Описание: НМЦ

МАШИНИ І АГРЕГАТИ СТАЛЕПЛАВИЛЬНИХ ЦЕХІВ

II частина

Електронний посібник

 

Описание: ВФПО

Практична робота № 5

 

Розрахунок потужності приводу механізму нахилу конвертора

 

Мета роботи

Навчитися розраховувати потужність електродвигуна приводу механізму конвертора

 

Хід виконання практичної роботи

1. Повторення пройденого матеріалу.

2. Ознайомлення з методикою розв’язування завдань.

3. Самостійне виконання практичної роботи.

 

Зміст звіту

1. Назва роботи

2. Мета роботи

3. Теоретичні відомості

4. Приклад виконання

5. Висновок

 

Теоретичні відомості

Конвертор – це сосуд циліндричної форми, нижня частина якого звужена. Верхня частина конвертора (шолом) закінчується горловиною, через яку заливають рідкий чавун, завантажують шихтові матеріали, виходять гази під час плавки і зливають шлак.

Сталь зливають через випускний отвір у верхній частині конвертора. Нижня частина конвертора – знімне днище. Середня циліндрична частина кожуха конвертора ззовні охоплена масивним стальним кільцем з двома цапфами, якими конвертор спирається на підшипники.

Під час одного циклу плавки (30–35 хвилин) конвертор обертають в обидві сторони від вертикального положення близько 20 разів на кути від 15 до 180º. Під час зливання металу і шлаку поворот конвертора відбувається з малою швидкістю, але з високою точністю регулювання. Механізм повороту конвертора є чи не найвідповідальнішою частиною агрегату.


Вимоги до нього:

• Надійність і безвідмовність в роботі;

• Простота конструкції, стійкість за будь-яких кутів нахилу і повернення у початкове положення;

• Можливість регулювання швидкості;

• Забезпечення min часу підйому і нахилу конвертора

 

Початкові дані:

Номінальна вага плавки            т

Робочий об’єм конвертора           м3

Питомий об’єм конвертора          м3

Глибина ванни рідкого металу         мм

Площа поверхні ванни             м2

Маса футерівки             т

Швидкість повороту конвертора:

-   номінальна nk              об/хв

-   мінімальна              об/хв.

Коефіцієнт корисної дії            η=0,92

Кут повороту конвертора          φ=300

Кут між радіусом r0 і віссю конвертора       α0=6020'

Радіус при повороті на кут φ=300         r=1,375 м

Кут між радіусом r і віссю конвертора      α=8058'

Кут зачеплення             α1=200

Діаметр початкового кола зубчатого колеса, яке встановлено на цапфі конвертора      DHO=2,98 м

Тиск на цапфу від ваги конвертора з металом     Q1=1200 кН

Кількість електродвигунів          z=4

Коефіцієнт перевантаження          χ=3,6

Радіус опорної цапфи            rц=0,575 м

Коефіцієнт тертя в підшипниках        f=0,1

 

Всі інші дані вибираються з таблиці 1 згідно зі своїм варіантом.


 

Таблиця 5.1 – Вихідні дані

Варіант

Gk, кН

Gф, кН

r0, м

Gм, кН

1

423,7

1297

0,081

570

2

401,4

1228

0,077

540

3

446

1365

0,085

600

4

468,3

1433

0,089

630

5

490,6

1502

0,094

660

6

428,16

1310

0,082

576

7

405,86

1242

0,077

546

8

450,46

1379

0,086

606

9

472,76

1447

0,09

636

10

495,06

1515

0,094

666

11

432,62

1324

0,082

582

12

410,32

1256

0,078

552

13

454,92

1392

0,087

612

14

477,22

1461

0,091

642

15

499,52

1529

0,095

672

16

437,08

1338

0,083

588

17

414,78

1269

0,079

558

18

459,38

1406

0,088

618

19

481,68

1474

0,092

648

20

503,98

1542

0,096

678

21

441,54

1351

0,084

594

22

419,24

1283

0,08

564

23

463,84

1420

0,088

624

24

486,14

1488

0,093

654

25

508,44

1556

0,097

684

 

image022_upscayl_4x_realesrgan-x4plus

Рис. 5.1 – Схема кінематична привода конвертора

1– гальмо; 2 – електродвигун; 3 – муфта зубчата;

4 – редуктор швидкохідний; 5 – редуктор тихохідний; 6 – муфта зубчата;

7 – опора конвертора рухома; 8 – корпус конвертора; 9 – кільце конвертора опорне;

10 – опора конвертора нерухома

 


1. Момент повороту конвертора

 

        (1)

     

 

де MK – момент, необхідний для повороту порожнього конвертора;

MМ – момент від ваги рідкого металу;

MТР – момент сил тертя в підшипниках конвертора;

 

           (2)

       

 

де  кН – загальна вага конвертора;

 – вага корпусу;

 – вага футеровки;

 – відстань від центру ваги порожнього конвертора до його осі обертання;

 – кут повороту конвертора;

 – кут між радіусом  і віссю конвертора;

 

          (3)

       

 

     де                     (4)

      

 – радіус при повороті на кут ;

 – кут між радіусом r і віссю конвертора;

   – вага рідкого металу.

2. Тиск на цапфи від зубчастої передачі

 

          (5)

       

 

де  – момент від ваги конвертора при повороті ;

 – діаметр початкового кола зубчатого колеса, яке встановлено на цапфі конвертора;

1 – кут зачеплення.

 

        (6)

        

 

3. Вертикальні і горизонтальні складові сили Р

 

        (7)

 

        

 

        (8)

        

 

4. Позитивний перекидний момент буде дорівнювати:

 

          (9)

        

 

5. Негативний момент буде дорівнювати:

 

          (10)

       

          (11)

       

 

6. Момент від сил тертя в підшипниках цапф буде дорівнювати:

 

         (12)

        

 

7. Сумарний момент згідно з формулою буде дорівнювати:

 

                          (13)

 

8. Визначимо необхідну потужність двигуна за формулою:

 

        (14)

       

 

де z – кількість електродвигунів

 

 – кутова швидкість нахилу конвертора

 

9. Згідно з таблицею 5.2 вибираємо 4 електродвигуни постійного струму з такими характеристиками:

 

Тип               ________

 

Потужність              _____ кВт

 

Швидкість обертання          _____ об/хв

 

10.  Визначимо кутову швидкість обертання валу електродвигуна:

 

          (14)

       

11. Визначення передавального числа приводу:

 

           (15)

     

 

де  – кутова швидкість валу двигуна, об/с;

 – кутова швидкість нахилу конвертора об/с.

 

Таблиця 5.2 – Краново-металургійні двигуни постійного струму

image124_upscayl_4x_realesrgan-x4plus

 

На початок