НМЦ

БУДІВЕЛЬНІ КОНСТРУКЦІЇ

Електронний посібник

 

ВФПО

ВСТУП

 

Приступаючи до вивчення дисципліни, майбутні фахівці мають мати на увазі, що їхні творчі задуми можуть реалізуватися тільки в матеріальній формі – у виробах і конструкціях, виконаних з конкретних матеріалів. Від того, в якому матеріалі виконаний будинок – у дереві чи камені, металі чи залізобетоні, чи в моноліті – залежить і архітектурний вигляд, і конструктивне рішення, і вартість, і умови та терміни експлуатації цього будинку.

Студенту-фахівцю важливо засвоїти методологію підходу до застосування досягнень науково-технічного прогресу, виявити взаємозв'язок між прийнятими конструкціями і взаємодіями на будинки (силового і несилового характеру), умовами експлуатації будинків та їх елементів, вимог за збереження переважної ролі функціонально-художнього початку.

Архітектура будинків і споруд покликана задовольняти різноманітну життєдіяльність людини. Відповідаючи певним матеріальним і духовним запитам, будинки і споруди мають разом з тим відповідати світогляду суспільства.

 

Зародження архітектури

https://youtu.be/RD7psKX852M

 

Значні за своїм архітектурно-художнім образом будинки й споруди, особливо їхні комплекси, організовують міські простори, стаючи архітектурною динамікою. Їм належить важлива містобудівна роль і в районах житлової забудови, і в нових чи реконструйованих міських центрах.

Навчально-методичний комплекс з дисципліни містить такі матеріали:

- робочий зошит з навчальної дисципліни;

- інтерактивний робочий зошит для виконання практичних робіт;

- методичні вказівки для самостійного опрацювання навчального матеріалу дисципліни;

- робочу програму з дисципліни;

- підручник з дисципліни.

 

 

Використання інтерактивних технологій, упроваджених на основі компетентнісних підходів, створюють необхідні передумови високоякісного навчання.

Цей навчально-методичний комплекс містить гіперпосилання, за допомогою яких здобувач освіти може переходити до будь-якого розділу, адже в Microsoft PowerPoint є змога змінити порядок переходу з одного слайда на інший, відкривати вебсторінки або інші файли за допомогою відповідних програм. Також у цьому підручнику «Будівельні конструкції» додаються посилання на QR Coder для зручності користування, що дозволяє здобувачеві освіти виконувати завдання як аудиторно, так і за межами закладу освіти без доступу до ПК. Адже, це надає перевагу у підготовці більш якісно, як до цієї дисципліни, так й іншого циклу навчальних дисциплін. QR Coder описані і опубліковані як стандарти ISO. Перевагою QR Coder є його «місткість». У підручнику також наведено такі рубрики:

- «це цікаво» (галузь будівництва постійно оновлюється, адже, розвиток галузі задає темпи розвитку іншим суміжним галузям економіки);

 

- «матеріал для вивчення та опрацювання» (додаткові новинки галузі у матеріалах, виробах, методах підходу до монтажу, виробництва та застосування як матеріалів, так і конструкцій);

 

 

- тести «My TestStudent», «ВСЕОСВІТА» та контрольні запитання до кожного розділу;

 

- додаткові завдання у вигляді «архітектурних хмаринок» wordart.com – це онлайн-генератор хмар слів, який дає змогу легко створювати дивовижні та унікальні хмари слів. Хмари слів (також відомі як хмара тегів, колаж слів або wordle) – це візуальне представлення тексту, яке надає більшого рангу словам, які з’являються частіше у нашому варіанті – професійні терміни, які потрібно знати;

- кросворди, анаграми (вони розширюють світогляд і мотивують до отримання нових знань. Незнайомі слова стають близькими й зрозумілими, а людина, захоплена розгадуванням, незабаром перетворюється на визнаного ерудита);

- необхідні рисунки у вигляді схем конструктивних вузлів, розрізів, схем, планів;

- таблиці для вивчення та порівняння;

- короткий словник основних архітектурних і будівельних термінів.

Мета вивчення дисципліни «Будівельні конструкції» – надати здобувачам освіти знання, вміння та навички, необхідні для подальшого освоєння спеціальних технічних дисциплін, а також у майбутній професійній діяльності; засвоєння здобувачами освіти комплексу знань з цієї дисципліни із врахуванням потреб сучасного будівництва та вимог ефективності, економічності й екологічності; формування навичок прогнозування поведінки матеріалів у будівельних конструкціях, ураховуючи їх склад, будову і властивості; ознайомлення з основними видами конструкційних, захисних, ізоляційних та оздоблювальних будівельних матеріалів й виробів на стадії експлуатації об’єкта.

Завдання дисципліни: забезпечення нагромадження у здобувачів освіти теоретичних знань про конструктивні і об’ємні елементи будівель. Як результат вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти має знати:

- визначення, терміни, які характеризують конструкції будівель та їх властивості;

- конструктивні схеми і типи будівель;

- правила прив’язки конструкцій до координаційних осей;

- особливості об’ємно-планувальних вирішень будівель;

- специфіку будівництва в особливих геофізичних умовах;

- основи проєктування будівель;

- основні засоби архітектурної композиції та стислі відомості з історії архітектури.

Вміти:

- викреслювати конструкції, їх вузли і деталі та конструктивні схеми будівель;

- виконувати прив’язку конструкцій до координаційних осей;

- вибирати конструкцію, використовуючи нормативну і довідкову літературу;

- аналізувати конструктивні вирішення будівель і споруд на основі техніко-економічної оцінки;

- читати робочі креслення, добре орієнтуватися в архітектурно-будівельній частині проєктної документації;

- володіти навичками проєктування громадських та виробничих будівель;

- визначати техніко-економічні показники проєкту.

 

 

 

Очікувані результати навчання:

Після вивчення дисципліни «Будівельні конструкції» у здобувачів освіти формуються такі компетентності:

 

Фахові:

Користуватися нормативно-технічною і довідковою літературою. Дотримуватися вимог ДБН та ДСТУ на виконання і приймання будівельно-монтажних робіт. Базові знання фундаментальних наук в обсязі, необхідному для освоєння загальнопрофесійних дисциплін. Здатність читати будівельні креслення, користуватися нормативно-технічною і довідковою літературою, дотримуватися вимог ДБН та ДСТУ на виконання і приймання будівельно-монтажних робіт, аналізувати структурну схему будівель, чітко уявляючи роботу окремих елементів конструкцій, їх взаємодію. Знати класифікацію та основні властивості і галузь застосування будівельних матеріалів і виробів. Виконувати елементарні розрахунки та конструювати будівельні конструкції. Знати основні правила експлуатації будівель. Ознайомитися з теоретичними основами геології, гідрогеології та інженерної геології для вирішення завдань будівництва у різних геологічних умовах.

Програмні результати навчання:

Самостійне використання нормативно-технічної і додаткової літератур, вимог ДБН та ДСТУ. Уміння використовувати кресленики на різних стадіях проєктування. Відповідно до завдання на проєктування будівель і споруд, використовуючи чинні будівельні норми і стандарти в умовах проєктної організації або конструкторського бюро за допомогою ПЕОМ уміти: виконувати робочі кресленики, вносити зміни до робочих креслеників з урахуванням сучасних технологій, нових конструкцій і матеріалів. Уміти виконувати дизайнерські рішення та роботу з графічними зображеннями під час створення інтер’єрів та екстер’єрів, враховуючи взаємозв’язок художнього, корисного, красивого. Виконувати інженерне обстеження конструкцій до підсилення на заміни, складання робочих креслеників та розрахунків з підсилення і заміни конструктивних елементів, складання робочих креслеників та розрахунків з перепланування, добудови й надбудови будівель; основні правила експлуатації будівель, правила обстеження технічного стану будівель. Використовувати структуру, методи та способи будівельних робіт, прийоми їх виконання, сучасні будівельні матеріали та конструкції, складати ескізи обмірів, вузлів і архітектурних деталей.

 

На початок

Наступна тема