/ |
|
АВТОМАТИЗАЦІЯ ТЕХНОЛОГІЧНИХ ПРОЦЕСІВ І СИСТЕМИ АВТОМАТИЧНОГО КЕРУВАННЯ Електронний
посібник |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
7.3.
Автоматизація теплогенераторів 7.3.1. Автоматизація теплогенераторів 7.3.2. Автоматизація твердопаливних теплогенераторів
За
теплогенераторного опалення приміщень можна обійтись без спорудження
котелень, прокладання теплотрас, які дорого коштують. Найбільше
застосування знайшли теплогенератори ТГ-75, ТГ-1, ТГ-2,5, ТГ-150, ТГ-350 і
ТГ-500. Вони забезпечують підігрів від 5,3 до 25 тис. м3/год.
повітря до 60°С, витрачаючи від 9 до 50 кг/год. рідкого палива. Технологічну схему теплогенератора ТГ
зображено на рис. 7.3.2.
Теплогенератор
складається з корпусу 10,
до якого приєднані або вбудовані в нього вентилятор 1 повітря, що підігрівається, вентилятор 2 топкового блока, пальник 5
з диффузорними розпилювачами палива, камера газифікації 7, топкова камера 8,
теплообмінник-повітронагрівач 9,
димар 11. Паливо
подається в топку по паливопроводу 3
і розпорошується повітрям від вентилятора 2.
Відкриття і закриття паливопроводу здійснює електромагнітний вентиль YА,
запалюють топку за допомогою електроіскрових електродів 6, для контролю наявності полум'я призначений фоторезистор 4. Повітря
через теплообмінник
теплогенератора продувається за допомогою вентилятора з електроприводом.
Теплообмінник складається з камери згоряння і радіатора. Продукти згоряння
віддають 82–86% теплоти повітрю, що проходить через теплогенератор, і через
димохід видаляються в атмосферу. Для спалювання рідкого палива призначений
спеціальний пальник. Розпилена повітряно-паливна суміш запалюється
електроіскрою, що виникає на електродах запалювання від підвищувального
трансформатора. Електроди закріплені на ізоляторах. Наявність факелу
контролюється двома фоторезисторами, які встановлені в блоці, що вбудований в
корпус пальника.
·
опалення автоматичне, ·
опалення ручне, ·
вентиляція ручна.
Принципову електричну схему зображено на рис. 7.3.3. У режимі автоматичного керування перемикачі SA1 і SA2
перебувають у положенні А. Якщо температура в приміщенні внаслідок
вентиляції стає нижче заданої, контакти напівпровідникового терморегулятора Р
замикаються, отримують живлення реле часу КТ і проміжне реле KV1, яке
вимикає магнітний пускач КМ1 електровентилятора M1.
Вентиляція приміщення припиняється. Через
5 с після вмикання реле часу
замикається його контакт КТ4 і магнітний пускач КМ2 отримує
живлення (по колу контактів КТ3, КТ4, SA2,
КТ1 і SK3).
Вмикається двигун вентилятора пальника М2 і починається продувка
камери згоряння. Через
20–25 с замикаються контакти КТ2 реле часу і напруга подається на
високовольтний трансформатор запалювання TV,
вмикається електромагнітний клапан YA, що відкриває доступ палива до
камери згоряння. Від іскри трансформатора TV
повітряно-паливна суміш запалюється і освітлює камеру згоряння. Під дією
світла опір R фотореле BL зменшується,
що викликає спрацювання спочатку проміжного реле KV3, а
потім і реле KV2, контакти якого KV2.2 і KV2.3
вимикають трансформатор запалювання TV і реле часу КТ. Коли
камера згоряння прогрівається, розмикаються контакти датчиків температури SK1 і SK2,
реле KV1
втрачає живлення і своїми розмикаючими контактами КV1.1
вмикає котушку магнітного пускача КМ1,
через силові контакти якого отримує живлення електродвигун вентилятора M1. У
приміщення починає надходити повітря, нагріте в теплогенераторі. Коли
температура теплогенератора перевищить допустиме значення, контакти датчика SK3
розімкнуться і магнітний пускач КМ2 зупинить роботу агрегату.
Якщо
пуск теплогенератора триває понад 25 с і стає безуспішним, то розмикаючий
контакт КТ1 вимикає електромагнітний клапан YA і
подача пального припиняється. Потім замикаючим контактом КТ5
вмикається сигнальна лампа HL4, а
розмикаючим контактом КТ3 припиняється живлення котушки магнітного
пускача КМ2 і вентилятор М2 топки зупиняється. В разі
короткочасного зриву факела під час нормальної роботи теплогенератора реле KV3
фотореле своїми контактами KV3
знеструмлює реле KV2 і через розмикаючі контакти KV2.2
подається напруга на трансформатор запалювання TV.
Якщо після цього суміш не запалюється, теплогенератор вимикається контактами КТ1
і КТ3. Повторно його вмикають вручну, повертаючи рукоятку SA1
спочатку в положення О, а потім назад – в положення А. При
цьому програмний пристрій КТ повертається у початкове положення. Якщо
температура повітря в приміщенні стає нижче заданої, теплогенератор
автоматично запускається. Для
нормальної зупинки теплогенератора перемикач SA1
переводять у положення О. У режимі ручного опалення, до
якого звертаються для налагодження, випробування, а також у випадку
відмовлень автоматики, перемикачі SA1 ставлять у положення Р, а SA2
ставлять у положення П.
Одержує живлення котушка магнітного пускача КМ2, і починається
продувка топки. Потім перемикач SA2
переводять у положення Р. Включається електромагнітний клапан YА, і
паливо подається в камеру згоряння. Після необхідного прогріву камери
згоряння замикається тумблер S, магнітний пускач КМ1
включає електродвигун вентилятора M1. У режимі ручної вентиляції
вентиляторами теплогенератора керують за допомогою тумблера S. Дана
перевага є вагомим фактором під час вибору теплогенеруючої установки для
підприємства через надмірно високих цін на традиційні теплоносії – природний
та скраплений газ, дизельне паливо тощо.
Рис. 7.3.4.
Твердопаливний генератор
· температура газів на виході може
досягати 140 градусів. · автоматичне регулювання температури
повітря, що нагрівається; · швидкий вихід на номінальну
потужність; · автоматична подача палива; · автономна робота без участі людини; · зручність профілактики теплообмінника; · можливість переходу на інший вид
палива в робочому режимі без переналадки системи; · електронна система управління (контролер); · низьке енергоспоживання.
·
відсутність води як теплоносія; ·
немає небезпеки замерзання системи; ·
мінімальний час нагріву приміщення; ·
мінімальні перепади температур; ·
можливість локального обігріву; ·
забезпечення змінного теплового режиму; · низька
вартість побудови системи повітропроводів; · інтеграція
в системи вентиляції та кондиціонування. ·
паливо. Теплогенератор
сконструйований таким чином, що дозволяє безпосередньо нагрівати повітря для
подачі його в зерносушильний комплекс, опалювальне приміщення тощо. За
допомогою вентиляторів, якими забезпечений теплогенератор, холодне повітря
нагнітається в теплообмінник, де відбувається його нагрівання. Теплообмінник
теплогенератора має конструкцію, що забезпечує максимальний коефіцієнт
віддачі тепла теплоносієві. Система подачі повітря зустрічно спрямована,
дозволяє отримати максимальний ККД теплогенератора (90%). Після
теплообмінника повітря по повітропроводу розподіляється по всій системі. Теплогенератор
за допомогою перехідників, можна інтегрувати в зерносушильні комплекс,
опалювальні приміщення і системи не зачіпаючи існуючу систему теплогенерації.
Топка теплогенератора дозволяє спалювати будь-яке тверде паливо вологістю до 60%. Для забезпечення
автоматичного безперебійного процесу подачі палива в топку, теплогенератор
забезпечений накопичувальним бункером. Робота
теплогенератора на 100% автоматизована і не вимагає участі оператора.
·
датчики температури горіння, ·
блок керування, ·
регулятори подачі
повітря і палива. Залежно
від виставленої користувачем температури, система автоматично підтримує
необхідну подачу повітря і палива в топку теплогенератора. За
необхідності дані з датчиків теплогенератора можуть передаватися на пульт
управління, де будуть фіксуватися всі необхідні параметри – ККД
теплогенератора, витрата палива і вироблене тепло.
·
системою
безперервної подачі подрібненого палива в топку теплогенератора; ·
автоматичною системою видалення золи; ·
димососом видалення димових газів. Особливу
увагу під час роботи теплогенераторів приділяється пожежній безпеці, а також
питанням охорони праці. Зокрема виключається прогорання палива в подавальному
шнеку до бункера завантаження палива. Високий ступінь автоматизації
теплогенератора дозволив мінімізувати затрати праці операторів. Для уникнення
зависання палива з високою вологістю над подавальним шнеком в паливному
бункері передбачено систему перемішування палива, яка розташована
безпосередньо над шнеком. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||