилюдний захист проєкту робить оцінювання результатів роботи "прозорим", надає можливість викладачу предмета напрацювати однакові вимоги до проєктів. На захист подається виготовлений проєкт та підготовлені презентація з дотриманням встановленої структури подачі слайдів. Захист складається зі стислої, але змістовної, доповіді здобувача освіти тривалістю до 7 хвилин та з його відповідей на запитання, які можуть задавати викладач дисципліни та здобувачі освіти групи. Здобувач освіти під час захисту повинен дати відповіді та пояснення на всі запитання по суті виконаного проєкту. Проєкт
оцінюється згідно з
параметрами та критеріями оцінювання
проєкту та переводиться у оцінку
за 12-бальною шкалою (системою) оцінювання. Виготовленні
проєкти залишаються у закладі освіти. Вони можуть використовуватися для показів на тижні циклової комісії, Днях відкритих дверей і тому подібне. 2.8 Параметри та критерії
оцінювання проєкту Параметр (сумарний
бал) оцінювання проєкту (таблиця 2.7) складається
із двох складових: оцінювання
якості виконання етапів по розробці проєкту(
максимальний бал 60) та оцінювання захисту проєкту
(максимальний бал 40). Таблиця 2.7 -
Параметри та критерії оцінювання проєкту
2.9 Шкала оцінювання досягнень
здобувачів освіти при розробці та
захисті проєкту Для оцінювання
досягнень здобувачів по 12 - бальній шкалі, необхідно
сумарний бал здобувача освіти перевести в 12 - бальну систему оцінювання
(таблиця 2.8). Таблиця 2.8 –
Таблиця переведення сумарного балу в 12-бальну шкалу оцінювання
2.10 Картка – пам’ятка для того, хто захищає проєкт: 1.при захисті проєкту обов`язково використайте презентацію, яку необхідно розробити з
дотриманням вимог до компонування портфоліо (презентації); 2.доповідь для
захисту напишіть на аркуші/наберіть з клавіатури у вигляді нотатків, вона допоможе
при захисті; 3.не
читайте з аркуша/монітора гаджету, а лише звіряйтеся з нотатками, щоб нічого не пропустити. При доповіді слідкуйте за змістом презентації.
Доповідь та презентація повинні бути синхронними; 4.на початку
доповіді чітко
назвіть тему виступу та
проблему, над якою ви працювали, мету виконання роботи; 5.слова вимовляйте
голосно та чітко; 6.думки викладайте
послідовно, з дотриманням пройдених етапів
розробки проєкту; 7.стежте
за часом виступу, він не
повинен перевищувати регламент - 7 хвилин на доповідь; 8.будьте
готові відповідати на запитання викладача та здобувачів освіти навчальної групи; 9.в кінці доповіді
обов`язково скажіть : «Доповідь закінчено», це буде ознакою того, що можна
переходити до слухання питань та відповідей; 10.після
завершення доповіді та відповідей на запитання подякуйте всім присутнім за увагу. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||