Описание: НМЦ

МАШИНИ І АГРЕГАТИ СТАЛЕПЛАВИЛЬНИХ ЦЕХІВ

II частина

Електронний посібник

 

Описание: ВФПО

Практична робота № 8

 

 

Розрахунок потужності електродвигуна механізму обертання хобота підлогової завалкової машини

 

Мета роботи

Навчитися розраховувати потужність електродвигуна привода механізму обертання хоботу підлогової завалкової машини

 

Хід виконання практичної роботи

1. Повторення пройденого матеріалу.

2. Ознайомлення з методикою розв’язування завдань.

3. Самостійне виконання практичної роботи.

 

Теоретичні відомості

 

Машина складається з двох основних частин: моста і візка. Міст машини складається із зварних балок. Передбачені ходові колеса діаметром 1000 мм. Задні ходові колеса переміщуються між двома рейками – верхньою і нижньою, які закріплені з внутрішніх боків повздовжніх балок. Це потрібно, щоб попередити перекидання візка під час підйому завантаженої мульди. Вздовж обох повздовжніх балок розташовані механізми пересування моста. Рама візка – стальна зварювально-лита. Захват і підйом завантаженої мульди, її розмикання відбувається механізмами коливання хобота і замикання мульди; подачу завантаженої мульди в пічний простір і вивід її з печі виконують механізмом пересування возика; перекидання і розвантажування мульди – механізмом обертання хобота. Рама хобота виконана з литої сталі. На ній встановлений механізм обертання хобота. Габарити механізму мають бути стиснені, тому редуктор має оригінальну симетричну форму. Нижня частина корпусу редуктора відлита разом з рамою хобота, що збільшує компактність передачі, жорсткість. Зубчасті колеса виконані косозубими. Шестерня останнього ступеня редуктора входить в зачеплення з зубчастим колесом, яке сидить на мундштуку. Механізм обертання приводиться від двигуна, має гальма, яке сидить на одній з напівмуфт, муфта з’єднує двигун з редуктором. Хобот складається з двох частин: головки хобота і мундштука хобота.

Недоліки: із-за сильного нагріву хобота в печі відбувається роз’єднання головки хобота з мундштуком; за великих температурних коливань з’являються тріщини на шийці головки хобота, які призводять до швидкого виходу головки хобота з ладу і до частої її заміни.

 


Початкові дані:

Q – вага навантажувальної мульди                Q=згідно з варіантом

G1 – вага хоботу                     G1= згідно з варіантом

G2 – вага мундштука хобота                G2= згідно з варіантом

G3 – вага першого підшипникового вузла            G3= згідно з варіантом

G4 – вага мундштука                   G4= згідно з варіантом

G5 – вага зубчатого колеса                 G5= згідно з варіантом

G6 – вага другого підшипникового вузла             G6= згідно з варіантом

Gм – вага мульди                    Gм=30 кН

d1 – діаметр цапфи підшипника на опорі А                    d1=0,45 м

d2 - діаметр цапфи підшипника на опорі В                     d2=0,18 м

l1 – плечі прикладання сил                l1=4,15

l – плечі прикладання сил                 l=6,9 м

l2 – плечі прикладання сил                l2=1,74 м

l3 – плечі прикладання сил                l3=1,04 м

l4 – плечі прикладання сил                l4=2,12 м

b – плечі прикладання сил                b=3,31 м

B – ширина мульди                   B=1,14 м

ωХ – кутова швидкість обертання хобота             ωХ=3,3 с-1

f1 – коефіцієнт тертя в підшипниках опор              f1=0,098

 – коефіцієнт корисної дії                =0,915

 

..\Мои рисунки\pr 7.bmp

Рис. 8.1 – Розрахункова схема


 

Таблиця 8.1 – Вихідні дані до роботи

Варіанти

Q, кН

G1, кН

G2, кН

G3, кН

G4, кН

G5, кН

G6, кН

1

123,5

36,005

35,15

4,37

45,79

3,135

2,185

2

117

36,384

33,3

4,416

43,38

3,168

2,07

3

130

36,763

37

4,462

48,2

3,201

2,3

4

136,5

37,142

38,85

4,508

50,61

3,234

2,415

5

143

37,521

40,7

4,554

53,02

3,267

2,53

6

124,8

34,11

35,52

4,14

46,272

2,97

2,208

7

118,3

34,489

33,67

4,186

43,862

3,003

2,093

8

131,3

34,868

37,37

4,232

48,682

3,036

2,323

9

137,8

35,247

39,22

4,278

51,092

3,069

2,438

10

144,3

35,626

41,07

4,324

53,502

3,102

2,553

11

126,1

37,9

35,89

4,6

46,754

3,3

2,231

12

119,6

38,279

34,04

4,646

44,344

3,333

2,116

13

132,6

38,658

37,74

4,692

49,164

3,366

2,346

14

139,1

39,037

39,59

4,738

51,574

3,399

2,461

15

145,6

39,416

41,44

4,784

53,984

3,432

2,576

16

127,4

39,795

36,26

4,83

47,236

3,465

2,254

17

120,9

40,174

34,41

4,876

44,826

3,498

2,139

18

133,9

40,553

38,11

4,922

49,646

3,531

2,369

19

140,4

40,932

39,96

4,968

52,056

3,564

2,484

20

146,9

41,311

41,81

5,014

54,466

3,597

2,599

21

128,7

41,69

36,63

5,06

47,718

3,63

2,277

22

122,2

42,069

34,78

5,106

45,308

3,663

2,162

23

135,2

42,448

38,48

5,152

50,128

3,696

2,392


 

Розрахункова частина

1.  Величина реактивних сил на опорах:

           _________________________       (1)

           __________________________     (2)

           *  ___________________________      (3)

Рівняння складаються на основі знань технічної механіки згідно з рис. 8.1 роботи

 

image066_upscayl_4x_realesrgan-x4plus

image068_upscayl_4x_realesrgan-x4plus

 

, якщо вже відома сила , тоді, відповідно, можна знайти силу , якщо використати формулу

               _____________________   (4)

2. Крутні моменти від сил тертя в підшипниках при обертанні хобота:

                       (5)

            


                                    (6)

          

3. Момент від сил тертя в цапфах:

                       (8)

          

                       (9)

          

4. Момент від ексцентриситету:

                               (10)

        

                                (11)

          

                               (12)

        

5. Загальний статичний момент:

 

                            (13)

        

6. Потужність електродвигуна:

                 (14)

7. Вибираємо електродвигун, з табл. 8.2 виписуємо наступні дані:

тип електродвигуна       ______

потужність        N=  ______

число обертів      nдв= _______


8. Передатне число редуктора:

 

                               (14)

          

                                (15)

          

9. Висновок

 

Таблиця 8.2 – Краново-металургійні двигуни постійного струму

image039_upscayl_4x_realesrgan-x4plus

 

 

На початок