НМЦ

ОСНОВИ ГРУНТОЗНАВСТВА ТА ГЕОЛОГІЇ

Електронний посібник

 

ВФПО

ПЕРЕДМОВА

 

Дисципліною передбачено вивчення основних законів наукового ґрунтознавства, суті геологічних і геохімічних аспектів, ґрунтоутворювальних процесів, складу та властивостей ґрунту, його родючості, шляхів його підвищення і захисту від ерозії.

Міждисциплінарні зв’язки: «Хімія», «Географія», «Біологія», «Фізика», «Геодезія», «Земельне право», «Земельний кадастр», «Землевпорядне проєктування», «Державний контроль і моніторинг земель».

Основна мета вивчення навчальної дисципліни «Основи ґрунтознавства та геології» – набуття студентами теоретичних знань і практичних навичок, необхідних для раціонального і бережливого використання ґрунту як основного засобу виробництва в сільському господарстві.

Основними завданнями навчальної дисципліни “Основи ґрунтознавства та геології” є вивчення процесу ґрунтоутворення, ознайомлення із ґрунтово-кліматичними зонами України, основами картографування ґрунтів та основними принципами державної політики у сфері збереження ґрунтів та охорони їх родючості.

Як результат вивчення навчальної дисципліни студенти повинні знати:

  суть геологічних, геохімічних, гідрологічних аспектів ґрунтоутворю-вальних процесів;

  будову, властивості, класифікацію ґрунтів всіх кліматичних зон України;

  грунтово-географічне районування, шляхи поліпшення родючості та захисту ґрунтів від ерозії;

  методи складання ґрунтових карт і картограм, екологічне картування, визначення елементів і хімічних сполук у ґрунті;

  контроль та аналіз стану земельних ресурсів;

  закон про охорону земель;

уміти:

  визначати властивості ґрунту (гранулометричний склад, реакцію ґрунтового середовища, ступінь насичення основами та потреби його вапнування і гіпсування, вміст гумусу в ґрунті);

  розпізнавати ґрунти за морфологічними ознаками;

  розробляти і здійснювати на практиці питання охорони навколишнього середовища (ґрунтів) та раціонального використання природних ресурсів у різних галузях виробництва та сфер господарської діяльності, бонітування ґрунтів, проводити якісне оцінювання ґрунтів.

Структура навчальної дисципліни є орієнтовною. Під час складання навчальних програм циклові (предметні) комісії можуть вносити обґрунтовані зміни та доповнення в зміст програмного матеріалу і розподіл навчальних годин за темами в межах бюджету часу, відведеному навчальним планом на вивчення дисципліни. Внесені зміни та доповнення мають бути обговорені на засіданні циклової комісії і затверджені заступником директора з навчальної роботи.

 

На початок

Наступна тема