НМЦ

Програмування мовою Python: основи та практика

Електронний посібник

ВФПО

ПЕРЕДМОВА

 

Цей посібник спирається на цикл занять, які автор проводить для студентів відділення програмування у Відокремленому структурному підрозділі «Рівненський фаховий коледж НУБіП України».

Програмування відіграє важливу роль в освітньому процесі, розвиваючи логічне та креативне мислення. Вивчення правил кодування та мов програмування є необхідним елементом цього процесу. Практика підтверджує, що програмування сприяє розвитку творчості та вмінню знаходити рішення для реальних завдань з різних поглядів.

У світі є багато мов програмування, і нові постійно з’являються. Чому саме Python? Ця мова високого рівня, хоч і молода, вже популярна, її широко застосовують у практичній сфері, яка постійно розширюється, що свідчить про швидкий розвиток. Python завойовує популярність не лише завдяки своїй концепції, але й активній спільноті розробників і популяризаторів.

 

Python чудовий вибір для тих, хто тільки починає свій шлях у програмуванні.

 

Важливо зазначити, що необхідне програмне забезпечення, зокрема середовища розробки, доступне переважно безкоштовно. Це робить Python однією з найбільш перспективних мов програмування.

 

Цей посібник призначений для тих, хто прагне вивчити програмування мовою Python. У ньому розглянуто особливості створення програм, описано методи виконання типових завдань, з якими можна зіткнутися під час розробки, розглянуто поширені алгоритми та надано корисні поради. Це посібник, який зрозуміло пояснює питання, з якими зіткнеться людина, що тільки починає вивчати цей складний, але захопливий процес, ‒ програмування.

 

Ефективність підготовки здобувачів освіти залежить від того, наскільки всеохопно враховуються особливості їх майбутньої професійної діяльності у процесі навчання. Одним з найважливіших видів навчальних занять у професійній підготовці здобувачів освіти є навчальний посібник. З урахуванням зростання ролі самостійної роботи здобувачів освіти цей посібник містить обсяг матеріалу, достатній для самостійного виконання завдань та підготовки до заліку або іспиту.

Впровадження інформаційних технологій в освітній процес формує у здобувачів освіти професійні компетентності. Використання інформаційних технологій у фаховій підготовці є ефективним інструментом для досягнення цілей у сфері фахової передвищої освіти (ФПО).

 

Мета навчальної дисципліни полягає у викладанні основних понять алгоритмізації та технік програмування базових алгоритмічних структур (організація програм) та базових структур даних (організація даних).

Мета навчальної дисципліни «Основи програмування та алгоритмічні мови» полягає у вивченні основних етапів процесу проєктування програмного забезпечення та визначенні принципів процедурного програмування для розробки програм мовою Python. Крім того, дисципліна охоплює типові підходи до розробки та аналізу найбільш поширених алгоритмів розв’язку економіко-математичних задач, а також аналіз можливостей сучасних інструментальних середовищ розробки програм.

Очікувані результати вивчення цієї дисципліни охоплюють широкий спектр знань і вмінь. Студенти мають оволодіти основними етапами процесу проєктування програмного забезпечення, типовими алгоритмічними конструкціями, принципами процедурного та структурованого програмування, а також особливостями застосування сучасних базових інструментальних програмних засобів для розв’язання економічних задач.

Після успішного вивчення дисципліни студенти будуть здатні виконувати завдання з курсу вищої математики, створювати та обробляти структури та масиви структур, проводити обробку файлів, використовувати стандартні функції та функції користувача, а також вміти ефективно користуватися інструментальним програмним забезпеченням.

Навчання засноване на формуванні загальних і фахових компетентностей у сфері використання інформаційних технологій. Студенти отримають здатність працювати у колективі, володіти математичним апаратом відповідної галузі знань, застосовувати знання та навички у професійній діяльності та використовувати професійно-профільовані знання й уміння в галузі практичного використання комп’ютерних технологій.

Отже, актуальність посібника полягає у впровадженні інформаційних комп’ютерних технологій в освітній процес, сприяючи формуванню єдиного інформаційно-освітнього простору та відповідаючи пріоритетним напрямам сучасної державної політикию.

 

 

На початок

Наступна тема