НМЦ

ІНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ

Електронний посібник

 

ВФПО

ЗМІСТОВИЙ МОДУЛЬ ІІІ.

ОРГАНІЗАЦІЯ БАЗ ДАНИХ ЗАСОБАМИ ОФІСНОГО ПРОГРАМНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ

Результат пошуку зображень за запитом "знак питання анімація"

ПРАКТИЧНА РОБОТА 18

Тема заняття. Конструювання форм засобами Microsoft Access.

 

Мета заняття: сформувати практичні навички роботи зі створення, призначення та принципів використання форм; використання форми для введення та редагування даних.

 

Після виконання роботи здобувач освіти повинен:

Знати

призначення кнопок команд вкладки Створення, застосування їх під час створення форм різними способами;

Вміти

створювати форми для введення даних та редагування даних таблиць різними способами; розміщувати на формі елементи керування; редагувати форми.

Матеріально-технічне оснащення робочого місця:

інструкційна картка, персональний комп’ютер, програмне забезпечення Microsoft Access.

Інструктаж з техніки безпеки:

 

 

ЗМІСТ І ПОСЛІДОВНІСТЬ ВИКОНАННЯ ЗАВДАНЬ

1. Ввімкніть персональний комп’ютер.

2. Запустіть програму Microsoft Access.

3. Відкрийте документ під назвою ПР17_Економічний розвиток_Прізвище».

4. Завдання 1. У вікні Створення форм зі списку Таблиці і запити виберіть назву таблиці або запиту, поля яких будуть включені до форми.

5. З переліку Доступні поля виділити поля, які потрібно розмістити на формі і за допомогою кнопки  перемістити їх в перелік Вибрані поля. Натисніть кнопку Далі.

6. Виберіть один із видів макету форми, використовуючи відповідний. Натисніть кнопку Далі.

7. Виберіть, за бажанням, зі списку стиль оформлення. Натисніть кнопку Далі.

 

 

8. В поле Задайте ім'я форми ввести ім’я форми (наприклад, Країни світу). Натисніть кнопку Готово.

9. Створіть форму в режимі конструктора. За такого способу створення форм зручно спочатку Створити базову форму, а потім відредагувати її відповідно до потреб користувача.

10. Для відкриття створеної форми в режимі Конструктора слід виконати команду Вид/Конструктор.

 

 

Однією з основних операцій редагування в режимі Конструктор є зміна положення і розмірів, а також зміна підписів об’єктів.

1. Заголовок форми.

2. Підписи полів.

3. Поля.

4. Область верхнього колонтитула.

5. Область нижнього колонтитула.

6. Примітка форми.

7. Область даних.

8. Панель елементів керування.

Розглянемо послідовність створення такого поля на прикладі створення поля Густота населення, значення якого обчислюється шляхом ділення значення поля Кількість населення на значення поля Площа.

 

Для цього потрібно виконати таку послідовність дій:

1. На панелі елементів керування виберіть кнопку Поле .

2. Виділіть в Області даних місце розміщення текстового поля.

3. Уточнити розміщення обох частин поля шляхом перетягування об’єкта та меж.

4. Увести підпис поля Густота населення замість стандартного Поле №.

5. Увести в поле формулу для підрахунку густоти населення країни у вигляді

 

Для форматування об’єктів форми в режимі Конструктор використовують кнопки панелі інструментів Форматування.

 

 

1. Завдання 2. Створіть Автоформу в стовпчик на основі таблиці Форма державного устрою та збережіть її під назвою Автоформа_1.

2. Створіть Автоформу стрічкову на основі таблиці Частини світу та збережіть її під назвою Автоформа_2.

3. За допомогою майстра форм створіть форму з полями Назва країни, Частини світу та збережіть її під назвою Майстер форм.

4. Створіть форму Країни, яка повинна містити поля: Частина світу, Назва країни, Площа, Кількість населення, Державний устрій, Дата створення, Державний прапор, Короткий опис економіки країни.

5. Відкрийте форму Країни в режимі Конструктор.

6. Виконайте редагування форми Країни.

7. Перегляньте форму в Режимі форми (Вид/Режим форми).

8. Поверніться в режим Конструктор. Змініть властивості поля Державний прапор. На полі Державний прапор відкрийте контекстну вкладку, оберіть команду Властивості/вкладка Все, зі списку Встановлення розмірів вибрати Вписати в рамку.

9. В область Заголовок форми додайте надпис Країни світу та виконайте його форматування. Перегляньте форму в Режимі форми.

10. Для форми Країни в області Примітка форми створіть розрахункове поле Густота населення. Перегляньте форму в Режимі форми.

11. Поверніться в режим Конструктор. Змініть властивості поля Густота населення. Число десяткових значень – 2.

12. Розташуйте на формі кнопку для огляду наступного запису і назвіть її Вперед.

На панелі елементів керування оберіть елемент  Кнопка, кнопка  Майстер також повинна бути натиснутою, у вікні майстра з переліку Категорія вибрати Переходи по записах/з переліку Дії вибрати Наступний запис/натиснути кнопку переліку Зображення вибрати стиль оформлення кнопки/натиснути кнопку /вказати назву кнопки Вперед.

13. Розташуйте на формі кнопки: Назад, Перший запис, Останній запис, Створіть запис, закрийте форму.

14. Перегляньте форму в Режимі форми. Перевірте роботу всіх кнопок.

15. Для форми Країни в область Заголовок форми додайте малюнок з зображенням глобуса.

16. Змініть властивість об’єкта таким чином, щоб зображення займало всю виділену під рамку область.

17. Продемонструйте результат викладачу.

18. Збережіть роботу П18_Економічний розвиток_Прізвище».

19. Вимкніть персональний комп’ютер, приберіть робоче місце, оформіть звіт згідно з методичними рекомендаціями.

 

Методичні рекомендації з виконання та оформлення

Звіт оформити засобами текстового редактора Microsoft Word на аркуші формату А4, шрифтом Times New Roman, 14 кеглю з вирівнюванням по ширині та абзацним виступом 1,25 см. Друк зробити двосторонній. Підписати роботу у колонтитулі з вказуванням назви групи та ПІБ здобувача освіти.

 

 

 

Питання для самоконтролю

1. Для чого використовуються форми в базі даних?

2. Які є способи створення форм?

3. В якому режимі можна редагувати форму?

4. Що таке елемент керування?

5. Які елементи керування можна вставити у форму в режимі конструктора?

Попередня

На початок

Наступна