НМЦ

ІНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ

Електронний посібник

 

ВФПО

ЗМІСТОВИЙ МОДУЛЬ ІІ.

ОРГАНІЗАЦІЯ ТАБЛИЧНИХ ДАНИХ ЗАСОБАМИ ОФІСНОГО ПРОГРАМНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ

Результат пошуку зображень за запитом "знак питання анімація"

ПРАКТИЧНА РОБОТА 8-9

Тема заняття. Створення електронних таблиць у Microsoft Excel. Форматування даних електронних таблиць MS Excel.

 

Мета заняття: сформувати практичні навички роботи зі створення електронних таблиць, уведення, редагування форматування комірок та даних засобами Microsoft Excel.

 

Після виконання роботи здобувач освіти повинен:

Знати

призначення кнопок команд вкладки Основне, Подання та застосування їх під час створення електронних таблиць Microsoft Excel;

Вміти

створювати електронні таблиці, уводити, редагувати та форматувати комірки та дані засобами Microsoft Excel.

Матеріально-технічне оснащення робочого місця:

інструкційна картка, персональний комп’ютер, програмне забезпечення, Microsoft Excel.

Інструктаж з техніки безпеки:

 

 

ЗМІСТ І ПОСЛІДОВНІСТЬ ВИКОНАННЯ ЗАВДАНЬ

1. Ввімкніть персональний комп’ютер.

2. Запустіть програму Microsoft Excel.

3. Збережіть створений документ на диску D: в папці 21-ІП (22,23-ІП) під назвою ПР8-9_Прізвище.

4. В якості режиму представлення документа перейдіть на вкладку Подання та включіть команду Розмітка сторінки, щоб чітко бачити межі смуги набору.

5. Лист 1 цієї книги перейменуйте на lab_8-9 і задайте ярлику листа червоного кольору.

6. На листі lab_8-9 об’єднайте діапазон комірок А1:H1 та введіть назву Лабораторна робота_8-9 та тему практичної роботи Створення електронних таблиць у Microsoft Excel. Для назви застосуйте шрифт Bookman Old Style, розмір шрифту 16, жирний та курсив.

7. Змініть формат відображення вмісту комірок. Для цього введіть в комірку А3 число 3,14159 і скопіюйте його за допомогою маркера заповнення в комірки діапазону B3:F3. Установіть формати відображення чисел згідно з табл. 1.

Таблиця 1

Формати чисел

 

 

A

B

C

D

E

F

1

Формат

2

Загальний

Числовий з п'ятьма знаками після коми

Грошовий

Процентний

Експонентний

Дріб

3

3,14159

 

 

 

 

 

 

8. Попрацюйте з Форматами дат. Для цього введіть в комірку А5 поточну дату і скопіюйте її в комірки діапазону B5:D5. Установіть формати відображення дат згідно з табл. 2.

Таблиця 2

Формати дати

 

A

B

C

D

1

Формат

2

Загальний

Число та назва

місяця

Число,

назва місяця і рік

Назва місяця і рік

3

17.12.15

 

 

 

 

9. Перейменуйте Лист 1 на Формат.

10. Створіть таблиці з розкладом занять.

11. Додайте Лист 2 і створіть таблицю за зразком (табл. 3)

Таблиця 3

Зразок

 

 

A

B

C

D

E

F

G

H

I

J

K

L

M

N

O

P

Q

R

S

T

1

РОЗКЛАД ЗАНЯТЬ

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

Дні тижня

Понеділок

Вівторок

Середа

Четвер

П'ятниця

Субота

НЕДІЛЯ

4

Дата

07.12.2003

08.12.2003

09.12.2003

10.12.2003

11.12.2003

12.12.2003

5

Час

8:00

9:40

11:20

8:00

9:40

11:20

8:00

9:40

11:20

8:00

9:40

11:20

8:00

9:40

11:20

8:00

9:40

11:20

6

Аудиторія

22

22

22

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7

Дисципліна

Фізика

ОПАМ

ІТ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

12. Лист 2 перейменуйте на Розклад.

13. В комірку А1 уведіть назву таблиці Розклад занять.

14. Уведіть наступні дані в комірки: А3 Дні < натиснути Alt+Enter > тижня, А4 Дата, А5 Час, А6 Аудиторія, А7 Дисципліна.

15. В комірку С3 уведіть слово Понеділок.

16. Виділіть діапазон комірок С3:D3 і виконайте команду ПКМ Формат клітинок/вкладка Вирівнювання. У групі «Відображення» установіть перемикач «Об’єднання клітинок», у групі «Вирівнювання» у списках «По горизонталі» і «По вертикалі» параметр «По центру».

17. Маркером автозаповнення скопіюйте об'єднані комірки по рядку таким чином, щоб одержати послідовність днів тижня від понеділка до неділі.

18. У комірку B4 уведіть дату, що відповідає понеділку.

19. Виділіть діапазон комірок B4:D4 та натисніть кнопку команди «Об’єднати та розташувати в центрі»  за допомогою маркера автозаповнення заповнити датами інші дні тижня.

20. В комірки В5, C5 та D5 уведіть час початку занять на першій, другій і третій парах.

21. Виділіть комірки В5, C5 та D5 і клацніть на кнопці «Копіювати». Потім виділіть комірку Е5 і клацніть на кнопці «Вставити». Аналогічним чином заповніть інші комірки п'ятого рядка.

22. В комірки шостого рядка введіть номера аудиторій, сьомого рядка – назви предметів.

23. Виділіть діапазон комірок Т3:Т5. Виконайте команду ПКМ Формат клітинок/вкладка Вирівнювання. У групі «Відображення» встановіть перемикач «Об’єднання клітинок», у рамці «Орієнтація» установіть відображення слова під кутом 90о.

24. Установіть напівжирний шрифт у першому стовпці першого рядка таблиці. Вирівняйте по центру вміст комірок, де уведений час початку занять і номера аудиторій.

25. Виконайте вставлення меж таблиці. Для цього виділіть всю таблицю і зі списку кнопки «Межі»  виберіть варіант вибору границь – .

26. Установіть необхідну ширину стовпців (рядків). Для стовпця задайте ширину (18,02+0,b) для комірок висоту (30,5+0,с). Введіть значення a, b, c, d, e згідно зі своїм варіантом Додаток 1.

27. Для цього після виділення таблиці потрібно перейти на вкладку Основне група Клітинки/Формат/Автодобір ширини стовпця Автодобір висоти рядка.

28. Виділіть діапазон комірок А1:Т1 і клацніть на кнопці «Об’єднати та розташувати в центрі», установіть шрифт 14 пт, курсив, напівжирний.

29. Змініть колір і тип лінії межі комірок, виконавши команду ПКМ/Формат клітинок/Межі.

30. Змініть колір фону комірок, виконавши команду ПКМ/Формат клітинок/Заливка або за допомогою відповідної кнопки на панелі інструментів.

31. Автоматично відформатуйте створену таблицю. Для цього виберіть один із запропонованих стилів таблиць, перейшовши на вкладку Основне/Стилі.

32. Для Листа 2 Задайте основу (фон сторінки, картинка) для цього перейдіть на вкладку Макет сторінки/Фон.

33. Задайте захист листа для lab_8-9.

34. Збережіть роботу. Вимкніть персональний комп’ютер, приберіть робоче місце, оформіть звіт згідно з методичними рекомендаціями.

 

Методичні рекомендації з виконання та оформлення

Звіт оформити засобами текстового редактора Microsoft Word на аркуші формату А4, шрифтом Times New Roman, 14 кеглю з вирівнюванням по ширині та абзацним виступом 1,25 см. Друк зробити двосторонній. Підписати роботу у колонтитулі з вказуванням назви групи та ПІБ здобувача освіти.

 

 

 

Питання для самоконтролю

1. Як задати розмір висоти і ширини комірки?

2. Як задати межі для комірки чи таблиці?

3. Як задати заливку для комірки чи таблиці?

4. Які дії можна робити з листами робочої книги MS Excel?

5. Як задати та забрати фон на листі MS Excel?

Попередня

На початок

Наступна