НМЦ

ПАЛИВОЗАПРАВНІ КОМПЛЕКСИ ТА СИСТЕМИ

Електронний посібник

 

ВФПО

РОЗДІЛ 1. АВІАЦІЙНІ ПАЛИВОЗАПРАВНІ КОМПЛЕКСИ

 

 

1.3. Приймально-роздавальні пристрої

 

 

 

Стояк автоналивний СА-80

 

image006_upscayl_4x_realesrgan-x4plus

Призначення

 

Стояк автоналивний СА-80 (рис. 1.35) призначений для наливання і обліку відпущених в автоцистерну світлих нафтопродуктів на нафтоналивних станціях нафтобаз за температури навколишнього середовища від мінус 50 до плюс 60°С.

 

Рис. 1.35. Зовнішній вигляд стояка

автоналивного СА-80

 

 

 

Будова та принцип роботи. Стояк автоналивний СА-80 (рис. 1.36) виготовляється у вибухобезпечному виконанні. Може застосовуватись у вибухонебезпечних зонах і складається зі: станини 1, стояка 2, відведення горизонтального 3, відведення кутового 4, відведення вертикального 5, відведення наливного 6, шарніра 7, фільтра від-окремлювача 8, лічильника рідини 9, насоса відцентрового 10, електродвигуна 11, фільтра 12. Технічні характеристики СА-80 наведено в табл.1.7.

 

Таблиця 1.7

Технічні характеристики СА-80

Параметр

Значення

Продуктивність СА-80, м3/год

45

Діаметр умовного проходу, мм

80

В'язкість перекачуваної рідини, мм2/c

до 300

Тип рахункового покажчика

 

Двострілковий зі скиданням на 0

місцевий облік

Напруга живлення електричних вузлів, В

380

Частота струму, Гц

50

 

Рис. 1.36. Будова стояка автоналивного СА-80

 

Установка нижнього зливання-наливання залізничних цистерн (УЗН-175)

 

Призначення

 

 

Установка зливання-наливання УЗН-175 і з паропідігріванням УЗН-175ПП (рис. 1.37) ГОСТ 18194-79 призначена для зливання або наливання нафтопродуктів через нижній зливний патрубок залізничної цистерни.

Деталі установки зливання-наливання, що контактують з патрубком залізничної цистерни, іскробезпечні.

Допускається застосування для зливання або наливання інших рідин, неагресивних до сталей і бензомаслостійкої гуми, а також виготовлення установки зі сталі 12Х18Н10Т.

Технічні характеристики УЗН-175 наведено в табл.1.8.

 

Рис. 1.37. Конструкція УЗН-75: 1 – приєднувальна муфта; 2, 4 – поворотні труби; 3 важіль

 

 

 

Таблиця 1.8

Технічні характеристики УЗН-175

Параметр

Значення

Умовний прохід Ду, мм

175

Умовний тиск Ру, Мпа (кгс/см2)

0,4 (4)

Висота осі приєднувального фланця від головки рейки, мм

220

Виліт осі опорного шарніра до осі приєднувальної головки, мм

3000

Допускається неточність установлення цистерн, мм

±2000

Кут повороту навкруги вертикальної осі кореневого шарніра, град

270

Максимальне зусилля, що прикладається до маховика головки, кг, не більше

30

Ухил патрубків у бік кореневого

10


 

Естакада для зливання нафтопродуктів з залізничних цистерн

 

P1010210

Призначення

 

Естакади призначені для розміщення спеціального устаткування для наливання та зливання нафти, нафтопродуктів і їх похідних та для розміщення систем автоматизації процесу транспортування нафтопродуктів, систем безпеки і систем пожежогасіння.

 

Рис. 1.38. Загальний вигляд естакади

 

 

 

Комплексні естакади (рис.1.38) застосовують для наливання-зливання в автомобільні чи в залізничні цистерни або з них. Під'їзні шляхи до автоналивних естакад обладнують відповідно до чинних ДСТУ, ТУ. Залізничні естакади обладнують під'їзними залізничними гілками, що підводяться до самої естакади безпосередньо і розташовані вздовж усієї естакади з одного або з обох боків залежно від конкретних умов окремо взятого об'єкта. Естакади для наливання-зливання нафтопродуктів установлюють на підприємствах з переробки нафти, газу, нафтопродуктів, а також на нафтобазах і інших спеціалізованих об'єктах.

 

Установки нижнього зливання залізничних вагонів-цистерн

Призначення

Ці установки (рис. 1.39–1.41) призначені для зливання нафти і темних нафтопродуктів із залізничних цистерн через зливний патрубок цистерни. Вони можуть працювати в комплекті з модулем циркуляційного підігрівання і зливання темних нафтопродуктів. Модуль складається з рами, на якій змонтований теплообмінник, напірний і відкачувальний насоси, які регулюють арматуру, блок керування. Існують також установки нижнього зливання залізничних вагонів-цистерн з паропідігрівачем (УЗНПП), що призначені для зливання нафти і в’язких нафтопродуктів із залізничних цистерн. Вони виготовляються з кожухом для паропідігрівання. Приєднання до цистерни відбувається за допомогою муфти з двома фіксаторами, що затискаються маховиком, що обертається.

techjd_usn_2

Установка УСН-150 ХЛ1. ОАО ''АОМЗ''. www.aomz.ru

Рис. 1.39. Зовнішній вигляд установки нижнього зливання залізничних вагонів-цистерн з паропідігрівачем УЗНПП-150/175

Рис. 1.40. Зовнішній вигляд установки УЗН-150 ХЛ-1

techjd_usng1

techjd_usng2

Рис. 1.41. Розташування УЗН-175М відносно залізничних колій та цистерн

 

Стояк автоналивний автоматизований (СА-А)

 

 

Призначення

 

Стояк автоналивний автоматизований (СА-А) призначений для дистанційного керування наливанням автоцистерн світлими нафтопродуктами на нафтоналивних станціях нафтобаз і вимірювання кількості відпущеного нафтопродукту в одиницях об'єму (маси), а також для відведення пароповітряної суміші на рекуперацію або в еластичні ємності.

 

 

 

v1

g3

Установка нижнього зливу

Джерело:  https://www.youtube.com/watch?v=gz5N3Ap8Pfk

ннц

g3

Нижній налив цистерни

Джерело:  https://www.youtube.com/watch?v=hC3A1-qqElA

зпчп

Зливання пального через перехідник

 

Будова та принцип роботи. Стояк наливання в автоцистерни керується комп'ютерною системою обліку нафтопродуктів для АЗС і нафтобаз, розробленою НАН України.

 

image020

Типовий склад такої системи:

– комп’ютер зі спеціалізованим програмним забезпеченням;

– блок контролерів керування стояками (або ПРК для АЗС);

– модуль узгодження з комп'ютером;

– блок електроапаратури для керування електродвигунами насосів стояків.

 

Система є найдосконалішим комплексним засобом обліку нафтопродуктів, що дозволяє мінімізувати їх втрати. Стояк комплектується пристроєм для заземлення автоцистерни. Вузли і деталі СА-А можуть виготовлятися з різних марок сталей і кольорових металів.

Стояк наливання в автоцистерни (рис.1.42) складається зі: станини 1, стояка 2, відведення вертикального 3, відведення кутового 4, відведення горизонтального 5, відведення наливного 6, шарніра 7, фільтра-відокремлювача 8, лічильника рідини 9, насоса відцентрового 10, електродвигуна 11, фільтра 12, відвідної трубки пароповітряної суміші 13, ущільнювального конуса 14.

Технічні характеристики стояка СА-А наведено в табл.1.9.

 

Таблиця 1.9

Технічні характеристики СА-А

Параметр

Значення

Продуктивність, м3/год.

0,25

Діаметр умовного проходу, мм

80

Клас точності лічильника, %

0,25 - 0,05

В'язкість рідини, мм2

до 300

Температура експлуатації, °С

від -50 до +60

Напруга живлення електричних вузлів, В

220 - 380

Частота струму, Гц

50

 

Рис. 1.42. Конструкція автоналивного стояка СА-А

 


Установка верхнього зливання-наливання (УВЗ-100)

Призначення

Установка верхнього зливання-наливання УВЗ-100 (рис. 1.43) призначена для зливання і наливання нафтопродуктів та інших неагресивних до сталі, алюмінію і бензомасло-стійкої гуми рідин через верхній люк залізничної цистерни будь-якого типу. Перед початком експлуатації обов’язково визначають характеристики перекачуваної рідини, щоб правильно обрати матеріал манжет ущільнювачів. За умови використання кілець ущільнювачів, виготовлених з мірильного каучуку, значно подовжується строк їх служби. Технічні характеристики УВЗ-100 наведено в табл.1.10.

Рис. 1.43. Будова УВЗ-100: 1 - естакада; 2 - противага; 3 - важіль;

4 - відведення горизонтальне; 5 -  поворотний шарнір; 6 – відведення

наливне; 7 – ущільнювальне кільце; 8 – напрямна

 

v3

g3

Завантажувальний рукав OPW на станції завантаження вагонів

Джерело:  https://www.youtube.com/watch?v=55JO38yR7TU

 

Таблиця 1.10

Технічні характеристики УВЗ-100

Параметр

Значення

Умовний прохід, мм

100

Умовний тиск, МПа (кгс/см2)

0,4(4)

Неточність установлення цистерн, мм

±3000

Зусилля під час піднімання і повороту установки, кг, не більше ніж

8

Температура експлуатації

від - 40° до + 60°С

Маса, кг, не більше ніж

375

Приєднувальний фланець

DN 100 / PN 6

 


Установка верхнього герметизованого наливання світлих нафтопродуктів в залізничні цистерни УНСН-Г

Призначення

Установка УНСН-Г (рис. 1.44) призначена для герметизованого наливання світлих (малов’язких) нафтопродуктів в залізничні цистерни всіх типів. Також може застосовуватись і для наливання нафти. Широко застосовується на підприємствах паливозабезпечення в силу своєї екологічності.

image002

Рис. 1.44. Будова УНСН-Г: 1 – стояк; 2 – нейтралізатор; 3 – шарнір; 4 – противаги; 5 – продуктопровід; 6 – рукав відведення газової фази; 7 – вертлюг L=1500 мм; 8 – телескопічна наливна труба; 9 – герметизувальний пристрій

 

v4

g3

Налив продукту в цистерни

Джерело:  https://www.youtube.com/watch?v=en4NkOTPiY4

 

Будова і принцип роботи.

image020

Установка УНСН-Г в базовій комплектації містить:

урівноважений п’ятиланковий шарнірний трубопровід;

наливну телескопічну трубу з пристроєм герметизації УГЖ-1;

датчик граничного накопичення цистерни ДГН (сигнали: положення, зниження продуктивності, відключення подачі) і місцевий пульт керування «пуск-стоп».

 

В установці формуються всі сигнали, необхідні для автоматизації керування процесом наливання, що забезпечують знижену витрату в початковій і кінцевій стадіях, вимкнення при досягненні граничного рівня. Конструкція телескопічної наливної труби з пристроєм герметизації забезпечує автоматичне висунення наливної труби до дна цистерни (за рахунок енергії потоку рідини) і повернення її в початкове положення після закінчення наливання. Застосовані матеріали і покриття забезпечують фрикційну іскробезпеку під час роботи. Установка може комплектуватися замково-регулювальним електрокерованим клапаном, а також пультом автономного централізованого керування з іскробезпечним бар'єром. До складу установки може також входити нейтралізатор статичної електрики типу ІНСЕТ-3, що забезпечує нейтралізацію до 70 % накопичених зарядів статичної електрики.

Стояки комплектуються системою, яка забезпечує уловлювання і перетворення пари нафтопродуктів, що виходить. Принцип роботи системи заснований на ізолюванні пари нафтопродуктів, що виходить, за допомогою резервуарів змінного об'єму м'якого типу до 1 тис. м3 (резервуари-газгольдери) і подальшим їх перетворенням у рідку фазу. Переробляють пару в рідку фазу установки з продуктивністю 18 - 210 м3/год методом триступінчатого стиснення і охолоджування в міру накопичення пари.

 

Паливороздавальні колонки (ПРК) «Livenka» з двостояковим корпусом

4

6

Рис. 1.45. Зовнішній вигляд ПРК з двостояковим корпусом

Рис. 1.46. Зовнішній вигляд ПРК з модульним корпусом

Призначення

Заправлення транспортних засобів двома-чотирма видами палива, з двох-чотирьох роздавальних рукавів відповідно (рис.1.45,1.46).

 

Будова і принцип роботи.

image020

ПРК може комплектуватися всмоктувальною гідравлікою таких варіантів видачі:

– на два види палива з двома рукавами і роздавальними кранами dy=20, продуктивністю 50 л/хв по кожному крану;

– на два види палива з двома рукавами і роздавальними кранами dy=25, продуктивністю 100 л/хв по кожному крану.

При комплектації ПРК напірною і напірно-всмоктувальною гідравлікою можливі такі варіанти видачі:

– на два, три та чотири види палива, відповідно з двома, трьома або чотирма рукавами і роздавальними кранами, продуктивністю 50 л/хв по кожному крану;

– на два види палива з двома рукавами і роздавальними кранами dy=25, продуктивністю 100 л/хв по кожному крану.

 

Напірна система подачі нафтопродуктів: ПРК встановлюються з заглибленим насосом АНП-10, напірно-всмоктувальним агрегатом АНВВ-50, (100) продуктивністю відповідно 50 або 100 л/хв. Відстань від ПРК до резервуару з паливом до 100 м.

всмоктувальна система подачі нафтопродуктів: електронасос входить до складу ПРК. Технологічна схема такого типу подачі зображено на рис. 1.46. Відстань від резервуара з паливом до 30 м.

Внутрішня система керування паливороздавальною колонкою.

Всі виконання паливороздавальної колонки серії "Лівенка" оснащені вбудованим керуючим контролером KUP, який має фізичний зв'язок з внутрішніми блоками (індикатори, датчики, лічильники, датчики температури, клапани, електродвигуни) та із зовнішніми керуючими пристроями (контролер "Vesna-TEC-2-3К", апаратно-програмний комплекс "AZS-Prompribor") через інтерфейс "струмова петля" по протоколу обміну "Livni".

 

image008

Контролер ПРК виконує наступні функції:

– видає інформацію про номер поста, марку палива, що відпускається, ціну, задану і видану кількості палива і його вартість;

фіскалізує і зберігає юстувальні коефіцієнти по кожному посту наливання;

– керує і контролює стан електродвигунів у паливороздавальних колонках, а також автоматично вимикає їх у разі виникнення аварійної ситуації;

– керує клапанами і насосами;

– веде облік і зберігає інформацію про сумарні значення лічильників кожного поста наливання.

81

Рис. 1.47. Технологічна схема паливороздавальної колонки: 1 – заправний пристрій; 2 – роздавальний рукав; 3 – індикатор; 4 – показувальна панель; 5 – лічильник; 6, 11 – зворотні клапани; 7 – фільтр-газовідділювач; 8 – поплавкова камера; 9 – насос з електродвигуном; 10 – фільтр

 

v5

g3

Паливороздавальні колонки

Джерело:  https://www.youtube.com/watch?v=ClJH2DQc-1A&t=22s

 

Швидкорознімні з’єднання. Розривний запобіжний клапан-муфта

Призначення

Розривний запобіжний клапан-муфта (РЗКМ) - пристрій, що встановлюється на паливороздавальному рукаві ПРК з метою запобігання її відривання у випадку, якщо автомобіль рушив зі вставленим у паливозаправну горловину паливороздавальним пістолетом.

 

Будова і принцип роботи. Розривні запобіжні клапани/муфти бувають: одноразові (рис. 1.48, 1.49) і багаторазові (рис.1.50).

 

image020

Стосовно системи, що застосована в ПРК,

клапани можна поділити на:

– коаксіальні (для систем з уловлюванням пари);

– стандартні (для звичайних систем).

 

Одноразова РЗКМ. Муфта встановлюється на рукаві ПРК в будь-якому зручному місці за допомогою двох шлангових муфт. Під час розриву клапан спрацьовує на злам і ділиться навпіл, перекриваючи обидва кінці паливороздавального рукава.

 

муфта1

OPW66

Рис. 3

Рис. 1.48. Одноразова розривна муфта виробництва фірми Emco Wheaton

Рис. 1.49. Одноразова розривна муфта виробництва фірми OPW (США)

 

Багаторазова РЗКМ. Корпус клапана виготовлено з алюмінію, клапан захищений пластиковим чохлом. Клапан установлюється на рукаві ПРК в будь-якому зручному місці за допомогою двох шлангових муфт. Під час розриву спрацьовує механізм клямки, і клапан ділиться навпіл, перекриваючи обидва кінці паливороздавального рукава. Працездатність клапана можна відновити на місці відразу після розриву. Для цього необхідно із зусиллям з'єднати половинки клапана.

 

муфта3

Рис. 1.50. Багаторазова розривна муфта виробництва фірми Emco Wheaton (США)

 

Защипувальний механізм клапана (рис. 1.51–1.52) виконаний у вигляді пружини. Єдина деталь РЗКМ, яка вимагає періодичної заміни - сальник.

 

муфт5gif

SSB16. Механизм защелки

SSB16. Механизм защелки

SSB16

а

б

Рис. 1.52. Механізм защипування (розібраний та зібраний) виробництва фірми Elaflex (Німеччина)

Рис. 1.51: а - механізм защипування в РЗКМ фірми Emco Wheaton;

 б - сальник клапана виробництва

фірми Emco Wheaton

 

Компанія Elaflex добре відома на ринку завдяки моделі паливороздавального пістолета ZVA і розривному запобіжному клапану/муфті. Клапан багаторазовий і встановлюється в будь-якому зручному місці паливороздавального рукава. Ця модель РЗКМ є комбінацією поворотного механізму для паливороздавального крана ZVA і установлюється відразу після паливороздавального крана. У разі розривання перекривається одна сторона клапана. Корпус алюмінієвий. Пластиковий механізм клапана є кільцем із защипуванням.

 

Роздавальний пістолет

kran_r

kranrazdatochnii

Рис. 1.53. Зовнішній вигляд роздавального пістолета для видачі зрідженого газу

Рис. 1.54. Зовнішній вигляд роздавального пістолета фірми ELAFLAX

Призначення

Роздавальний пістолет (рис. 1.53–1.54) призначений для з’єднання паливороздавальної колонки з паливним баком транспортного засобу.

image106_upscayl_4x_realesrgan-x4plus

Рис. 1.55. Конструкція роздавального пістолета

 

 

v6

g3

OPW 11B Заправочний пістолет

Джерело:  https://www.youtube.com/watch?v=_m_LSUIIUrk&t=39s

 

 

image069

Призначення

 

Магнітний клапан (рис. 1.56) призначений для запобігання витіканню палива з паливороздавального пістолету після припинення подачі.

 

Рис. 1.56. Нейтралізація протікань завдяки застосуванню магнітних клапанів

 

 

image118 копия

Рис. 1.57. Робота магнітного клапана:

а – подачі немає; б – під час видачі палива

 

Будова і принцип роботи. спеціальний магнітний клапан Drip Stop (крапля-стоп) (рис. 1.57) запобігає утворенню крапель на кінчику паливороздавальних пістолетів. Як тільки зупиняється насос, клапан, розташований у носику пістолета, закриває канал подачі продукту. Діє за принципом плавального магніту. Коли пістолет не застосовується, плавальний магніт тримає клапан надійно закритим, а під час відпускання палива сила магніту зменшується і майже не позначається на швидкості видачі палива (близько 50 л/хв). Опір магнітного клапана мінімально не створює додаткового навантаження на насос. До того ж, конструкція носика забезпечує швидке його відкриття і дещо відстрочене закриття, завдяки чому унеможливлюється протікання (унаслідок температурного розширення) з пістолета, що містить в собі повний струмінь палива.

 

Магнітний клапан

 

паливозаправник

Призначення

 

Призначений для транспортування авіаційних палив і заправлення фільтрованим паливом повітряних суден у всіх класах аеропортів, зокрема міжнародних, в умовах помірного клімату (рис. 1.58)

 

Рис. 1.58. Зовнішній вигляд паливозаправника аеродромного

 

 


 

v7

g3

Паливозаправник

Джерело:  https://www.youtube.com/watch?v=jl1iO9XPWrs

 

Функції паливозаправника:

sit_a_while_reading_book_md_nwm_v2

– нижнє заправлення під тиском через один або два рукави;

– верхнє відкрите заправлення через подовжувальний рукав з пістолетом;

– наповнення цистерни нижнім наливанням стороннім насосом;

– перемішування палива в цистерні.

Склад паливозаправника напівпричіп-цистерна:

– матеріал - високоміцний алюмінієвий сплав;

– один відсік;

– нижня частина цистерни має ухили до центру;

– повне зливання відстою;

– має збоку стрілковий покажчик об’єму заповнення;

– у верхній частині є три люки-лази й один оглядовий люк;

– у нижній частині - дренажний пристрій з кульовим краном Ду 50 для зливання і з кульовими кранами (Ду 10) для відбирання проб;

– змонтована на одноосьовому візку (навантаження на вісь 27 т), що забезпечує мінімальний радіус розвороту (7 м) і мінімальне зношення шин.

Заправна система

Паливозаправне устаткування має всі необхідні пристрої і вузли для безпечного й ефективного заправлення повітряних суден.

Паливний трубопровід виконаний з алюмінієвого сплаву. Для усунення всіляких місцевих напружень і коливань, у відповідних місцях встановлено еластичні муфти.

Робочий тиск системи – 10 атм.

Випробувальний тиск – 16 атм.

Насос

– Спеціально призначений для авіаційних палив;

самовсмоктувальний, багатоступінчастий, лопатевий з вентиляційною сходинкою;

– ущільнення вала - торцеве;

– виробництво - Dіckow;

– тип - HZS 1034/AN5;

– кількість обертів - 1800 об/хв;

– продуктивність - 145 м3/год.

Фільтр-водовіддільник

Виробництво - Facet;

-   тип - HCS-456-244;

-   специфікація - APІ 1581/ІІ/C;

-   тонкість фільтрації - 1.2 мкм;

-   робочий тиск - 10 атм.;

оснащений:

-   автоматичним газовіддільником;

-   лінією відведення газу в цистерну з оглядовим склом;

-   поплавковим вимикачем для припинення процесу заправлення у разі повного заповнення водозбірника фільтра водою;

-   дифманометром для вимірювання перепаду тиску на фільтроелементах.

Лічильники-витратоміри

ВиробництвоSatam (або Smіth);

– тип – FZS 17-80;

похибка – ± 0,25%;

максимальний прохід – 1400 л/хв;

– оснащений чекодрукувальним пристроєм;

показує миттєву, разову і сумарну пульсації тиску потоку палива;

– коли за наконечником нижнього заправлення тиск досягає заданої величини (3...4 кгс/см2), клапан автоматично замикає напірну лінію (наприклад, при закритті літакових клапанів) і зменшує оберти паливного насоса до мінімальних;

надійно захищає від надлишкового тиску заправну систему літака навіть у разі виходу з ладу наконечника нижнього заправлення.

Дистанційне керування - "мертвий оператор"

Контролює весь процес заправлення, впливає на клапан регулювання тиску і на оберти паливного насоса;

-                 оператор періодично (через 3...4 хв) повинен "підтвердити свою дієздатність" натисканням ручного вимикача; якщо таке підтвердження не одержано, система "мертвий оператор", припиняє процес заправлення, кількість обертів насоса зменшується до холостого;

-                 коли виникає позаштатна ситуація (зривається наконечник, розгерметизація рукавів тощо) оператор миттєво припиняє процес заправлення за допомогою дистанційного вимикача.

Система блокування руху тягача блокує його гальма, якщо:

-   рукави неприбрані;

-   при наливанні цистерни рукави повні та не від’єднані;

-   паливний насос не вимкнено.

Система обмеження заповнення цистерни в разі досягнення граничного рівня палива в ній:

- закриває наповнювальний донний клапан;

- відключає сторонній насос (на наливному пункті);

-  подає звуковий і світловий сигнали.

Гідропривод

Забезпечує передачу крутного моменту (320 нм) від двигуна тягача на паливний насос за схемою: КПП => КОМ => ГІДРОНАСОС => ГІДРОДВИГУН =>ПАЛИВНИЙ НАСОС;

-   дозволяє плавно регулювати кількість обертів насоса з пульта керування насосної станції;

-   байпасна лінія гідроприводу автоматично захищає паливний насос від поломки в разі його блокування;

-   механізм намотування рукавів на рукавні барабани має свій окремий незалежний гідропривод.

Пневмосистема

Це найбільш пожежобезпечний і ефективний виконавчий орган основних технологічних процесів, вона керує:

-   донними клапанами під час заправлення і заповнення цистерни;

-   клапаном регулювання тиску через систему "мертвий оператор";

-   системою блокування руху тягача;

-   системою обмеження заповнення цистерни;

-   системою регулювання кількості обертів паливного насоса;

Пневмосистема ТЗА живиться від пневмосистеми тягача. Робочий тиск - 6 атм. Розгалуження виконане паливостійкими й атмосферостійкими пластмасовими трубками.

Система заземлення

На паливозаправнику встановлено два барабани заземлення з тросом у поліетиленовій оболонці довжиною 30 м кожний. Один барабан має на кінці троса затискач типу "крокодил" для вирівнювання потенціалу між ТЗА і літаком. Інший барабан зі штирем на кінці троса служить для заземлення; крім того, паливозаправник має ланцюг заземлення, що постійно контактує з землею.

Матеріал для виготовлення цистерн

Сталь 09М2С - низьколегована сталь товщиною 4 мм. Ідеальний варіант для виготовлення цистерн під світлі і темні нафтопродукти.

Запірна арматура крани видавання кулькові крани Ду 80 (кульки з нержавіючої сталі, корпус алюмінієвий):

-     швидке запирання з точністю до літра за 1 класом герметичності;

-   положення руків’я кулькового крана однозначно для оператора;

-   робочий тиск - 16 атм.;

-   дозволяють виконати гідровипробування заправних рукавів без їх демонтажу.

Заправні рукави

-   виробництво - Contі (Elaflex або Gossler);

-   тип HD63-C2;

-   специфікація - BS 3158/85 C2;

-   антистатичні - R<106W;

-   діаметр, мм × довжина, м – 63×30;

-   заправні рукави розташовані на рукавних барабанах, намотування на які виконується механічно від гідроприводу;

для відкритого заправлення через пістолет є подовжувальний рукав діаметром 38 мм і довжиною 3 м з бортовим літаковим штуцером на кінці.

Система регулювання тиску заправлення

-   містить клапан регулювання тиску - виконавчий орган

-   для вимірювання тиску застосовуються трубки Вентурі;

-   завдяки еластичній камері в клапані регулювання тиску, гасяться всі гідроудари і тиск вирівнюється.

 

v8

g3

Технологія заправлення повітряного судна паливом

Джерело:  https://www.youtube.com/watch?v=hKA2lV1-GvU

 

Паливозаправник ТЗА-20 і склад кабіни керування

image063_upscayl_4x_realesrgan-x4plus

image094_upscayl_4x_realesrgan-x4plus

Рис. 1.59. Зовнішній вигляд ТЗА-20 і місце розта-шування на ньому кабіни керування

Рис. 1.60. Склад кабіни керування паливозаправника

 

У кабіні керування розміщений насос із силовою установкою, трубопроводи з запірно-регулювальною арматурою, контрольно-вимірювальні прилади й органи керування. У верхній частині кабіни є вентиляційний люк, який перед запуском двигуна силової установки має бути відкритий. Кабіна керування пилонепроникна і закривається задніми і бічними дверцятами. У кабіні керування встановлені світильники, що висвітлюють приладові щитки і лічильники.

 

image112_upscayl_4x_realesrgan-x4plus

Рис. 1.61. Конструкція цистерни паливозаправника

 

Відсіки в цистерні паливозаправника

Міжвідсікові перегородки можуть витримувати тиск за порожніх сусідніх відсіків. Роздільне зливання - кожен відсік ізольований, має індивідуальний колектор для зливання нафтопродукту. Варіанти виконання: від 1 до 5 відсіків.

 

image020

Кожен відсік в автоцистерні має спеціальні ребра жорсткості, що вкрай необхідні для:

– створення додаткової міцності всієї цистерни;

– запобігання появі динамічних хвиль під час руху та зміщенню центра ваги.

Рис. 1.63. Розташування відсіків у автоцистерні

 

Усередині корпусу кожного відсіку цистерни встановлено покажчик рівня з горловиною, кришка горловини оснащена наливним люком і дихальними клапанами, повітровідвідним пристроєм.

 

Донний клапан

 

129636

Призначення

 

Донний клапан це запірна арматура, що встановлюється на дні цистерни. Працює за допомогою дистанційного керування. Захисна сітка унеможливлює проникнення бруду, сторонніх предметів як під час зливання, так і під час наливання нафтопродукту.

 

Рис. 1.62. Зовнішній вигляд донного клапана

 

 

 

Будова і принцип роботи. Клапан донний з ручним або пневматичним приводом призначений для нижнього зливання (наливання) нафтопродукту з автоцистерни. Конструкція забезпечує безпеку проведення технологічних операцій, захист навколишнього середовища, дозволяє використовувати в поєднанні з іншими виробами. Донний клапан має функцію примусового відкриття в разі неспрацювання автоматичного керування. Захисна сітка захищає від проникнення бруду, сторонніх предметів під час зливання/наливання нафтопродукту.

 

vopros.gif

Питання для самоконтролю

1. Призначення, загальна будова, технічні характеристики та принцип роботи автоналивного стояка СА-80.

2. Призначення, загальна будова, технічні характеристики та принцип роботи установки нижнього зливання – наливання залізничних цистерн (вагонів – цистерн) нафтопродуктами.

3. Призначення, загальна будова, принципова схема, технічні характеристики та принцип роботи паливороздавальної колонки.

4. Призначення, загальна будова та принцип роботи роздавального пістолету.

5. Призначення, класифікація, основні функції паливозаправника.

6. Дайте коротку характеристику принципової схеми обладнання паливозаправника.

7. Призначення, загальна будова та принцип роботи цистерни, донного клапана паливозаправника.


Попередня тема

На початок

Наступна тема