|
|
БУДІВЕЛЬНІ
КОНСТРУКЦІЇ Електронний посібник |
|
|||||||||||||||||||||||||
Приступаючи до
вивчення дисципліни, майбутні фахівці мають мати на увазі, що їхні творчі
задуми можуть реалізуватися тільки в матеріальній формі – у виробах і
конструкціях, виконаних з конкретних матеріалів. Від того, в якому матеріалі
виконаний будинок – у дереві чи камені, металі чи
залізобетоні, чи в моноліті – залежить і архітектурний вигляд, і
конструктивне рішення, і вартість, і умови та терміни експлуатації цього
будинку.
Студенту-фахівцю
важливо засвоїти методологію підходу до застосування досягнень
науково-технічного прогресу, виявити взаємозв'язок між прийнятими
конструкціями і взаємодіями на будинки (силового і несилового характеру),
умовами експлуатації будинків та їх елементів, вимог за збереження переважної
ролі функціонально-художнього початку. Архітектура
будинків і споруд покликана задовольняти різноманітну життєдіяльність людини.
Відповідаючи певним матеріальним і духовним запитам, будинки і споруди мають
разом з тим відповідати світогляду суспільства.
Значні за своїм архітектурно-художнім
образом будинки й споруди, особливо їхні комплекси, організовують міські
простори, стаючи архітектурною динамікою. Їм належить важлива містобудівна
роль і в районах житлової забудови, і в нових чи реконструйованих міських
центрах.
Використання інтерактивних
технологій, упроваджених на основі компетентнісних підходів,
створюють необхідні передумови високоякісного навчання. Цей
навчально-методичний комплекс містить гіперпосилання, за
допомогою яких здобувач освіти може переходити до будь-якого розділу, адже в
Microsoft PowerPoint є змога змінити порядок переходу з одного слайда на
інший, відкривати вебсторінки або інші файли за
допомогою відповідних програм.
Також у цьому підручнику «Будівельні конструкції» додаються посилання на QR Coder для зручності
користування, що дозволяє здобувачеві освіти виконувати завдання як аудиторно, так і за межами закладу освіти без доступу до
ПК. Адже, це надає перевагу у підготовці більш якісно, як до цієї дисципліни,
так й іншого циклу навчальних дисциплін. QR Coder
описані і опубліковані як стандарти ISO. Перевагою QR Coder
є його «місткість». У підручнику також наведено такі рубрики:
- «це цікаво» (галузь будівництва
постійно оновлюється, адже, розвиток галузі задає темпи розвитку іншим
суміжним галузям економіки);
- «матеріал для вивчення та
опрацювання» (додаткові новинки галузі у матеріалах, виробах, методах підходу
до монтажу, виробництва та застосування як матеріалів, так і конструкцій);
- тести «My
TestStudent», «ВСЕОСВІТА» та контрольні запитання
до кожного розділу;
- додаткові завдання у вигляді
«архітектурних хмаринок» wordart.com – це онлайн-генератор хмар слів, який дає змогу
легко створювати дивовижні та унікальні хмари слів. Хмари слів (також відомі
як хмара тегів, колаж слів або wordle) – це
візуальне представлення тексту, яке надає більшого рангу словам, які
з’являються частіше у нашому варіанті – професійні терміни, які потрібно
знати;
- кросворди, анаграми (вони
розширюють світогляд і мотивують до отримання нових знань. Незнайомі слова
стають близькими й зрозумілими, а людина, захоплена розгадуванням, незабаром
перетворюється на визнаного ерудита); - необхідні рисунки у вигляді
схем конструктивних вузлів, розрізів, схем, планів; - таблиці для вивчення та
порівняння; - короткий словник основних архітектурних і будівельних термінів. Мета вивчення дисципліни «Будівельні конструкції» – надати здобувачам освіти знання, вміння та навички,
необхідні для подальшого освоєння спеціальних технічних дисциплін, а також у
майбутній професійній діяльності; засвоєння здобувачами освіти комплексу
знань з цієї дисципліни із врахуванням потреб сучасного будівництва та вимог
ефективності, економічності й екологічності; формування навичок прогнозування
поведінки матеріалів у будівельних конструкціях, ураховуючи їх склад, будову
і властивості; ознайомлення з основними видами конструкційних, захисних,
ізоляційних та оздоблювальних будівельних матеріалів й виробів на стадії
експлуатації об’єкта. Завдання дисципліни: забезпечення
нагромадження у здобувачів освіти теоретичних знань про конструктивні і
об’ємні елементи будівель. Як результат вивчення навчальної дисципліни
здобувач освіти має знати:
- визначення, терміни, які
характеризують конструкції будівель та їх властивості; - конструктивні схеми і типи
будівель; - правила прив’язки конструкцій
до координаційних осей; - особливості об’ємно-планувальних вирішень будівель; - специфіку будівництва в
особливих геофізичних умовах; - основи проєктування
будівель; - основні засоби архітектурної
композиції та стислі відомості з історії архітектури. Вміти:
- викреслювати конструкції, їх
вузли і деталі та конструктивні схеми будівель; - виконувати прив’язку
конструкцій до координаційних осей; - вибирати конструкцію,
використовуючи нормативну і довідкову літературу; - аналізувати конструктивні
вирішення будівель і споруд на основі техніко-економічної оцінки; - читати робочі креслення,
добре орієнтуватися в архітектурно-будівельній частині проєктної
документації; - володіти навичками проєктування громадських та виробничих будівель; - визначати техніко-економічні
показники проєкту.
Фахові: Користуватися нормативно-технічною
і довідковою літературою. Дотримуватися вимог ДБН та ДСТУ на виконання і
приймання будівельно-монтажних робіт. Базові знання фундаментальних наук в
обсязі, необхідному для освоєння загальнопрофесійних
дисциплін. Здатність читати будівельні креслення, користуватися
нормативно-технічною і довідковою літературою, дотримуватися вимог ДБН та
ДСТУ на виконання і приймання будівельно-монтажних робіт, аналізувати
структурну схему будівель, чітко уявляючи роботу окремих елементів
конструкцій, їх взаємодію. Знати класифікацію та основні властивості і галузь
застосування будівельних матеріалів і виробів. Виконувати елементарні
розрахунки та конструювати будівельні конструкції. Знати основні правила
експлуатації будівель. Ознайомитися з теоретичними основами геології,
гідрогеології та інженерної геології для вирішення завдань будівництва у
різних геологічних умовах.
Програмні результати навчання: Самостійне використання нормативно-технічної і
додаткової літератур, вимог ДБН та ДСТУ. Уміння використовувати кресленики на
різних стадіях проєктування. Відповідно до завдання
на проєктування будівель і споруд, використовуючи
чинні будівельні норми і стандарти в умовах проєктної
організації або конструкторського бюро за допомогою ПЕОМ уміти: виконувати
робочі кресленики, вносити зміни до робочих креслеників з урахуванням
сучасних технологій, нових конструкцій і матеріалів. Уміти виконувати
дизайнерські рішення та роботу з графічними зображеннями під час створення
інтер’єрів та екстер’єрів, враховуючи взаємозв’язок художнього, корисного,
красивого. Виконувати інженерне обстеження конструкцій до підсилення на
заміни, складання робочих креслеників та розрахунків з підсилення і заміни
конструктивних елементів, складання робочих креслеників та розрахунків з
перепланування, добудови й надбудови будівель; основні правила експлуатації
будівель, правила обстеження технічного стану будівель. Використовувати
структуру, методи та способи будівельних робіт, прийоми їх виконання, сучасні
будівельні матеріали та конструкції, складати ескізи обмірів, вузлів і
архітектурних деталей. |
||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||