-

 

НМЦ

ІНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ

Електронний посібник

 

ВФПО

ЗМІСТОВИЙ МОДУЛЬ І. ОРГАНІЗАЦІЯ ТЕКСТОВИХ ДОКУМЕНТІВ ЗАСОБАМИ

ОФІСНОГО ПРОГРАМНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ

Результат пошуку зображень за запитом "знак питання анімація"

ПРАКТИЧНА РОБОТА 1-2

Тема заняття. Набір тексту у текстовому редакторі Microsoft Word. Введення та редагування тексту у текстовому редакторі Microsoft Word.

 

Мета заняття: ознайомитись з програмним середовищем MW та згідно з існуючими правилами введення тексту удосконалити навички введення та редагування тексту; вставлення у документ спеціальних символів, збереження текстового файлу.

 

Після виконання роботи здобувач освіти повинен:

Знати

призначення кнопок команд вкладки Основне розділу Шрифт та Абзац текстового редактора Microsoft Word;

Вміти

вводити текст з клавіатури, вставляти у документ спеціальні символи, використовувати кнопки команд розділу Шрифт та Абзац.

Матеріально-технічне оснащення робочого місця:

інструкційна картка, персональний комп’ютер, програмне забезпечення Microsoft Word.

Інструктаж з техніки безпеки:

 

 

ЗМІСТ І ПОСЛІДОВНІСТЬ ВИКОНАННЯ ЗАВДАНЬ

1. Ввімкніть персональний комп’ютер.

2. Запустіть програму Microsoft Word.

3. Збережіть створений документ на диску D: в папці 21-ІП (22,23-ІП) під назвою ПР1-2_Прізвище.

4. Внесіть до створеного документа текст, поданий в Додатку 1 «Зразок введення тексту».

5. Копіюванням додайте в документ ще дві копії тексту так, щоб отримати три однакові блоки тексту на різних сторінках. Для вставлення тексту на окремих сторінках використайте вкладку Вставлення/Сторінки /Розрив сторінки. Операція копіювання складається з копіювання в буфер та вставки з буфера.

6. На першому блоці тексту відформатуйте текст за зразком Додаток 2 «Форматування абзаців». Форматування абзаців включає: вирівнювання, встановлення інтервалів між рядками, встановлення відступів, а також контроль «висячих» рядків Основне/Абзац/ Розташування на сторінці та ін. Для форматування абзаців використовуйте команди, які знаходяться на вкладці Основне/Абзац/ Відступ та інтервал.

7. Виконайте форматування другого блоку тексту, а саме:

7.1. Виконайте форматування абзаців: вирівнювання за шириною, полуторний, міжрядковий інтервал та відступ на перший рядок кожного абзацу.

7.2. Виконайте форматування тексту за зразком Додаток 3 «Форматування тексту». Процедура зміни шрифту передбачає: вибір типу, накреслення, розміру і кольору шрифту, встановлення інтервалів між символами та рядками. Використайте вкладку Основне/Шрифт та Основне/Шрифт /Додатково.

8. Третій блок тексту необхідно відформатувати, користуючись функцією «Формат за зразком». В якості зразка використайте абзац другого блоку тексту, що починається словами «Загрози, що походять з інтернету…». Для цього виділіть текст, формат якого буде застосовуватись до інших частин документа, і натисніть кнопку (вкладка Основне/Буфер обміну). Потім виділіть текст, до якого потрібно застосувати формат.

9. Для абзацу третього блоку тексту, що починається словами «Теперішні віруси…» застосуйте Буквицю за зразком Додаток 4 «Форматування за зразком». Для створення буквиці виділіть літеру або перше слово абзацу та використовуючи вкладку Вставлення/Текст/Буквиця, виберіть положення буквиці в тексті та її розмір.

10. Для останнього абзацу третього блоку тексту створіть рамку для виділеного абзацу та фон за зразком, Додаток4 «Форматування за зразком». Для цього використайте вкладку Конструктор/ група Фон сторінки/Межі сторінки/Межі – вибір типу, кольору та ширини ліній рамки. Конструктор/Межі сторінок/Заливка – вибір кольору фону в рамці.

11. Також в третьому блоці виконайте пошук і заміну фрагментів тексту. Замініть всі слова «вірус» на слово «шкідник». Для цього виділіть фрагмент тексту, в якому необхідно провести заміну та виконайте наступні дії: вкладка Основне/Редагування – діалогове вікно «Замінити» – на вкладці «Замінити» зазначте шукане слово та слово-заміну.

12. Визначте українську мову як мову документа. Для зазначення мови документа виділіть текст та на вкладці Рецензування/Мова/Вибір мови перевірки – в діалоговому вікні «Мова» виберіть потрібну мову.

13. Увімкніть режим автоматичної перевірки правопису. Для включення/виключення автоматичної перевірки перейдіть у вкладку Файл/Параметр/Правописпрапорець «Автоматично перевіряти орфографію». В автоматичному режимі під словами, що містять синтаксичні помилки, додається червона хвиляста лінія.

14. В покроковому режимі виконайте перевірку правопису та виправте помилки в документі. Для цього виконайте Рецензування/Правопис (кнопкою ). Знайшовши помилку, виправте її або за необхідності залиште слово без змін.

15. Встановіть пароль на відкриття документу. Для цього виконайте Файл/Відомості/Захист документа/Зашифрувати та встановити пароль

16. Вкажіть автоматичне збереження документа кожні 5 хв Файл/Параметри/Збереження/Автозбереження.

17. Пронумеруйте сторінки. Першу сторінку залиште без нумерації. Для цього перейдіть на вкладку Вставлення/Колонтитули/ Номер сторінки, поставте галочку в групі Параметри/Особливий колонтитул для першої сторінки. Другу сторінку почніть з цифри 1. Для цього перейдіть на вкладку Вставлення/Колонтитули/Номер сторінки/Формат номера сторінки.

18. Збережіть роботу. Вимкніть персональний комп’ютер, приберіть робоче місце, оформіть звіт згідно з методичними рекомендаціями.

 

Методичні рекомендації з виконання та оформлення

Звіт оформити засобами текстового редактора Microsoft Word на аркуші формату А4, шрифтом Times New Roman, 14 кеглю з вирівнюванням по ширині та абзацним виступом 1,25 см. Друк зробити двосторонній. Підписати роботу у колонтитулі з вказуванням назви групи та ПІБ здобувача освіти.

 

 

 

Питання для самоконтролю

1. Як створити новий текстовий документ?

2. Як виділити фрагмент тексту за допомогою миші?

3. Як почати новий абзац тексту?

4. Як змінити розмір шрифту в тексті?

5. Як вирівняти фрагмент тексту до центру?

На початок

Наступна