|
|
ОСНОВИ ГРУНТОЗНАВСТВА ТА ГЕОЛОГІЇ Електронний посібник |
|
||
ПЕРЕДМОВА |
|||||
Дисципліною
передбачено вивчення основних законів наукового ґрунтознавства, суті
геологічних і геохімічних аспектів, ґрунтоутворювальних процесів, складу та
властивостей ґрунту, його родючості, шляхів його підвищення і захисту від
ерозії. Міждисциплінарні
зв’язки: «Хімія», «Географія», «Біологія», «Фізика», «Геодезія», «Земельне право», «Земельний
кадастр», «Землевпорядне проєктування»,
«Державний контроль і моніторинг
земель». Основна
мета вивчення навчальної дисципліни «Основи ґрунтознавства та геології» –
набуття студентами теоретичних знань і практичних навичок, необхідних для
раціонального і бережливого використання ґрунту як основного засобу
виробництва в сільському господарстві. Основними
завданнями навчальної дисципліни “Основи ґрунтознавства та геології” є
вивчення процесу ґрунтоутворення, ознайомлення із ґрунтово-кліматичними
зонами України, основами картографування ґрунтів та основними принципами
державної політики у сфері збереження ґрунтів та охорони їх родючості. Як
результат вивчення навчальної дисципліни студенти повинні знати: • суть геологічних, геохімічних, гідрологічних аспектів ґрунтоутворю-вальних процесів; • будову, властивості, класифікацію ґрунтів
всіх кліматичних зон України; • грунтово-географічне
районування, шляхи поліпшення
родючості та захисту ґрунтів від ерозії; • методи складання ґрунтових карт і картограм,
екологічне картування, визначення елементів і хімічних сполук у ґрунті; • контроль та аналіз стану земельних ресурсів; • закон про охорону земель; уміти: • визначати властивості ґрунту
(гранулометричний склад, реакцію ґрунтового середовища, ступінь насичення
основами та потреби його вапнування і гіпсування, вміст гумусу в ґрунті); • розпізнавати ґрунти за морфологічними
ознаками; • розробляти і здійснювати на практиці питання
охорони навколишнього середовища (ґрунтів) та раціонального використання
природних ресурсів у різних галузях виробництва та сфер господарської
діяльності, бонітування ґрунтів, проводити якісне оцінювання ґрунтів. Структура
навчальної дисципліни є орієнтовною. Під час складання навчальних програм
циклові (предметні) комісії можуть вносити обґрунтовані зміни та доповнення в
зміст програмного матеріалу і розподіл навчальних годин за темами в межах
бюджету часу, відведеному навчальним планом на вивчення дисципліни. Внесені
зміни та доповнення мають бути обговорені на засіданні циклової комісії і
затверджені заступником директора з навчальної роботи. |
|||||